Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under arbetsplatsannonser;
Miljö och Djurvård
(Jobb med djur! Spännande! Läser vidare... :) )

"För denna roll söker vi dig som har förmåga att agera snabbt och som trivs med ett varierande arbete där du förväntas att ha ett jämnt arbetstempo. Du har lätt för att ta kontakt med nya människor och du är orädd som person. Vidare har du lätt för samarbeta med andra... bla bla... "
(Visst, visst! Inga problem, jobbat mycket med både människor och djur i alla former! Läser vidare med ännu större intresse! :d )

"Heltid, mycket arbete utomhus, bil står företaget för... bla bla... "

(Det här låter bättre och bättre! Jobba utomhus med djur! Härligt! Och tjänstebil, det kan man nog stå ut med! Det här verkar ju vara ett riktigt kanon-jobb! Ringer chefen direkt och säger upp mig! :love: )

"För tjänsten är det av stor vikt att du inte är höjdrädd, då en del arbete sker på hög höjd ... "
(Va? Vad är detta? Assistera en girafftandläkare? O_o Mycket mysko... )

"Arbetsuppgifter:
Rollen innebär att du tillhör ett specialteam som åker till våra kunder för att... "

(OK, OK! :up: )

" ... säkerställa att måsbon samt eventuella ägg i närheten av fastigheter plockas bort... "

(Men va i *#!!¿¿! ×#☆# :yuck::arghh: )

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare; Anticimex

Näääeee !!! :wtf:

Som vanligt; låter det alldeles för bra så är det alltid nån hake... !
:turd: :mad:
 
Fortsätter min inventering av medryttarannonser. Häpnadsväckande många begär mycket pengar för att medryttaren ska få rida deras orutinerade hästar. Hittade en som begär 2000 kronor i månaden av en dressyrinriktad medryttare som ska lära hästen det hen kan (sammanfattning av annonsen). :eek::confused: Det borde hästägaren kanske betala för?
 
En annons där ett varmblod praktiskt taget skänks bort. Man är tydlig med att ingen utrustning ingår. Annonsen avslutas med:

"Om du promt måste fråga om utrustning medföljer så kan vi diskutera det för ett pris på minst 25 000:-"

Nu blir jag ju lite förvirrad här... Att man inte skänker utrustningen med hästen förstår jag. Det är ju rimligt att man betalar en slant om saker medföljer. Får dock en känsla av att det höga priset på utrustningen hänger på att man är så fräck att man frågar... Ingenstans framgår det vilken utrustning det ev. handlar om. (ifall man nu promt skulle fråga)
 
En annons där ett varmblod praktiskt taget skänks bort. Man är tydlig med att ingen utrustning ingår. Annonsen avslutas med:

"Om du promt måste fråga om utrustning medföljer så kan vi diskutera det för ett pris på minst 25 000:-"

Nu blir jag ju lite förvirrad här... Att man inte skänker utrustningen med hästen förstår jag. Det är ju rimligt att man betalar en slant om saker medföljer. Får dock en känsla av att det höga priset på utrustningen hänger på att man är så fräck att man frågar... Ingenstans framgår det vilken utrustning det ev. handlar om. (ifall man nu promt skulle fråga)

Och jag tänker direkt att hästen inte är värt något för dem men utrustningen är mycket värd att behålla och om det måste diskuteras så är det en saftigare peng än hästen.
 
Nu har det kommit ut annonser om omhändertagna hästar som säljes åt myndighet, blir så ledsen när jag ser sådant :cry: visserligen bra att de blivit omhändertagna men är så jäkla blödig om sånt här :o
 
Nu har det kommit ut annonser om omhändertagna hästar som säljes åt myndighet, blir så ledsen när jag ser sådant :cry: visserligen bra att de blivit omhändertagna men är så jäkla blödig om sånt här :o

Intressant att i en av dessa annonser står det att köparen får se till att skaffa pass till hästen. Det är väl ändå inte lagligt att sälja en häst utan pass? Det känns lite märkligt när det är Länsstyrelsen/Polisen som säljer hästen. :cautious:
 
Intressant att i en av dessa annonser står det att köparen får se till att skaffa pass till hästen. Det är väl ändå inte lagligt att sälja en häst utan pass? Det känns lite märkligt när det är Länsstyrelsen/Polisen som säljer hästen. :cautious:
Läste bara att en av dom hade pass :o
 
Jag läste de annonserna också och tycker det är mycket märkligt, "säljes av myndigheten" står det, men ingenting om VILKEN myndighet.
 
Fortsätter min inventering av medryttarannonser. Häpnadsväckande många begär mycket pengar för att medryttaren ska få rida deras orutinerade hästar. Hittade en som begär 2000 kronor i månaden av en dressyrinriktad medryttare som ska lära hästen det hen kan (sammanfattning av annonsen). :eek::confused: Det borde hästägaren kanske betala för?

Fast jag har full förståelse för att man tar betalt för medryttare även om hästen är orutinerad. 2000 kanske är aaaningen saftigt men helt ärligt så brukar de som betalar för sig vara pålitligare. Folk som "gratisrider" har ofta en tendens att ibland komma på att "jag orkar inte idag" och så får man ett sms om det på eftermiddagen när man planerat att vara ledig så att det bara är att kasta sig i bilen i stället. Folk som betalar vill ha valuta för sina pengar.
 
Fast jag har full förståelse för att man tar betalt för medryttare även om hästen är orutinerad. 2000 kanske är aaaningen saftigt men helt ärligt så brukar de som betalar för sig vara pålitligare. Folk som "gratisrider" har ofta en tendens att ibland komma på att "jag orkar inte idag" och så får man ett sms om det på eftermiddagen när man planerat att vara ledig så att det bara är att kasta sig i bilen i stället. Folk som betalar vill ha valuta för sina pengar.

Jag har full förståelse att man vill ha betalt. Men här var annonsen utformad så att jag drog slutsatsen att man ville ha någon som utbildade hästen och betalade för detta. Hästen var m a o inte bara orutinerad utan helt grön inom dressyren.
 
Och jag tänker direkt att hästen inte är värt något för dem men utrustningen är mycket värd att behålla och om det måste diskuteras så är det en saftigare peng än hästen.

Jo, jag förstår din tanke men varför så otrevlig ton i annonsen? Antingen säljs/skänks hästen utan utrustning, eller så kan man diskutera att få med utrustningen till ett högt pris. Men man ska väl inte behöva känna sig som en jobbig typ för att man frågar? (eftersom det ju trots allt verkar möjligt att diskutera det hela)
 
Jo, jag förstår din tanke men varför så otrevlig ton i annonsen? Antingen säljs/skänks hästen utan utrustning, eller så kan man diskutera att få med utrustningen till ett högt pris. Men man ska väl inte behöva känna sig som en jobbig typ för att man frågar?

De kanske haft femtioelva människor som trots att det står i annonsen frågat om utrustning det första de gör
 
Ett "nej" är inte så svårt att klämma fram... :)

Nej. Men även jag skulle lacka om femtioelva icke läskunniga människor ville ha utrustning gratis.

På samma sätt som jag ibland skrivit "EJ PRUTMÅN, angett pris gäller!" I annonser där jag utsatts för folk som prutar det första de gör.

Nånstans vill man få bort att säga nej till femton pers per dag - det tar tid som man kunde lagt på annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp