Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Sto snäll i hantering och ridning trevlig i alla lägen snäll att sko ring for mer info obs pris et går att diskutera vid rätt köpare ring då jag ej svarar på.mejl"

Vill gärna ha lite mer info samt att det står att den är född 2013 men hästen på bilden ser betydligt äldre ut..

Det är inte en förälder på bilden då?
 
Sett två sadelannonser på sistone.

En ville köpa en dyr märkessadel av viss modell (20k plus pris) och AVBETALA! Skulle aldrig ge iväg min dyra sadel precis.. eller häst :o
En annan ville sälja hööks syntetbudgetsadel för mer än vad den kostade ny i butik och hävdade att den kostat över 4k ny (kostat 1700 ny)

Är det mig du menar med syntetssadeln? ;) Jag trodde faktiskt den kostade runt 3500 ny när jag köpte den (ungefär 6år sedan) men är väl helt ute och cyklar då kanske :D
 
Är det mig du menar med syntetssadeln? ;) Jag trodde faktiskt den kostade runt 3500 ny när jag köpte den (ungefär 6år sedan) men är väl helt ute och cyklar då kanske :D

Ingen aning? :D Vet bara att jag tyckte WHAAAAT :eek: när jag såg "nypriset" och trodde personen lurats av nån annan innan :rofl: Kollade inte vad säljaren hette men är här på buke ;)
 
Såg en annons på en "köp, sälj, djur/tillbehör" sida. Där det alltså mest brukar vara husdjur.

En kvinna ville "adoptera" en ponny. Måste vara såpass stor så hon kan rida den. Ska äta rent marken vid hennes gård.

Jag frågade om hon ville ha en gratis häst. Nej inte riktigt, hon ville ha en häst att beta runt gården + rida på men ville inte köpa en. Oookej?
Frågade sen om hon hade sällskap till ev häst, men nej det hade hon inte. Men hon hade kontaktat alla instanser och de hade sagt att hon fick ha ensamhäst om hon bara aktiverade den.
 
Såg en annons på en "köp, sälj, djur/tillbehör" sida. Där det alltså mest brukar vara husdjur.

En kvinna ville "adoptera" en ponny. Måste vara såpass stor så hon kan rida den. Ska äta rent marken vid hennes gård.

Jag frågade om hon ville ha en gratis häst. Nej inte riktigt, hon ville ha en häst att beta runt gården + rida på men ville inte köpa en. Oookej?
Frågade sen om hon hade sällskap till ev häst, men nej det hade hon inte. Men hon hade kontaktat alla instanser och de hade sagt att hon fick ha ensamhäst om hon bara aktiverade den.
Hon hade nog inte alla hästarna hemma :rofl:
 
"På grund av en gaffelbandsskada håller hon endast för ridning på rakt spår i alla gångarter. Alltså ingen hoppning eller dressyr men skogsturer går utmärkt. Hon är lättfödd, lättmockad och omtänksam mot djur och människor."

Vad händer om skogen svänger? Kan hon gå över en pinne/träd? Och lättmockad, första gången jag sett det i en annons :p
 
"På grund av en gaffelbandsskada håller hon endast för ridning på rakt spår i alla gångarter. Alltså ingen hoppning eller dressyr men skogsturer går utmärkt. Hon är lättfödd, lättmockad och omtänksam mot djur och människor."

Vad händer om skogen svänger? Kan hon gå över en pinne/träd? Och lättmockad, första gången jag sett det i en annons :p

Hej!

För mig som har en rejäl gris (och förra hästen var extremt renlig) så är lättmockad absolut ett försäljningsargument. Det kostar multum med strö till min grishäst, men jag kan ju samtidigt inte låta henne stå i skiten. Och ja, jag har testat alla typer av strö, permanentbädd och inte och jag kan mocka. Hon är grisigare än jobbhästarna som stog inne 22 timmar/dygn och hon står inne max 12 timmar :-(.

/Lavinia, som kommer leta efter en lättmockad häst nästa gång :-)
 
Jag såg en saluhäst, 20-åring, som "Har förmodligen cushing och även en ligamentskada på ena frambenet. Har även haft en blödning i andra frambenet för en tid sen." *ridå*

Snacka om att lämpa över en äldre, skadad och sjuk häst på någon annan.
----
finns även en häst, annonsen har legat ut tidigare och senast igår -men är nu borta, I gårdagens annons stod bl.a att hästen testar sin ryttare genom att stegra högt och kan bocka. Röntgad med fynd, men ska kunna funka för dressyr och tävling ändå. Billigt till någon med mycket tid. Avslutningsfrasen var nåt i stil med: "Säljes då jag inte har tid att hålla på med sånt". :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp