Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg nyligen en annons på någon som vill låna ut sin häst. Hästen planeras att ridas in om ett par månader. Med andra ord är det den som lånar hästen som ska göra detta? :cautious:

Tycker det här beteendet har blivit vanligare. Ägaren lånar ut sin gröna häst och förväntar sig (?) att den utbildas under tiden, eller de som söker kunniga medryttare som kan utbilda, samt betala för att få rida. Förstår inte varför så många svarar på dessa annonser?
Svarar kanske inte är så himla konstigt, men att som hästägare tror att man kommer få en välriden häst av det konceptet, är för mig helt främmande.
 
Såg nyligen en annons på någon som vill låna ut sin häst. Hästen planeras att ridas in om ett par månader. Med andra ord är det den som lånar hästen som ska göra detta? :cautious:

Tycker det här beteendet har blivit vanligare. Ägaren lånar ut sin gröna häst och förväntar sig (?) att den utbildas under tiden, eller de som söker kunniga medryttare som kan utbilda, samt betala för att få rida. Förstår inte varför så många svarar på dessa annonser?

Frågan är om det är så många som svarar på annonserna.

Såg dock en helt OK variant på temat:
utlånas på foder för sällskap eller inridning. Om hästen är inriden vid återlämnande utgår ersättning - det framgår dock inte hur stor ersättning, men ändå.
 
Det här är nog den märkligaste särskrivning jag någonsin sett. Man har lyckats särskriva ett ord som inte är sammansatt.

"Flytt bart stall"
Såg en närliggande fastighet till familjens sommarställe till salu på blocket. Den såldes tydligen med ”Renoverad Barn”. Tog ett tag innan jag förstod att det var ladan som var renoverad. Google translate verkar alltid göra intressanta annonser. :D
 
5-årig travare "han har kommit betydligt längre än ex. halvblod i samma ålder."

men "Ej tränat galoppfattning (eftersom mitt syfte varit annat) "

:confused:

Hittade annonsen, bra pris på den också :up:

Men du har ju tagit meningen ur sitt sammanhang! Tar man med hela meningen blir det solklart.
"Riden och körd mycket så han har kommit betydligt längre än ex. halvblod i samma ålder. "
Mycket långa rid/körturer, kanske riden/körd nästan varje dag sedan mycket ung ålder etc = gått och sprungit fler mil än ett random femårigt halvblod. Solklart! Och i motsats till bilar så VILL man ju att hästar ska ha så många mil som möjligt bakom sig. Ett av de viktigaste kriterierna när man köper häst :up:

Han blir vad du gör honom till, det är nu dags att forma honom disciplin man vill utöva. Jag skulle inte tacka nej till en hopphäst att med tiden rida lite högre klasser med, kanske ska passa på?!
Han är dessutom exteriört mycket fin! (Lite svårt att se det på bilden men okej)

Nä, skämt och sido, jag förstår ju att det är en ägare som ser sin lilla älskling som den bästa hästen i hela världen, och det är väl inte så snällt att göra sig rolig på dennes bekostnad. Men lite verklighetsförankring kanske inte är helt fel ändå?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 902
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp