Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anledningen var just att den inte var igång. Det var det som var så förbannat löjligt......eller att man ska fundera på om det inte var något de försökte dölja.
Jaha.... fast det var inte min häst heller. Nu vet jag förvisso inte hur länge hästen i annonsen hade stått, men men...
 
Jaha.... fast det var inte min häst heller. Nu vet jag förvisso inte hur länge hästen i annonsen hade stått, men men...

Jag tänker att även om hästen stått i ett år eller mer så ska det ju inte vara några problem att rida, typ ridborgarmärket.
Om den stått pga skada ska den vara frisk och/eller vara igång när man säljer den, om det inte står klart och tydligt att den fortfarande är skadad eller friskförklarad men inte testad igångsatt.
 
Jag tänker att även om hästen stått i ett år eller mer så ska det ju inte vara några problem att rida, typ ridborgarmärket.
Om den stått pga skada ska den vara frisk och/eller vara igång när man säljer den, om det inte står klart och tydligt att den fortfarande är skadad eller friskförklarad men inte testad igångsatt.
Precis och i skritt kan man göra mycket. Skada är något annat men håller med om att den ska vara frisk.
 
Den unga islandshästen som enligt annonsen endast är riden i 7 veckor, som travas runt i övertempo med sänkt rygg och en ryttare som försöker sitta i traven men bara sitter kutryggigt (i ett försök att dämpa skakningarna?) och studsar i sadeln.
För att inte tala om hur orolig den är i formen/munnen
:cry::cry::cry::cry::cry:

Den har tydligen ett "super lynne" (fniss, bara det..)
Jag vill typ åka och köpa den nu, för nog har den ett fint lynne allt om den står ut med det där så stillsamt....

Just, och så alla kommentarer på annonsen om att den är så fin osv... Jag vill bara gråta...
 
"Går tyvärr inte att provrida pga. tappsko"

Och det går inte att åtgärda, eller?:confused::confused::confused:

Den enda hovslagaren inom 30 mils radie har gått under jord :angel:

Hej! Jag har sökt hovslagare i såväl mitt som omkringliggande län i ett dygns tid nu och har ännu inte hittat någon med eller utan godkännande eller utbildning som har tid inom den närmaste tidsrymden eller är villig att åka en längre sträcka för en tappsko. Har ni några konkreta förslag på lediga hovslagare i min närhet är ni således varmt välkomna att delge mig dem. :)
 
Hej! Jag har sökt hovslagare i såväl mitt som omkringliggande län i ett dygns tid nu och har ännu inte hittat någon med eller utan godkännande eller utbildning som har tid inom den närmaste tidsrymden eller är villig att åka en längre sträcka för en tappsko. Har ni några konkreta förslag på lediga hovslagare i min närhet är ni således varmt välkomna att delge mig dem. :)

Hej! Jag vet inte vilket län du "tillhör" men i min del av Skåne (SV) finns en del hovslagare att tillgå, huruvida de kan inom den närmsta tiden låter jag vara osagt. Min egen vet jag tar utkörningsavgift om det är länge än fem mil bort, har ingen aning om taxan då jag har hästen inom gränsen. Hovis brukar komma ett par dagar efter jag ringt om tappsko.
 
Hej! Jag vet inte vilket län du "tillhör" men i min del av Skåne (SV) finns en del hovslagare att tillgå, huruvida de kan inom den närmsta tiden låter jag vara osagt. Min egen vet jag tar utkörningsavgift om det är länge än fem mil bort, har ingen aning om taxan då jag har hästen inom gränsen. Hovis brukar komma ett par dagar efter jag ringt om tappsko.
Tyvärr bor jag i fel del av landet.
Min ordinarie hovslagare har inte hovslageriet som huvudsyssla och har sällan möjlighet att komma ut med kort eller obefintlig varsel, och efter att inte bara ha ringt varje nära stationerad hovslagare på Hovslagareföreningens lista men också ha annonserat i multipla Facebook-grupper utan resultat kan jag liksom inte göra mycket mer än att låta hästen stå som den är tills dess att första har tid. Vill någon köpa hästen innan dess och utan provridning har jag inga problem med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 726
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 982
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 896
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp