Bukefalos 28 år!

Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Allas? Nu får du ge dig.
Men -på allvar - Försvarar man beteendet så borde man nog tänka ett varv till? Eller två.

Däremot kan man acceptera hans ånger och låta det gå vidare. De flesta av oss har nog fått sin bild av honom förändrad. Han har antagligen lärt sin läxa. Många lär påminna honom i många år framöver. Till och med kanske delar av hans yrkesliv och karriär är förstörda. Det är väl kanske straff nog?
Jag bland mina vänner som är födda på tidigt -70tal aldrig hört någon uttrycka sig eller göra bort sig på detta vis. Sen, är jag med på min mans hobbyträffar, där medelpersonen är 55årig, öldrickande, vit man och dessa träffar pågår i dagarna (och kvällarna!) tre och aldrig har jag hört någon uttrycka sig så.
 
Allas? Nu får du ge dig.
Men -på allvar - Försvarar man beteendet så borde man nog tänka ett varv till? Eller två.

Däremot kan man acceptera hans ånger och låta det gå vidare. De flesta av oss har nog fått sin bild av honom förändrad. Han har antagligen lärt sin läxa. Många lär påminna honom i många år framöver. Till och med kanske delar av hans yrkesliv och karriär är förstörda. Det är väl kanske straff nog?

Men ge dig själv? Att du ens försöker förmildra hans beteende gör mig mållös. Helt otroligt.

Och ja, "alla" som kommenterat hans inlägg förmildrar och försvarar beteendet. Det är ju bara att du klickar på länken så ser du själv, vad är problemet?
 
De stödjande kommentarerna för Borg beror på att folk nu inser att feministen Anders Borg bara var ett karriärknep. Att han inte är någon löjlig feminist egentligen.

Förhoppningsvis lägger han ner sitt trams om feminism och kvinnors rättigheter framöver. Då kommer han att vara välkommen igen.
Haha, men lol. Vad är du för typ egentligen? Är det tramsigt med jämlikhet och kvinnors rättigheter?

Förhoppningsvis lägger du ner med ditt sexistiska trams om mannens "överlägsenhet" och mannens rättigheter framöver. Då kommer du att vara välkommen igen.
 
Jag är faktiskt REJÄLT förvånad. Jag trodde att Anders Borg var mer normalt civiliserad än så. Det rimliga från mitt perspektiv vore att hålla honom utanför möblerade rum i fortsättningen, socialt sett. Eller något åt det hållet.
Lite KL,
Jag har alltid sagt att dendär AB, nix, han går fetbort! Så jag är inte det minsta förvånad.
 
Jag bland mina vänner som är födda på tidigt -70tal aldrig hört någon uttrycka sig eller göra bort sig på detta vis. Sen, är jag med på min mans hobbyträffar, där medelpersonen är 55årig, öldrickande, vit man och dessa träffar pågår i dagarna (och kvällarna!) tre och aldrig har jag hört någon uttrycka sig så.

Inte jag heller. Jag tror som sagt att det blir så här när man undertrycker sin manlighet. Det skapar säkert självhat som får märkliga ambivalenta känslor till följd. Kapten Klänning och nu Anders Borg är två exempel på detta.
 
De stödjande kommentarerna för Borg beror på att folk nu inser att feministen Anders Borg bara var ett karriärknep. Att han inte är någon löjlig feminist egentligen.

Förhoppningsvis lägger han ner sitt trams om feminism och kvinnors rättigheter framöver. Då kommer han att vara välkommen igen.
Men vem har trott att han är feminist????? :banghead:
 
Inte jag heller. Jag tror som sagt att det blir så här när man undertrycker sin manlighet. Det skapar säkert självhat som får märkliga ambivalenta känslor till följd. Kapten Klänning och nu Anders Borg är två exempel på detta.
Vad är det för manlighet han undertrycker?
 
Räcker gott med att vara man och vara stolt över det.
Men hur sexistisk ska en man vara?? Du tyckte Anders Borg var FÖR sexistisk när han tafsade på andra män blottade sig och kallade kvinnor hora så om Borg missade målet hur är den PERFEKTA sexistiska mannen enligt dig? :)
 
Men hur sexistisk ska en man vara?? Du tyckte Anders Borg var FÖR sexistisk när han tafsade på andra män och kallade kvinnor hora så om Borg missade målet hur är den PERFEKTA sexistiska mannen enligt dig? :)

En sund man har inga problem med den ur könsperspektiv skeva maktbalansen i samhället. Han inser att det är en nödvändighet.
 
Men snälla du.

Att du inte känner till att Anders Borg är feminist blottar bara din egen okunnighet.
Du svarade inte på när han "prisats" av feminister så kom gärna med källa på att han skulle vara en prisad feminist..... Att han säger att han är feminist betyder inte att han är det och Borg har ju liksom aldrig nånsin varit en feministisk ikon lol

Många män som begår brott säger inför domstol att dom är oskyldiga --> går du på det med??
 
En sund man har inga problem med den ur könsperspektiv skeva maktbalansen i samhället. Han inser att det är en nödvändighet.
Så exakt hur sexistisk är den perfekta mannen enligt dig? Borg tyckte du ju gick för långt så vad var det han gjorde fel?
 
Men snälla du.

Att du inte känner till att Anders Borg är feminist blottar bara din egen okunnighet.
En generell grej med många människor är att de som påtalar att de är något, som man nästan tar förgivet, är oftast motsatsen. Säger någon att den är snäll, är den troligtvis inte det, utan kanske mjäkig. Säger någon att den är ärlig, så är den troligtvis inte det men kanske lider av kontrollbehov. Så, om någon säger att den är feminist, tolka det inte bokstavligt :)
 
Ja alltså, jag menar ju inte på något vis att Anders Borg är den enda mannen med makt som betett sig som en jävla idiot. Inte heller att han är den enda mannen som kommit undan med det med fortsatta sympatier.
Jag var otydlig.
Jag tycker absolut att Borgs beteende faller under klassiskt sexistiskt beteende, format av våra patriarkala strukturer.
Så det du skriver nu om att han inte är ensam om beteendet och att många ser milt på det går ju in i det.
 
En generell grej med många människor är att de som påtalar att de är något, som man nästan tar förgivet, är oftast motsatsen. Säger någon att den är snäll, är den troligtvis inte det, utan kanske mjäkig. Säger någon att den är ärlig, så är den troligtvis inte det men kanske lider av kontrollbehov. Så, om någon säger att den är feminist, tolka det inte bokstavligt :)

Det håller jag med om.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 556
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 960
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp