Bukefalos 28 år!

Ansträngingsinkontinens - operation?

Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jg kämpade ju också med knipandet, men röxkte för gyn att känna en gång för att inse att knip ej skulle räcka för mig ;)

Hon berättade ickså om denna båge man kunde köpa och sätta in, men pga mina stora besvär valde jag att inte ens testa.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Hur länge var du sjukskriven voltis? Får du inte motionera alls, inte ens promenader?
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag opererades på onsdagen och jobbade igen på måndagen. Men har ganska tungt jobb så kände att jag nog hade behövt 1-2 dagar till. Beroende på hur man mår och vilket jobb man har så är man sjukskriven allt mellan 1-2 veckor ungefär.

Jag tog en långpromenad (1.5h) redan på fredagen så inge fara där ;) Röra på sig är bra! Gick lite långsamt bara pga ljumsken (kändes som rejäl träningsvärk ungefär).

Jag tränar styrketräning och body combat och det tyckte hon jag kunde vänta med i ungefär 6 veckor :cry:
4 veckor utan bada och sex...
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag opererades igår, allt verkar ha gått bra men... Hur länge är normalt att det är svårt att kissa :crazy: Jag får gå ofta och får bara ut lite åt gången.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

I mina papper verkar det som att det ska funka normalt rätt direkt? Jag skulle ringa dem om jag vore du.

Jag opereras den 2 juli, ska bli jätteskönt! Har inte funkat speciellt bra med bågen, mitt underliv totalstrejkar på grund av dem...
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Det fungerar mycket bättre nu :) Hoppas dock på ännu lättare :p Jag har inte ont el blöder el nåt så jag avvaktar i nuläget. Det var jobbigt igår och imorse, jättekissnödig och inget hände typ :crazy:
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag skulle ändå ringa imorgon, jobbigt om det blir värre under helgen. :) hur mår du annars? Känner du av operationen något eller är du fräsch i övrigt? :)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Igår kväll efter op kände jag mig nyförlöst, mörbultad i underlivet, men värktabletter funkar så jag fick sova gott. Idag har jag varit stel i nedre delen av buken, bukmuskulaturen, svårt gå i och ur bilen tex, har tagit värktabletter idag med. Jag känner mig fräsch för övrigt :)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Ok. Jag är lite nojig över hur jag ska må efteråt, men det där lät överkomligt. :) hoppas att det löser sig så att du får kissa ordentligt i fortsättningen! :)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Det är fullt överkomligt! :)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag hade svårt att kissa länge, och jag kissar fortfarande inte "helt normalt".
Det medför bara att jag kissar lite oftare, för jag tömmer inte helt varje gång.
Vill jag tömma helt så måste jag sitta en stund och även byta ställning (framåtlutad vs rak i ryggen) :D

Mamma har gjort samma operation och hon fick också annorlunda "kissförmåga", och har det fortfarande.

Jag har inga andra besvär allt, inga smärtor eller ngt.. jag är bara NÖJD :D

/Laddar just nu för ett hårt combatpass på gymmet!
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Grattis till operationen förresten :D Blir glad varje gång jag ser ngn som genomför operationen, för jag vet hur bra det kan bli sen!

Mörbultad i underlivet kan man vara ett par veckor, det verkar vara lite olika.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Tack! :) Antiklimax var nu på Sweden rock festival, hade jättekul och fick gå tillbaka till husvagnen för att byta om :( Skönt att höra att det är normalt med kisseriet :p
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Hur går det för dig?? :)
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Vad rart att du tänker på mig! :) Det går bra! Vaknade på uppvaket kvart över tio, hade kissat och tömt hela blåsan två timmarsenare. Är lite öm men känner mest av höfterna, det går bra så länge jag inte sitter för mycket. Så skönt att ha det gjort. :) har inga problem att kissa. :)

Är dock lite orolig att den inte blev ordentligt gjord, i onsdags skrattade jag jättemycket och så kände jag att något varmt kom, men jag hade mens så det kan lika gärna ha varit det jag kände, kände ingen kisslukt på bindan iallafall. Vågar inte göra något för att testa det heller, även om det står att bandet inte ska kunna flytta sig blir jag nojig och vågar inte göra något direkt ansträngande ändå.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Schysst att du kan kissa! Har fått UVI-känningar 2 ggr så jag dricker en hel del tranbärsjuice, har svårast att tömma blåsan första morgonkisset, resten av dagen funkar mycket bätttre.
Hoppas att du nojjar dig i onödan! Jag har inte blivit utsatt för någon plötslig ansträngning ännu så jag vet inte hur mitt funkar.

Delvis kl

Vet ni hur det är med sex? I mina pappar står det "vänta med samliv 1 månad efter OP" :eek: Kan det stämma?? Eller är det endast penetrerande sex de avser?
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Jag har inte fått några uvi-känningar alls, hoppas att det håller i sig. Hoppas att ditt håller sig borta med juicen! :)

Ja, det hoppas jag med, men det blir nog bra. :)

Hmm, hon sa till mig att jag skulle vänta tre veckor med att träna (hårt) och sexet lika länge. Jag har förutsatt att det enbart gäller penetrerande sex, jag har (utanpå-)onnat redan för att jag förutsatte det. Bandet kan inte röra på sig så det kan ju inte vara sammandragningarna i livmodern vid orgasm som är problemet, utan det måste vara stygnen i slidan alltså måste det vara själva penetrerandet som en bör undvika. Tänker jag iallafall.
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Vad bra att vi tänker samma :D Har inte vågat mig på något eftersom det står "samliv" :mad:
Var ute och red förra veckan och fick faktiskt kramp i nedre magen, fick stå i lätt sits ute på en isis i nästan en timme... O_o
 
Sv: Ansträngingsinkontinens - operation?

Åh, skönt för resten av kroppen med den lätta sitsen? ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 408
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
Hundhälsa Hej, Jag har en tik på nyss fyllda åtta år. I vintras tog hon bort två små juvertumörer och nu i somras en till. Endast tumörerna togs...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 295
Senast: Zazu
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 482
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp