Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi en annons under "foderhästar lånas ut":

Hej tänkte se mig om i fall jag hittar någon som är intresserad av att utbilda vidare vår 3 åring. New forest C ponny valack. Snäll att rykta och hantera. I dagsläget är han bara uppsutten och skrittad på. Longerad.

Välkomna att höra av sig via mejl för första kontakt.

Tycker det är väldigt många annonser på det här ämnet under säljes också. Folk har inte "tid" att utbilda sina hästar så de vill sälja men kan också låna ut på foder. Praktiskt liksom. Önskar jag hade varit en jäkel på att rida in/vidareutbilda hästar för då hade man verkligen kunnat välja och vraka. Men det är jag inte.
 
Här har vi en höjdare...

Annonsören har inte skrivit under med namn utan enbart med landskap:

Söker en snäll o väluppfostrad kör ponny. Behöver inte va inkörd även unghäst av intresse. Erbjuder ett aktivt liv i livslångt hem med kärlek o den bästa behandlingen. Jag kan inte köpa en för dyr ponny o avbetalning behövs. Hoppas på seriösa svar.
 
Här har vi en höjdare...

Annonsören har inte skrivit under med namn utan enbart med landskap:

Söker en snäll o väluppfostrad kör ponny. Behöver inte va inkörd även unghäst av intresse. Erbjuder ett aktivt liv i livslångt hem med kärlek o den bästa behandlingen. Jag kan inte köpa en för dyr ponny o avbetalning behövs. Hoppas på seriösa svar.

Avslutet var... fint :crazy:
 
Här har vi en höjdare...

Annonsören har inte skrivit under med namn utan enbart med landskap:

Söker en snäll o väluppfostrad kör ponny. Behöver inte va inkörd även unghäst av intresse. Erbjuder ett aktivt liv i livslångt hem med kärlek o den bästa behandlingen. Jag kan inte köpa en för dyr ponny o avbetalning behövs. Hoppas på seriösa svar.

Man kräver att andra ska vara seriösa men kan inte vara det själv...

Ska man köpa häst ska man ha pengar till det. Har man inte pengar men vill köpa häst ändå får man låna av banken till ränta, inte tro att någon privatperson vill agera bank.
 
Man kräver att andra ska vara seriösa men kan inte vara det själv...

Ska man köpa häst ska man ha pengar till det. Har man inte pengar men vill köpa häst ändå får man låna av banken till ränta, inte tro att någon privatperson vill agera bank.

Plus att "den bästa behandlingen" rimmar illa med att man inte har råd att betala inköpet. När det gäller omvårdnad blir hästar snabbt ett svart hål pengamässigt.
 
"Mankhöjd vet jag inte men var tvungen att skriva nåt. Kan mäta honom om man vill." (annons B-ponny - russ)
om man nu ska sälja ponnyn varför tar man inte med en tumstock och gör ett "tattarmått"? varför ska köparen behöva efterfråga det? så himla svårt är det väl inte ... :p
 
Tycker det är väldigt många annonser på det här ämnet under säljes också. Folk har inte "tid" att utbilda sina hästar så de vill sälja men kan också låna ut på foder. Praktiskt liksom. Önskar jag hade varit en jäkel på att rida in/vidareutbilda hästar för då hade man verkligen kunnat välja och vraka. Men det är jag inte.

Nej, fast sälja en oinriden häst är inte bara konstigt.
Dock tycker jag mig se relativt många oinridna men "vuxna" hästar med ursprungsland Danmark. Kanske big business det där, att sälja "ratet" till Sverige för här finns det gott om godhjärtade människor med gott självförtroende?
 
"... och har sedan dess fått helt rätt utbildning hon har mer att lära men visar en otrolig talang för hoppning," - annons med film (haft ponnyn sen julen 2016).

för mig är rätt utbildning att få hästen/ponnyn att iallafall börja söka sig ner i form - ponnyn går på filmen i "fri form" (dressyr/markarbete)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 866
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 892
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp