Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en annons med film igår, den hästen såg inte riktigt fräsch ut. Väldigt stel i bakdelen och hade svårt att hålla galoppen i ena varvet. Sådär gränsfall om hästen var halt eller inte. O_o
Hittade en ny annons på samma häst idag, med ny film. Den här gången filmade de nästan ingen skritt alls (dvs där orenheten/ev hälta bak syntes bäst..) och den lilla skritt som fanns i klippet var filmad rakt framifrån istället. :grin:Tyckte hästen faktiskt såg lite bättre ut men det är något obalanserat/otakt i rörelserna som syns ändå. SI-ledsproblematik kanske?
 
Ett dressyrstammat sto -04 som inte verkar ha större karriär än att vara hagprydnad för att ägaren inte klickar med hästen. Väldigt flockbunden, står på bakbenen när de rider ut ensamma osv. för 65000:- :eek:
Men oj, letade precis upp annonsen och är lika chockad jag! Vore ytterst märkligt ifall någon köper den hästen för det priset. Hade ju varit en helt annan sak om hästen var 4 år, då hade jag förstått prissättningen.
 
Ett tips är att låta någon vettig läsa igenom annonsen innan du lägger ut den. Det gjorde jag med min senaste och har aldrig fått sä många svar på en annons tidigare.
Vi var 2st som satt med den, en kort och väl samanfattad annons. Men jag förstår verkligen hur du menar, det är en jättebra ide!
 
Haha alltså jag skrev min första häst-till-salu-annons igår och det är ju inte så lätt! :angel: Höll på att glömma flera viktiga detaljer typ som stam:banghead:
Vi kanske dömer lite hårt här ibland:eek::o:D:rofl:;)
Stam, mankhöjd, ålder, utbildning, foto/video och prestation ska alltid vara med i en bra annons när det gäller hästar. Tycker att många skriver så himla mycket text ibland men missar det väsentliga.
 
Det är det som finns med, den är väldigt samanfattad. Dock ingen bra bild men ska ordna det idag.
Väntar bara på att den ska komma med i flödet här :D:o:angel:;)
En bra bild och video gör halva jobbet, så jag hade def tagit fina bilder direkt. En dålig bild kan göra att annonsen bara blir en i mängden, trots en annars bra utformad annons.
 
Det är det som finns med, den är väldigt samanfattad. Dock ingen bra bild men ska ordna det idag.
Väntar bara på att den ska komma med i flödet här :D:o:angel:;)

Det gjorde jag med min också :D

Jag sålde en häst som varit skadad och hade ingen ridfilm. Dock hade jag en där jag tömkörde för att visa att hästen gick rent på böjt spår. Tänkte att det alltid finns någon som retar sig på det, men det var i alla fall ingen som skrev något.
 
Haha nu när jag ser filmen så rids hästen bara i vänster varv!! :banghead:
Låter som det blir "gör om gör rätt" ;)
Tyvärr tror jag du ska försöka göra om filmen med tanke på hur många som lägger ut filmer där hästen bara rids i ett varv. Orsaken är alltför ofta uppenbar eftersom man ser att hästen inte kan gå i andra varvet utan att halta rejält. Jag blir alltid misstänksam när jag ser en annons med film i endast ett varv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 648
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 977
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp