Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gammalt men för en häst som haft flera hem och flyttat mellan stall, bete osv så är ett nytt hem i den åldern inte så farligt (beroende på individen dvs).
Jag upplever det som precis tvärtom.
Min erfarenhet är att gamla hästar är känsligare, ofta har svårare att komma in i och hävda sig i en ny flock samt anpassa kropp och huvud vid byte av foder och rutiner.
Att flytta innebär stress oavsett ålder på hästen och äldre kroppar hanterar inte alltid den stressen bäst.
 
Jag tycker inte heller man bör sälja så gammla hästar, även om de klarar det så känns det inte helt schysst.

Jag tar hellre bort dom där de mår bra och har det gott än riskera att det blir dåligt.
Man får faktiskt ta sitt ansvar som ägare.

Jag hade nog hellre tagit bort. Men jag vet å andra didan två fantastiskt fräscha ponnyer med mkt god utbildning som blev väldigt uppskattade läromästare till två små flickor. De kunde inte fått det bättre med hästkunniga mammor på egna gårdar och regelbunden tränarövervakning.
Hade jag ett sånt hem och en sån ponny skulle jag kunna släppa iväg tror jag.
 
Jag hade nog hellre tagit bort. Men jag vet å andra didan två fantastiskt fräscha ponnyer med mkt god utbildning som blev väldigt uppskattade läromästare till två små flickor. De kunde inte fått det bättre med hästkunniga mammor på egna gårdar och regelbunden tränarövervakning.
Hade jag ett sånt hem och en sån ponny skulle jag kunna släppa iväg tror jag.
Finns ju alltid undantag, men känns som det är mycket som ska klaffa då, som i fallet du nämner :)
 
Jag hade nog hellre tagit bort. Men jag vet å andra didan två fantastiskt fräscha ponnyer med mkt god utbildning som blev väldigt uppskattade läromästare till två små flickor. De kunde inte fått det bättre med hästkunniga mammor på egna gårdar och regelbunden tränarövervakning.
Hade jag ett sånt hem och en sån ponny skulle jag kunna släppa iväg tror jag.

Ja, det finns ju olika scenarion.

Ponnyn ifråga har en ny annons idag och har blivit ett år yngre på kuppen. Så vem vet, om ett par veckor är han kanske nere på en ålder som fler efterfrågar....:o
 
Pigg o glad liten pralin:)
Vill du rida med vinden i håret, hjälmen bakofram för fulla muggar utan sadel så att flugorna smattrar dig i ansiktet och du sväljer en o annan , ja då har du hittat rätt !
Om det kommer kiss när du rider en häst som bockar ibland, då är hon fel , men om du tycker de är roligt att göra volt från 3ans hopptorn , hoppa fallskärm och tycker det är spännande att sitta med ögonbindel o prova mat du inte vet vad det är , då är hon rätt.
Hon verkar heller inte ha några konstiga ticks som att äta gul snö eller tända o släcka tre ggr innan hon går in i stallet. Hos oss har hon mest sprungit runt med blommor i håret och ätit ekologiskt och kanske varit lite feminist. hon har inte haft skor , men hon är säkert inte den som är den , utan rockar säkert ett par tjusiga klackar om hon skulle bli öm i fötterna av allt hjulande på gräsmattan. Hon pratar bra svenska men bryter lite på holländska och har med sin bakgrund dåligt ölsinne. Jag tror att hon är drogfri nu , för hon har inte vart ute o festat loss hos oss, men Holland är ju Holland så att säga, och hon gillar ju rullat gräs.
Jag tror inte att hon har oäkta barn kvar i Holland, hon skickar Inga pengar till något konstigt utlandskonto i alla fall.


Lite annorlunda annons på en ponny. :p
Kan säga att jag har tagit på ungefär 2 meningar som faktiskt lät seriösa, resten är såhär ;)
 
Pigg o glad liten pralin:)
Vill du rida med vinden i håret, hjälmen bakofram för fulla muggar utan sadel så att flugorna smattrar dig i ansiktet och du sväljer en o annan , ja då har du hittat rätt !
Om det kommer kiss när du rider en häst som bockar ibland, då är hon fel , men om du tycker de är roligt att göra volt från 3ans hopptorn , hoppa fallskärm och tycker det är spännande att sitta med ögonbindel o prova mat du inte vet vad det är , då är hon rätt.
Hon verkar heller inte ha några konstiga ticks som att äta gul snö eller tända o släcka tre ggr innan hon går in i stallet. Hos oss har hon mest sprungit runt med blommor i håret och ätit ekologiskt och kanske varit lite feminist. hon har inte haft skor , men hon är säkert inte den som är den , utan rockar säkert ett par tjusiga klackar om hon skulle bli öm i fötterna av allt hjulande på gräsmattan. Hon pratar bra svenska men bryter lite på holländska och har med sin bakgrund dåligt ölsinne. Jag tror att hon är drogfri nu , för hon har inte vart ute o festat loss hos oss, men Holland är ju Holland så att säga, och hon gillar ju rullat gräs.
Jag tror inte att hon har oäkta barn kvar i Holland, hon skickar Inga pengar till något konstigt utlandskonto i alla fall.


Lite annorlunda annons på en ponny. :p
Kan säga att jag har tagit på ungefär 2 meningar som faktiskt lät seriösa, resten är såhär ;)

:rofl::rofl::rofl:

Herregud, undrar om den är seriös?
 
Pigg o glad liten pralin:)
Vill du rida med vinden i håret, hjälmen bakofram för fulla muggar utan sadel så att flugorna smattrar dig i ansiktet och du sväljer en o annan , ja då har du hittat rätt !
Om det kommer kiss när du rider en häst som bockar ibland, då är hon fel , men om du tycker de är roligt att göra volt från 3ans hopptorn , hoppa fallskärm och tycker det är spännande att sitta med ögonbindel o prova mat du inte vet vad det är , då är hon rätt.
Hon verkar heller inte ha några konstiga ticks som att äta gul snö eller tända o släcka tre ggr innan hon går in i stallet. Hos oss har hon mest sprungit runt med blommor i håret och ätit ekologiskt och kanske varit lite feminist. hon har inte haft skor , men hon är säkert inte den som är den , utan rockar säkert ett par tjusiga klackar om hon skulle bli öm i fötterna av allt hjulande på gräsmattan. Hon pratar bra svenska men bryter lite på holländska och har med sin bakgrund dåligt ölsinne. Jag tror att hon är drogfri nu , för hon har inte vart ute o festat loss hos oss, men Holland är ju Holland så att säga, och hon gillar ju rullat gräs.
Jag tror inte att hon har oäkta barn kvar i Holland, hon skickar Inga pengar till något konstigt utlandskonto i alla fall.


Lite annorlunda annons på en ponny. :p
Kan säga att jag har tagit på ungefär 2 meningar som faktiskt lät seriösa, resten är såhär ;)

Den tjejen brukar skriva annonser på ett humoristiskt sätt och för 3 år sedan la hon ut en lite liknande annons. Jag tror det har blivit hennes nisch nu :D Så här löd det den gången:

"Den här pajsaren är snäll att sko! Han hoppar vattengrav, men det kan ta dej två timmar ifall han inte känner för det. Han är trafiksäker så länge det inte kommer en lastbil. Han är snäll att klippa om man ger honom tredubbel dos av lugnande (jag tror att han vill ha dreadlocks...).
Han har samma charmiga kroppsform som min farfar. Han är i sinne en stor och stark krigare, men den mest svidande av alla fiender är lätt omanlig. Han är knottallergiker. Han har under krigets långa år lyckats bryta svansen i en häftig strid mot en vägg. Den funkar finfint att vifta med nu, men den är skev. Han har även, i en annan strid i grushagen, brutit knät och opererats för det. Nu funkar även det att springa snabbt med, så han har alltså fortfarande fyra ben och ingen protes.

På plussidan är han placerad i 1,30 och när han hoppar så killar det i magen. Alla rädda kärringar kan rida, samt blindstyren eftersom han likt en åsna saknar flyktinstinkt. Han gnäggar som en storrökare med whiskeyröst. Han är lojal som en hund, och pussas gärna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
225
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
46 620
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 992
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
52 101
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp