antal knoppar på tävling

C

cissan

var på dressyrtävling idag och hejjade på några kompisar och såg då ett par hästar med så otroligt många knoppar...

hur orkar man stå och knoppa över 30 st knoppar på en häst? (räknade):confused:

usch vad jobbigt skulle jag aldrig orka och tycker personligen att det är otroligt fult:devil:
 
Sv: antal knoppar på tävling

Det är fult.. Haha! :D Min C-ponny hade kort och välfriserad, men väldigt tjock man då hon ansåg att ryckning var en behandling som gränsade på tortyr. Försökte mig på att knoppa, men fick ihop hela 33 knoppar. Gräsligt. :smirk: Mkt finare utsläppt..
 
Sv: antal knoppar på tävling

haha, usch usch, jag brukar få runy 10-15 och det kan ibland vara mkt!
 
Sv: antal knoppar på tävling

mina hästar jag knoppar brukar ha 10 st när det blir bäst är det 9.
går ju inte annars eftersom jag oftast knoppar 4 hästar innan vi åker på tävling. dom ser jättefina ut med 10 knoppar;)
 
Sv: antal knoppar på tävling

Avskyr att knoppa, funderat på att uppfinna någon sorts peruk, som drar över manen.

Mer än tolv tretton stycken blir det sällan.
 
Sv: antal knoppar på tävling

ja man kan ju göra en stor av allt ihopa
 
Sv: antal knoppar på tävling

har för mig att jag fick 36 knoppar på min ponny en gång, men han hade tjock man. Den jag har nu har jag bara knoppat en gång o det var bara för skojs skull för ja skulle se hur han såg ut o då fick jag typ 10 eller ngt.
 
Sv: antal knoppar på tävling

fick elva sist jag knoppade. såg rätt lagom ut påp min häst. men herregud, orka stå och göra 30 stycken :crazy:
 
Sv: antal knoppar på tävling

Blandrastik skrev:
Avskyr att knoppa, funderat på att uppfinna någon sorts peruk, som drar över manen.

Jag ska ta patent på en lösning jag har funderat på.. :p Man rakar av manen och sätter fast kardborre längs mankammen. Sen så köper man färdiga håruppsättningar att knäppa på, en perfekt knoppad man, en handsbredd välryckt man, vacker lång man eller stubb, allt efter dagens tycke och smak! :idea:

Aldrig mer behöva stå och knoppa innan en tävling, bara plocka fram remsan med de perfekta knopparna från garderoben när det är dags! :banana:
 
Sv: antal knoppar på tävling

Min d-ponny har väldigt lång hals och "fjösig" man, har testat att göra några och så lite tjockare men han ser absolut inte klok ut. Har som mest fått 25 knoppar på honom, jag själv tycker inte att det är så jogbbit, sen är frågan om det är så himmla snyggt, men det är nästan snyggare på honom en att det hänger 6 st... :P

Bild på D-ponnyn:
inte den bästa bilden
5390405.jpg


Bild på Stora hästen:
5380265.jpg

5380262.jpg
 
Sv: antal knoppar på tävling

Men om man får så många knoppar varför gör man inte dubbla rader då? Blir så otroligt mycket snyggare. Gjorde det på min ponny i början, men med åren tunnades manen ut och jag kunnde ha 9 normal stora knoppar. (som Mamma scans frikadeller som vi fick lära oss på skolan;) )
 
Sv: antal knoppar på tävling

mumin skrev:
Jag ska ta patent på en lösning jag har funderat på.. :p Man rakar av manen och sätter fast kardborre längs mankammen. Sen så köper man färdiga håruppsättningar att knäppa på, en perfekt knoppad man, en handsbredd välryckt man, vacker lång man eller stubb, allt efter dagens tycke och smak! :idea:

Aldrig mer behöva stå och knoppa innan en tävling, bara plocka fram remsan med de perfekta knopparna från garderoben när det är dags! :banana:


JÄKLIGT BRA IDÉ!! :idea:
 
Sv: antal knoppar på tävling

oj!!! men det var väl på stor häst? Jag tkr att jag har jättemånga, o jag brukar ha 17 el. 15...
 
Sv: antal knoppar på tävling

Rumpnissen skrev:
Men om man får så många knoppar varför gör man inte dubbla rader då? Blir så otroligt mycket snyggare. Gjorde det på min ponny i början, men med åren tunnades manen ut och jag kunnde ha 9 normal stora knoppar. (som Mamma scans frikadeller som vi fick lära oss på skolan;) )

Hur menar du då? inte knoppar på både sidorna om halsen väl, det är ju inte snyggt:p
 
Sv: antal knoppar på tävling

mumin skrev:
Jag ska ta patent på en lösning jag har funderat på.. :p Man rakar av manen och sätter fast kardborre längs mankammen. Sen så köper man färdiga håruppsättningar att knäppa på, en perfekt knoppad man, en handsbredd välryckt man, vacker lång man eller stubb, allt efter dagens tycke och smak! :idea:

Aldrig mer behöva stå och knoppa innan en tävling, bara plocka fram remsan med de perfekta knopparna från garderoben när det är dags! :banana:


Hahahahahahahahahaha :rofl:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 210
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: bobbbo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 786
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 638
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp