Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så vill man kanske inte att hästen ska travtränas och hoppas att folk ska backa på priset?
 
Många ägare till travhästar skriver av dem som travhäst vid ägarbytet (skrivs in i papprena)
Då får den inte starta trav sen
 
"Har tre sadlar som jag vill blir av med. de är i väldigt fint skick:)de säljs pga att de inte ligger på mina hästar. två alround mot hopp och en dressyr sadel. kom med bud dock inte skambud. bilder kan skickas."

Några förslag på rimligt bud på sadel av okänd storlek, bomvidd, märke, modell, ålder och färg? :confused:
 
"Har tre sadlar som jag vill blir av med. de är i väldigt fint skick:)de säljs pga att de inte ligger på mina hästar. två alround mot hopp och en dressyr sadel. kom med bud dock inte skambud. bilder kan skickas."

Några förslag på rimligt bud på sadel av okänd storlek, bomvidd, märke, modell, ålder och färg? :confused:
Om dom inte ligger på hens hästar, vart ligger dom då?
 
annons på en häst för 110"

"Är inte intresserad av att låta röntga h*n, då h*n säljs så billigt".

Eh, nejtack. Hos mig blinkar varningslampan för krångel direkt. Vaddå "inte intresserad av att låta röntga"? Om jag som köpare vill det då? Menar de att jag inte FÅR röntga hästen då iom det hiiimla billiga priset, eller menar de att DE inte tänker röntga den själva utan är du intresserad får du ordna det själv?

Jag är förvirrad ;) :D
 
Icke godkänd hingst till avel, foto taget i en mycket konstig vinkel snett uppifrån, man ser ingenting av hur hingsten ser ut förutom att han har ovanlig färg. Men det som verkligen sticker ut på bilden är tränset med groteska mängder bling på.

Givetvis är det enda som är viktigt hur han kommer att nedärva sin ovanliga färg.
Fadern har bara en registrerad avkomma i Blå basen och det är inte den här individen. Kan vara nyimporterad men något pass finns inte än. Bidrar till den "seriösa" bilden!
 
annons på en häst för 110"

"Är inte intresserad av att låta röntga h*n, då h*n säljs så billigt".

Eh, nejtack. Hos mig blinkar varningslampan för krångel direkt. Vaddå "inte intresserad av att låta röntga"? Om jag som köpare vill det då? Menar de att jag inte FÅR röntga hästen då iom det hiiimla billiga priset, eller menar de att DE inte tänker röntga den själva utan är du intresserad får du ordna det själv?

Jag är förvirrad ;) :D

Tror jag såg den annonsen oxså, dels var Röntga felstavat och hästen kostade över 100 000 kr. Blev oxså lite fundersam där.
/b
 
Jag blir alltid lika fascinerad över en slarvigt skriven annons på en väldigt dyr häst. Just nu finns det en ute för 900 000:- som förutom att stammen är hopblandad innehåller två rader med text. Enda beskrivningen av hästen är att den är mycket fin.
Den har visserligen meriter högt upp iklassrna men efter att ha tävlat tätt har den inte startat på ett halvår. Givetvis tänker man skador och att det hade varit bra att förklara sådant i annonsen samt annat som visar varför hästen är så värdefull.
 
Finns en häst ute som säljs för ridning. Står ingen ras men exteriöern är slående lik denna fast med längre rygg då:

5707736_orig.jpg


OBS detta är inte annonsbilden!
 
Blir lite fundersam när man bara har screen shot-bilder i annonserna, framför allt när det handlar om dyrare hästar. Eller när alla bilder är vända åt olika håll, alltså uppochner eller åt höger/vänster. :cautious:
Det tar inte mer än någon minut att beskära eller vända bilderna och det känns genast mycket mer seriöst...
 
Finns en häst ute som säljs för ridning. Står ingen ras men exteriöern är slående lik denna fast med längre rygg då:

5707736_orig.jpg


OBS detta är inte annonsbilden!

Om det är den annonsen jag tror var den tidigare utannonserad av en hästhandlare som om man gör lite eftersökningar verkar ha otroligt många klagomål att sälja trasiga hästar med förfalskade intyg. Sedan dök samma bilder upp i en annan del av Sverige, och med annat namn på säljaren.
 
"Brunt sto ca 153-155 i mkh. Gillar att resa sig och sparka bakut när man kräver något av henne. Kan skygga, tvärvända och snurra när det passar henne. Jag rider ut henne själv och hon går fram över allt. Trafiksäker. Snäll o kolugn i all hantering och snäll att rida om man ej vill något annat än att åka med.
Kan sura lite när man spänner sadelgjorden men gör inget.

Har gått på ridskola och är välutbildad men då måste man komma över tröskeln. Riden på dressyr lektioner. Säljes med el utan utrustning. Bilder finns men ej video. Säljes endast till rut ryttare. Med utrustning, 15.000 kr utan utrustning 10.000kr"

Hmm :cautious:

Det låter lite roligt att hästen gått på ridskola också :D
 
Eller den här:

"Söker du problem häst?
Seriösa köpare RINGER mig vid intresse!!
Billigare vid snabb affär!

Fin häst med full stam.
God exteriör!
Inriden och löshoppad!
Filmer och bilder skickad endast vid seriöst intresse!!
Hon behöver ett hem med myclet kärlek och kunskap."
:cautious:
Bör man inte få veta iaf vad det är för häst och hur stor och kanske även vad problemet är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp