Bukefalos 28 år!

Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

En generell grej med många människor är att de som påtalar att de är något, som man nästan tar förgivet, är oftast motsatsen. Säger någon att den är snäll, är den troligtvis inte det, utan kanske mjäkig. Säger någon att den är ärlig, så är den troligtvis inte det men kanske lider av kontrollbehov. Så, om någon säger att den är feminist, tolka det inte bokstavligt :)
Det är som när @Sander säger att han är omtyckt och inte är det. :)
 
Dominika får ha honom i koppel på fester i fortsättningen? :angel:
9200000068684171_1.jpg
 
Så exakt hur sexistisk är den perfekta mannen enligt dig? Borg tyckte du ju gick för långt så vad var det han gjorde fel?

Du ska visa kvinnor respekt. Det gör inte Borg när han kallar dem för horor.

Du behöver inte vara mer än subtilt sexistisk men framförallt ska du inte förneka eller föra fram en bild av könen som inte stämmer.
 
Det är som när @Sander säger att han är omtyckt och inte är det. :)
Nja som finansminister var han faktisk höjd till skyarna under finanskrisen (men du kanske inte kommer ihåg den?) Dessutom fick han titeln "Europas bästa finansminister" det tyder iaf inte på att han var allmänt hatad.
 
framförallt ska du inte förneka eller föra fram en bild av könen som inte stämmer.
Okej där sket det sig ju direkt för dig eftersom du inte kunde acceptera att Borg är en MAN med manligt beteende

Anders Borg 49 år har kommit ut som sexist och grattis --> han är en man!!! Hur känns det att dela könsidentitet med en så sexistiskt manlig man?? Är det jobbigt för självbilden att han är en man och har så manliga problem?
 
Till skillnad från dig och dina vänner tycker nog många att det här är rätt exceptionellt. I negativ bemärkelse då.

Hur mycket du och många med dig än vill få det att låta som nåt normalt man gör på fyllan.

Är la inte så mycket annorlunda än de som orsakar köerna på damtoan, drar med sig ny kille in varje halvtimme, och klöser ögonen ur övriga tjejer som råkar titta på doms "byten". Skillnaden är att AB gjorde det utanför toan (och blev skvallrad på till pressen)...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 870
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 064
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp