Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

För mig som har en rejäl gris (och förra hästen var extremt renlig) så är lättmockad absolut ett försäljningsargument. Det kostar multum med strö till min grishäst, men jag kan ju samtidigt inte låta henne stå i skiten. Och ja, jag har testat alla typer av strö, permanentbädd och inte och jag kan mocka. Hon är grisigare än jobbhästarna som stog inne 22 timmar/dygn och hon står inne max 12 timmar :-(.

/Lavinia, som kommer leta efter en lättmockad häst nästa gång :-)
Haha ja jag skulle också hellre köpa en lättmockad häst, men bara så lustigt att ha med det i annonsen, aldrig sett det förut :)
 
Har en som sökte hingst så blev mörkrädd.

"Söker hingst åt mitt sto. Bör vara mellan 161 och 170 cm hög och i närheten"

:o

På facebook? Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg att folk dessutom kom med förslag..

Såg en köpesannons där någon sökte en brösta/förbygel, billig för hästen kommer bredda sig när den sätts igång igen. Överviktigt kallblod, född 1996. Mjaaa, den kommer nog inte bredda sig speciellt mycket framtill.. Snarare minska om magen förhoppningsvis.
 
På facebook? Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg att folk dessutom kom med förslag..

Såg en köpesannons där någon sökte en brösta/förbygel, billig för hästen kommer bredda sig när den sätts igång igen. Överviktigt kallblod, född 1996. Mjaaa, den kommer nog inte bredda sig speciellt mycket framtill.. Snarare minska om magen förhoppningsvis.

Ja och tror i samma grupp vi tänker på. Skaraborg ;)
 
Var för övrigt jag som hintade lite om ras osv ;) För se om de skulle fatta idiotin.

@Trott Klurar faktiskt på annonsera min som lättmockad om jag nån gång säljer. Han stuvar upp all ren halm i ett hörn så kvar ligger bara skiten på bädden :p Bara skrapa upp och sen dra ut rena halmen över ;)
 
Var för övrigt jag som hintade lite om ras osv ;) För se om de skulle fatta idiotin.

@Trott Klurar faktiskt på annonsera min som lättmockad om jag nån gång säljer. Han stuvar upp all ren halm i ett hörn så kvar ligger bara skiten på bädden :p Bara skrapa upp och sen dra ut rena halmen över ;)
Hade det stått mellan två lika bra hästar hade jag ju helt klart valt en som din om det framgick i annonsen :p
 
Hitta precis en annons med rubriken
ireland pinto , sto skäck, american
Men ingen text. Bara några bilder och ras, ålder, pris och namn.


Lite mer info vill i alla fall jag ha ;)
 
@Ackio Hehe, japp det är samma. Du fick en massa likes härifrån för den hinten, fast mentala. Förstår att man vill ta föl men nån slags plan kan man väl ändå ha..

Hmm, det här blir jag lika konfunderad över. En travhäst, 25000, bra stam, fin att köra och "Har problem med att få travet att stämma"
Låter inte så bra med en travhäst med travproblem?
 
Var för övrigt jag som hintade lite om ras osv ;) För se om de skulle fatta idiotin.

@Trott Klurar faktiskt på annonsera min som lättmockad om jag nån gång säljer. Han stuvar upp all ren halm i ett hörn så kvar ligger bara skiten på bädden :p Bara skrapa upp och sen dra ut rena halmen över ;)

Fel kön men annars hade jag lugnt köpt :-).

/Lavinai
 
Var för övrigt jag som hintade lite om ras osv ;) För se om de skulle fatta idiotin.

@Trott Klurar faktiskt på annonsera min som lättmockad om jag nån gång säljer. Han stuvar upp all ren halm i ett hörn så kvar ligger bara skiten på bädden :p Bara skrapa upp och sen dra ut rena halmen över ;)


Om du säljer så mocka inte innan köparen kommer!
När vi kollade på ponny till lillasyster bad vi dem göra det, de skrattade men gjorde det. Man mockar ju varje dag så mycket skillnad gör det. ;)
 
Varmblodstravare: 9 årig vallacksäljes jätte snäll med allt. Super trevlig att rida 165 cm och går fint i form. Snäll att lasta, sko, trafiksäker går med andra hästar i hagen. 10.000kr ej som travtävlingshäst då blir priset 25.000kr

Fattar jag rätt om hästen kostar 10.000 som ridhäst men 25.000 som travhäst? Om man ljuger och säger att man ska rida den bara och sen startar i trav, vad händer då?
 
Icke godkänd hingst till avel, foto taget i en mycket konstig vinkel snett uppifrån, man ser ingenting av hur hingsten ser ut förutom att han har ovanlig färg. Men det som verkligen sticker ut på bilden är tränset med groteska mängder bling på.

Givetvis är det enda som är viktigt hur han kommer att nedärva sin ovanliga färg.
 
Varmblodstravare: 9 årig vallacksäljes jätte snäll med allt. Super trevlig att rida 165 cm och går fint i form. Snäll att lasta, sko, trafiksäker går med andra hästar i hagen. 10.000kr ej som travtävlingshäst då blir priset 25.000kr

Fattar jag rätt om hästen kostar 10.000 som ridhäst men 25.000 som travhäst? Om man ljuger och säger att man ska rida den bara och sen startar i trav, vad händer då?

Det beror ju helt på vilket kontrakt man skriver. Många skriver ju in diverse villkor hit och dit och inget mer, bryter endera parten mot något så blir det ett kontraktsbrott. Problemet är att det finns inget speciell regel som säger vad som händer vid kontraktsbrott.

Det man måste gora i en sån situation är att specificera vad som ska hända, vanligast är att man skriver in en summa som ska betalas i vite. Dock får man väl räkna med att om någon struntar i ett kontrakt så lär de ju strunta i vitet också, men då har man i alla fall en möjlighet att dra det till rätten om man skulle vilja.

Sen känns det ju som ett ganska konstigt annonsupplägg men det är ju en annan sak.
 
Sen känns det ju som ett ganska konstigt annonsupplägg men det är ju en annan sak.
Mja, jag fattade nog inte riktigt varför hästen ska bli dyrare om den ska starta..men det finns säkert en tanke bakom det också.
Jag tänkte om säljaren kan hindra ev starter då? Sätta någon form av startspärr om den säljs som ridhäst? Kan ingenting om trav
 
Tanken är väl nåt i stil med att tävlar man kan man tjäna pengar och travhästar som håller för tävling har ju ett annat värde än de som inte gör det. (Där man väl kan säga att även så lite som 10.000 är ett ganska högt pris med tanke på att det inte är svårt att få tag i en gratis.) Så jag gissar att motivet är att säljaren vill ha ut så mycket pengar hen kan.

Jag vet inte heller om man kan sätta nån sorts tävlingsspärr eller inte, däremot är det ju inte många år kvar på tävlingskarriären.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp