Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hatar formuleringen
"Blir vad du gör henne/honom till. "

Eller hur! Jag har alltid velat ha en grand prix dressyrhäst/fälttävlanshäst för fyrastjärniga klasser/ utställningshäst/ avelsmärr/ nästa Irco Mena/hopphäst för 150cm osv - då är det väl bara att ta vilken islandshäst, travare, ardenner, shettis, halvblod, ponny, häst som du vill. eller hur!!
 
Hatar formuleringen
"Blir vad du gör henne/honom till. "

Eller hur! Jag har alltid velat ha en grand prix dressyrhäst/fälttävlanshäst för fyrastjärniga klasser/ utställningshäst/ avelsmärr/ nästa Irco Mena/hopphäst för 150cm osv - då är det väl bara att ta vilken islandshäst, travare, ardenner, shettis, halvblod, ponny, häst som du vill. eller hur!!
Du glömde nämna det 17 åriga arabstoet som inte gjort ett skapandes grann i sitt liv som annonserades ut som lämplig för
Dressyr, Hoppning, Distans, Fältävlan, Avel, Körning, Western och GALOPP :banghead: :arghh:
 
Här har vi en annons under "foderhästar lånas ut":

Hej tänkte se mig om i fall jag hittar någon som är intresserad av att utbilda vidare vår 3 åring. New forest C ponny valack. Snäll att rykta och hantera. I dagsläget är han bara uppsutten och skrittad på. Longerad.

Välkomna att höra av sig via mejl för första kontakt.
 
Här har vi en annons under "foderhästar lånas ut":

Hej tänkte se mig om i fall jag hittar någon som är intresserad av att utbilda vidare vår 3 åring. New forest C ponny valack. Snäll att rykta och hantera. I dagsläget är han bara uppsutten och skrittad på. Longerad.

Välkomna att höra av sig via mejl för första kontakt.
Nåja, de vill inte ha betalt iaf :p
 
Undrar även över de som vill låna ut sin unghäst på foder. Vem tror man vill ha kostnaderna och hanteringen av en unghäst som sedan ska lämnas tillbaka när den är inriden och utbildad?

Beror på.
Om man behöver en sällskapshäst under en period kan det ju vara helt OK med en unghäst lika gärna som en pensionär.

Tycker snarare att det är djärvt att annonsera efter någon som ska utbilda hästen. Hur í hela friden kan man veta att den glada amatör som svarar, har kunskapen?
 
Pigg o glad liten pralin:)
Vill du rida med vinden i håret, hjälmen bakofram för fulla muggar utan sadel så att flugorna smattrar dig i ansiktet och du sväljer en o annan , ja då har du hittat rätt !
Om det kommer kiss när du rider en häst som bockar ibland, då är hon fel , men om du tycker de är roligt att göra volt från 3ans hopptorn , hoppa fallskärm och tycker det är spännande att sitta med ögonbindel o prova mat du inte vet vad det är , då är hon rätt.
Hon verkar heller inte ha några konstiga ticks som att äta gul snö eller tända o släcka tre ggr innan hon går in i stallet. Hos oss har hon mest sprungit runt med blommor i håret och ätit ekologiskt och kanske varit lite feminist. hon har inte haft skor , men hon är säkert inte den som är den , utan rockar säkert ett par tjusiga klackar om hon skulle bli öm i fötterna av allt hjulande på gräsmattan. Hon pratar bra svenska men bryter lite på holländska och har med sin bakgrund dåligt ölsinne. Jag tror att hon är drogfri nu , för hon har inte vart ute o festat loss hos oss, men Holland är ju Holland så att säga, och hon gillar ju rullat gräs.
Jag tror inte att hon har oäkta barn kvar i Holland, hon skickar Inga pengar till något konstigt utlandskonto i alla fall.


Lite annorlunda annons på en ponny. :p
Kan säga att jag har tagit på ungefär 2 meningar som faktiskt lät seriösa, resten är såhär ;)
:rofl::rofl::rofl:
Om jag var lite mer äventyrslysten hade jag slagit till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
43 768
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 999
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp