antal knoppar på tävling

Sv: antal knoppar på tävling

Blir alltid 11 knoppar på min häst! (exkl. pannlugg).. Tycker knopparna blir finast när man har ett gummiband till varje och viker upp dem (snurrar runt gummibandet runt 'änden' ngra varv och sen viker upp direkt) -> riktiga rosenknoppar! :love: Går snabbt och smidigt att göra dem, och fördelen är att har man bara lika mycket man i varje så blir alla exakt likadana! :banana:
 
Sv: antal knoppar på tävling

Brukar ha 15 på min ponny med pannluggen:P
Gör flyingeknoppar som man rullar upp!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: antal knoppar på tävling

Guuuud vad snyggt :love:

italicdeslandes3.jpg
 
Sv: antal knoppar på tävling

det är bara fult att ha för många knoppar!!
 
Sv: antal knoppar på tävling

ljusslinga skrev:
ruskigt fin häst =) o va coolt med knoppar på båda sidorna.. det såg ju mycket snyggare ut än den andra bilden.. Men. jag kan ändå inte låta bli att tycka att det ser ut som en peruk som mozart o dom hade på sig =D

Det hra jag aldrig tänkt på... :rofl:
 
Sv: antal knoppar på tävling

Jag håller med, för många knoppar är inte snyggt, men tyvärr tycker jag inte heller att få knoppar är särskilt snyggt heller... När jag knoppar brukar det bli ca 15-19 st, det tycker jag känns "lagom". Och inte tar det särskilt lång tid, jag gör de knopparna på ca 15-20 min, inte så farligt (och så tycker jag att det är kul oxå):D .
Antalet knoppar är nog en smaksak, men hellre fler små, än åtta "bullar" :)
 
Sv: antal knoppar på tävling

Jag tycker också att det är fult med så mycket knoppar. När jag knoppade min ponny blev det 14 knoppar (Dom blev väldigt stora)För jag hade hört att det är bra tt knoppa hästen om man vill att manen ska lägga sig på en sida. Så det spelade ingen roll hur knopparna blev. Jag har hört att det helst ska vara ett ojämt tal knoppar om man ska tävla.
 
Sv: antal knoppar på tävling

Det sägs att ett ojämt antal knoppar ger tur, så det beror ju på om man tror på det eller ej:D
 
Sv: antal knoppar på tävling

Jag har alltid ojämt antal, blir oftast 9 eller 11 stycken.








*7000:e inlägget!*
 
Senast ändrad:
Sv: antal knoppar på tävling

Jag hade nog 25 på min första tävling :o. Det var väl inte det allra snyggaste men jag skyller på orutin, tävlingen efter bantades det ner till 15 eller 17... (Jag minns inte)
 
Sv: antal knoppar på tävling

Brukar ha runt 11 knoppar.. fast ibland blir det 9 eller 12, vet inte riktigt varför..
Att ha över 30 knoppar borde vara förbjudet :idea: .. Sen borde det inte vara helt lagligt att ha knopparna rätt upp heller :devil:
 
Sv: antal knoppar på tävling

haha när jag knoppade en d-pony som jag skulle tävla dressyr på hade jag delat upp manen i 30 delar men jag kom aldrig så långt jag tröttnade på att knoppa haha :banana: !!
 
Sv: antal knoppar på tävling

brukar få 7-8 stycken i manen oavsett vilken häst jag knoppar. tycker det är snyggt med lite större fluffiga. :) dessutom är det svårt att få dom jämna när det är många.
 
Sv: antal knoppar på tävling

ja säg det :P Själv har jag aldrig knoppat en häst :P (min arab hade liiite för lång man ;))
 
Sv: antal knoppar på tävling

Personligen tycker jag det är gräsligt med knoppar som står upp, Som är på båda sidorna eller när det är för många.. Jag tycker det är finast när man flätar "stenhårt" och har 9 - 12 beroende på häst ! men alla får ju tycka vad dom vill : )
 
Sv: antal knoppar på tävling

*lånar tråd*

har aldrig fattat hur man gör såna där knoppar som står rätt upp..och med mantejp..:confused: :confused:

jag har bara fått lära mig "flyingemodellen" eller vad den kallas då knopparna sitter på sidan om mankammen. tycker även att det är snyggast så, men vore kul att veta hur man gör på det andra sättet...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 210
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: bobbbo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 786
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 640
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp