Bukefalos 28 år!

AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Hej!
Vad har hon för lynne? Har erfarit två med Lapp Nils som morfar-farfar, och de stona hade ett sjujäkla humör, riktiga busar då det inte passade! Men var (är..) jättefina o bra då de fattar poängen med saker.
Det kanske hoppar en generation..:)
 
Sv: AR *bildtråd*

Hej!
Vad har hon för lynne? Har erfarit två med Lapp Nils som morfar-farfar, och de stona hade ett sjujäkla humör, riktiga busar då det inte passade! Men var (är..) jättefina o bra då de fattar poängen med saker.
Det kanske hoppar en generation..:)

Jag har en känsla av att din beskrivning passar ganska bra in på min tjej :angel: Hon är verkligen superbussig och alldeles underbar i de flesta lägen, otroligt arbetsvillig och känslig och så vidare. Men när något verkligen inte passar, då har man inte mycket att sätta sig upp mot! Så på det sättet är hon en riktigt bestämd dam! En lappnilsbuse helt enkelt, med humör :D

(fast kanske är generationen som du träffat ett snäpp busigare, det vet jag inte ;) )
 
Sv: AR *bildtråd*

Hehe, nej han är fruktansvärt känslig för röst och hjälper. Numera är det matte som får hålla ording på rumpan så man inte svänger hit och dit. :o Jag peronligen tycker han är mer lättriden än många "mindre" hästar jag suttit på så det är väl en träningsfråga. Han har inte alltid varit lättriden. Men det är klart, har man suttit på en smal häst länge så är han ju bred när man sätter sig på honom:smirk:
 
Sv: AR *bildtråd*

vad suddig bilden var..men han är fin lille pojken och du har kommit s långt med honom..GO girl!:bow:
 
Sv: AR *bildtråd*

Alltså ni är så fina! :love:
och ni verkar ha ett sånt band mellan er, ni verkar verkligen trivas ihop.

Och har jag bara sett fel eller är h*n väldigt stor? h*n såg VÄLDIGT stor ut :eek: :D
 
Sv: AR *bildtråd*

Han är en ardenner på 10 år och är 157 cm hög. Mot andra så är han ganska liten:p Collibri heter han:D
 
Sv: AR *bildtråd*

Tack så mycket! han är 161 cm hög.. så han är inte jättestor för att vara halvblod men jag skulle önska att han var lite lite mindre:)
 
Sv: AR *bildtråd*

okej :)
Otroligt fina är ni då, är lite avundsjuk :o
jag har ju min 3-åring som jag tränar NH med, och har börjat rida lite smått. Så jag hoppas att jag kan få lite AR bilder att imponera med sen :angel:
 
Sv: AR *bildtråd*

Tack så mycket!

men det låter ju jättebra! jag längtar efter bilder!:)
 
Sv: AR *bildtråd*

Några bilder från igår, spänner emot hackamoret lite ibland men vi jobbbar på det...

11a.jpg

4a.jpg

frustar..
2a.jpg

9a.jpg

3a.jpg

10a.jpg
 
Sv: AR *bildtråd*

Finast tillsammans! :love:

Jag och Ella jobbade lite vid hand idag. Är inte jätteduktig på det, men tränar ganska mycket och jag tycker att det går framåt iaf. :)


 
Sv: AR *bildtråd*

Njaa, den såg mindre ärlig ut på hacket :p
Lika snygg som vanligt, men bara en synpunkt! (från en som inte gillar hack :angel: )
 
Sv: AR *bildtråd*

Det är inte en den det är en han;)

Jo jag vet, det är jättesvårt och särskilt när han var skitspänd i stormvädret. men eftersom han fått en böld på lanen när han trampade på tygeln så kan jag inte rida med bett på iaf några månader.. så det är bara att gilla läget.. och han gick definitivt bäst på ponnyhack:p

men jag hade också velat rida på stången som han gillar mest och jag också:D
 
Sv: AR *bildtråd*

Tänkte precis fråga varför han gick på hack när han går sämre på det, men där fick jag svaret på det. Det var verkligen en dramatisk skillnad. Lite intressant att se.
 
Sv: AR *bildtråd*

hehe ja visst är det.. så jag rider egentligen minst nu.. tränar mest longering, vid hand och hantering samt tricks... det är inte lika roligt att rida när det inte känns helt bra.. men det går ju iaf lite bättre i ridhuset.. men jag har ju en del att jobba med nu iaf;)
 
Sv: AR *bildtråd*

Alltså helt underbara bilder, som vanligt!
Tränar ni för C nu eller tränar ni för någon annan?
 
Sv: AR *bildtråd*

Nu kommer det bilder från oss igen, vi får ursäkta detta :p

Vi försöker med en skrittpiruett men jag vet inte ens om det blev rätt överhuvudtaget? ;)
17880137.jpg


Sen kommer lite dåliga galoppbilder. Men det har hänt något i galoppen. Hon känns inte lika mycket på framdelen, utan stutsar mer uppåt på något sätt... Hur ser det ut? Jag blir så osäker och ibland får jag för mig att det är korsgalopp? Hon har aldrig galopperat såhär tidigare. Kan tillägga att det går långsamt, det är inte full fart framåt utan det går verkligen inte fort mot vad det brukar.

17880054.jpg

17879863.jpg

17879954.jpg
 
Sv: AR *bildtråd*

Tack så mycket va snällt:)!Jag har inte tränat för nån sen jag slutade praktiken sista aug. men jag hoppas jag kan träna för C nångång snart..! jag trivs med C så jag håller mig hos honom:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: Miiikaela_
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Barret
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 022
Senast: mamman
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp