AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Hihi! jag trodde oxå att det var så man skulle träna.. släppa ner tyglarna på backen och säga Gå!
Allvarligare talat så är jag livrädd att använda stång och markarbeta för att det just så lätt strular och man tappar en tygel.

Det hände en gång för ett par år sedan då jag ledde upp hästen från träningsplanen att hästen slängde upp tygeln över huvudet, satte ner det blixtsnabbt för att klia det upplyfta frambenet, fick tygeln under knäet och slängde upp huvudet igen. Det rycket gav en böld på lanen!
Tandläkaren kom efter ett par dagar (var inbokad sedan innan) och sa oroligt att det kanske var slut för vår häst då han verkade ha fått cancer på lanen...:eek:
Jag hade rätt dåligt samvete och är skiträdd att strula med stångtyglar nu!
fast hästen är inte lika dampig nu så det är lite lugnare, men leder inte gärna så mkt eller markarbetar med stången på.
 
Sv: AR *bildtråd*

ja det är så himla jobbigt alltid är det nått... jag har knappt kunnat träna på hela 2007 för alla småskador och problem och nu detta...
Shit jag blev livrädd när du skrev om canser.. men sen kom jag på att jag faktiskt vet tillfället när det hände:p så nu kände jag mig lite säkrare igen:D
Ne man blir lite försiktigare.... han kommer säkert stampa på tygeln med hackamoret och bryta näsan.. det hade inte förvånat mig i dagsläget:D
 
Sv: AR *bildtråd*

*kl*

Två galoppbilder ute i skogen... ja jag vet ingen hjälm men det var bara i rent fotagrafiskt syfte. :)

galoppvinter_web_800.jpg


galoppvinter2_web_800.jpg
 
Sv: AR *bildtråd*

Om ursäkten att inte ha hjälm bara var i fotografiskt syfte, så tycker jag att ni borde ha tagit bort benreflexerna på hästen också... för det stör helhetsintrycket MER än om man har hjälm eller inte tycker jag i alla fall. :D

Men jättefina bilder, VERKLIGEN. Det är såna där gånger jag vill ha nån som är med och fotar.
 
Sv: AR *bildtråd*

Om ursäkten att inte ha hjälm bara var i fotografiskt syfte, så tycker jag att ni borde ha tagit bort benreflexerna på hästen också... för det stör helhetsintrycket MER än om man har hjälm eller inte tycker jag i alla fall. :D

Men jättefina bilder, VERKLIGEN. Det är såna där gånger jag vill ha nån som är med och fotar.

haha! ja det såg vi inte förrän vi kom hem :) vi planerade inte att ta kort, andan bara föll på och det fanns ingen tanke på benreflexerna över huvudtaget :rofl: hade hjälm på mig resten av ridturen för övrigt.
 
Sv: AR *bildtråd*

synd med reflexerna...annars är det ju jättefina bilder! älskar kappan du har på dig! :)
 
Sv: AR *bildtråd*

Om ursäkten att inte ha hjälm bara var i fotografiskt syfte, så tycker jag att ni borde ha tagit bort benreflexerna på hästen också... för det stör helhetsintrycket MER än om man har hjälm eller inte tycker jag i alla fall.
Jättehärlig bild! Men jag håller med Ingela om att det blir snyggare utan reflexer :D

vanimelde.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 321
Senast: Miiikaela_
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
248
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
7
· Visningar
391
Senast: WS6
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
546
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Köpa hus
  • Fågelskit på fönster + på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp