Bukefalos 28 år!

Ansträngingsinkontinens - operation?

Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag jobbar bl.a som personlig tränare åt folk med massa värk, jag använder mig av en speciellt vibrationsplatta som heter Vibrosfär. Jag visste inte att någon av min akunder hade problem med inkontinens, det är ju tyvärr inget man pratar öppet om. Men...Hör och häpna, klient efter klient började rapportera att de blivi av med problemet!!!! Så nu söker folk sig ofta till mig just för detta. Jag använde mig mycket av pilates grundposition, typ, sug in naveln mot ryggraden, tryck in svansen mellan benen och sug upp underredet så mycket du kan och sen står de bara stilla på plattan. Oerhört effektivt. Min balansplatta är svårt att hitta och dyr men jag tror nog att vilken typ som helst av vibrationsträning fungerar bra.
Hade tom en gammal farbror som inte kunde stå, som satt i rullstol och han satt på en stol och hade benen på plattan och så spände han de stackars muklerna han hade kvar, typ att jag trycker utifrån på hans knän och han ska hålla emot. Efter kanske 10 gånger så blev han kvitt besvären som han hade haft i många, många är.
Så testa vibrationsträning!!!!
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Vad roligt att höra! Ngt som borde spridas mer, är så många med detta problem...

Jag skall dock operera mig, bokat o klart. Fick hjälp med både knipövningar och medicinering utan minsta verkan, så mitt problem är rätt omfattande:(
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jg ska ta mig i kragen och söka hjälp:) Så vågar jag kanske nysa sedan.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Tack!! Jag ska ge det ett års målmedveten träning. Sen blir det op om det inte hjälpt. Man måste väl träna hela buken för att hålla upp urinblåsan???
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag lider inte av ansträngningskontinens, men jag förebygger problem vid nysning genom att knipa samtidigt. :) Det har funkat än så länge, men jag är rädd att jag också ska drabbas av problemet! :crazy:
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Intressant! Jag har EDS, och många av oss rekommenderas just vibrationsträning. Hur ofta har de personer du arbetat med behövt "träna"? Räcker det med typ 1 gång i veckan eller behövs det mer?!
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Ja gyn rekomenderade bukträning, men då jag styrketränar (bla mkt mage/core) så "räckte" det i komb med ordentliga knipövningar.
Hade nog hjälpt om inte mina problem varit så stora.

Hos gyn:
-knip nu
Jag kniper så hårt jag kan
-ja du kan börja nu
Säger att jag gjort det
-ja du är rätt slapp

:O
;)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Fladdermus:D kallade min pk-gyn det hela. Vi kommer rätt bra överens:D
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag läcker rätt mycket och har även slapp mage, så jag får iaf ge det ett försök känner jag. Jag pratade med min bm om det i torsdags nämligen så det kändes aktuellt! Efter 40 ska jag sterilisera mig *jippi* och sen göra en operation om jag inte fått något resultat av träning :-) Nu ser jag fram emot båda faktiskt...
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Kl

I morgon är det dags! :eek:

Inte särskilt nervös eg men i går kom min mens.... Står ingenstans art man ej kan operera då. Ngn som vet??
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Hur gick det på operationen, och hur känns det nu? :)

Jag var hos en uroterapeut förra veckan och fick med mig ett hjälpmedel som heter Contrelle hem. :love: Det verkar på samma sätt som operation men utan operationen. Jag är fotfarande inställd på att operera, men nu har jag något att ha så länge. Det är en typ skumbåge jag sätter i slidan, som verkar på samma vis. Och wow, det är så skönt att inte behöva anpassa träningen till när jag läcker. Nu har jag tid hos en gynekolog om en månad för nästa steg. :)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Intressant! Lycka till! Jag ser också fram emot att vara läckfri, något jag inte varit på 5 år och 10 månader. Jag är rätt trött på det här nu.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Glömt uppdatera, sorry! ;)

Ooererade mig för två veckor sedan men får ej börja motionera än på några veckor så vet faktiskt inte hur väl operationen gått.
Men! Har tjuvtestat genom att springa några steg, och då kändes det iaf bra :D och känner att det är annorlunda "där nere" så är rätt säker på att det lyckats!

Själva operationen gick smärtfritt! Valde lokalbedlvning m lätt narkos i början. Jag tvärsomnade och vaknade när allt var klart, mkt skönt hehe.
Inga smärtor efteråt, mer än en stelhet i ena ljumsken som först nu släppt helt.

Inga problem alls vad gäller själva operationen, supernöjd!
Även jättebra upplevelse på själva sjukhuset! Åkte in vid 9 och var hemma 17.

Nu väntar jag bara på att få testköra blåsan ordentligt! ;)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Nu blev jag också inspirerad, har ju läckt i 25 år så nån gång får det vara nog. Nu ska jag beställa tid.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Mina klienter är oftast i väldigt dåligt skick, mkt reumatiker tex och jag brukar vilja att de först kommer 3 gånger första veckan, då kör vi mer cirkualtionsträning och får igång balanssinnet. Sen kommer de 2 gånger i veckan och efter totalt 10 gånger så brukar det räcka med 1 gång i veckan.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Och just det, hon kände på min knipförmåga och tyckte den var bra, och när jag frågade sa hon att det här inte är något jag skulle kunna träna bort. Skönt att veta att det faktiskt är ett "riktigt" fel och inte bara jag som knipit dåligt (som jag skuldbelagt mig med förut).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 699
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 563
Hundhälsa Hej, Jag har en tik på nyss fyllda åtta år. I vintras tog hon bort två små juvertumörer och nu i somras en till. Endast tumörerna togs...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 421
Senast: Zazu
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 585
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp