Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det du nu skrev ger en annan bild än det du skrev innan. Så vad skrevs egentligen?

På vilket sätt menar du att det skiljer?
Redan i första beskrivningen påpekade jag att det inte skedde någon presentation och att hon inte skrev något om tidigare ridkunskap. Läs mitt inlägg nummer 2137 igen.

Det konstiga, som sagt, var ju att hon inte presenterade sig utan "bara" bad att få låna häst och sedan skrev under med ett förnamn.
 
Nja fast det låter ju som ett rätt vanligt medryttarupplägg.
Man får rida mot att man gör jobbet. Ingen betalning åt något håll.

Själv fick jag ett SMS igår eftermiddag från en person som inte presenterade sig men skrev att hon vet att jag har många hästar och hon vill rida någon av dem regelbundet för att "gå ett steg vidare i träning". Hon skrev under med ett förnamn.
Inte ett ord om ålder, tidigare ridkunskaper, eventuellt föräldraengagemang...
Eventuellt rida om kunskap finns. Så inga garantier för att man får rida. Hade det varit så, då hade jag inte reagerat.
 
Varför orkar man inte skriva ut att det är en valack man säljer och inte en val? (utan förkortningspunkt)
Spelar ingen roll att jag mycket väl inser att det är en häst det handlar om, för min hjärna kopplar ihop ordet val med ett stort vattenlevande djur, och hur det än är så tar det fokus från annonsen man tittar på att mitt i allt börja tänka på valar... O_o
 
Varför orkar man inte skriva ut att det är en valack man säljer och inte en val? (utan förkortningspunkt)
Spelar ingen roll att jag mycket väl inser att det är en häst det handlar om, för min hjärna kopplar ihop ordet val med ett stort vattenlevande djur, och hur det än är så tar det fokus från annonsen man tittar på att mitt i allt börja tänka på valar... O_o

Undrar om det är kvar sedan annonser i tidningarna där man betalade för antal bokstäver eller om folk bara är så förbannat lata?
Hade förresten en bekant som skrev annons i tidning och förkortade av betalningsanledningen. Det skulle vara:
"Stor o känslig"
Det blev: "Stor okänslig"

Det blev inte många svar på den annonsen :laugh:
 
"Tävlingsponny uthyres

Kategori: Medryttare Annonstyp: Med häst Pris: 2000 kr
Intressekoll!
Har funderingar på att köpa in ett par fina ponnyer och vill veta om det finns någon duktig tjej/kille med engagerade föräldrar som vill rida/tävla.

Vi är seriösa och kunniga med stor erfarenhet inom framförallt hoppning.

Egen gård med paddock, skrittavstånd till ridhus.

Föräldrar ombeds maila vid seriöst intresse.

FLYTTAS EJ, vänligen respektera."

Jag älskar såna här annonser, som liksom inbjuder till en orgie i gissningslekar! :D Hur ska man veta om man är seriöst intresserad av en häst som bara är hypotetisk? Ska annonsören köpa dessa ponnyer enkom för medryttarna och då köpa ponnyer som passar deras preferenser? Annars bör man väl veta ungefär vad för slags ponnyer man tänkt köpa? Och vad är syftet? Vill man bara ge ungdomar chansen att tävla fina ponnyer? Ska de säljas när de tävlats för att ge ägaren en vinst? So many questions! :D
 
"Tävlingsponny uthyres

Kategori: Medryttare Annonstyp: Med häst Pris: 2000 kr
Intressekoll!
Har funderingar på att köpa in ett par fina ponnyer och vill veta om det finns någon duktig tjej/kille med engagerade föräldrar som vill rida/tävla.

Vi är seriösa och kunniga med stor erfarenhet inom framförallt hoppning.

Egen gård med paddock, skrittavstånd till ridhus.

Föräldrar ombeds maila vid seriöst intresse.

FLYTTAS EJ, vänligen respektera."

Jag älskar såna här annonser, som liksom inbjuder till en orgie i gissningslekar! :D Hur ska man veta om man är seriöst intresserad av en häst som bara är hypotetisk? Ska annonsören köpa dessa ponnyer enkom för medryttarna och då köpa ponnyer som passar deras preferenser? Annars bör man väl veta ungefär vad för slags ponnyer man tänkt köpa? Och vad är syftet? Vill man bara ge ungdomar chansen att tävla fina ponnyer? Ska de säljas när de tävlats för att ge ägaren en vinst? So many questions! :D
Jag hade gillat det upplägget! Jag vill rida och tävla en fin häst, jag kan prova ut min drömhäst och så betalar någon annan :D
 
Jag sitter och läser medryttarannonser och hittar flera stycken liknande: Varmblod, kräver mycket erfaren ryttare då hen kan testa, kan bocka, behöver ridas till... alla annonserna kräver dessutom rejält betalt, 700 kr resp 2000 kr/månaden stod de i de två sista jag hittade. Öh... vem vill betala 2000 kr i månaden för det upplägget?
 
Jag sitter och läser medryttarannonser och hittar flera stycken liknande: Varmblod, kräver mycket erfaren ryttare då hen kan testa, kan bocka, behöver ridas till... alla annonserna kräver dessutom rejält betalt, 700 kr resp 2000 kr/månaden stod de i de två sista jag hittade. Öh... vem vill betala 2000 kr i månaden för det upplägget?

Speciellt med tanke på att en sådan häst inte är värd så många fler kronor är 2000 kr från första början...
 
Den som vill ha 700/mån nämner även att det inte finns någon paddock, så vintertid är det ut i mörkret som gäller. "Men jag har en jätte bra pannlampa som du jätte gärna får låna...." :laugh::banghead:

Skitkul att sitta på en bockande häst i mörkret... tror nästan det är värt mer än 700 spänn. :devil: Med tanke på pannlampan då.
 
Säljes
Tavla 70 kr
Fin tavla med bra ord :) .
Vet ej måtet men den är inte liten liten :) .

(Och så en bild med en tavla med texten
House rules,
Hug often
Never give up
osv....)

:D
 
Säljes
"Fin stuga. Fins att göra men går att bo i.... "
Och så en bild på stugan som inte har nån ytterdörr, men ser ut att ha ett duschdraperi istället!
:laugh:
Nu tycker jag att du låter lite bortskämd, menar du att du vill ha tak över huvudet OCH ytterdörr?? Pff, dagens ungdom, annat var det minsann när jag var ung, då fick vi vara glada om vi hittade ett träd att sova under! *hytter ilsket med min käpp* :idea::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp