Bukefalos 28 år!

AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

Nu har vi haft liten träff!
för oss gick det egentligen rätt dåligt för lilla vita var stel och lite spänd. men vi provade rida lite och efter uppvärmning så blev det såhär iaf.
provade en amazonassadel o hade för korta läder, var för lat för att länga dom tyvärr. störde balansen rätt mkt! Kändes lite ovant men hästen gillade sadeln verkade det som.
093.jpg

094-1.jpg

047.jpg

062.jpg

065.jpg

095.jpg

Har en del bilder som ska godkännas av de som figurerar på bilderna. Men mer kommer nog!
 
Sv: AR - Bildtråd

Jamen vilka fina bilder det blev!! Vi hade verkligen tur med vädret!

Här ser man hennes fina hals!! Inte illa för arabsto! :bow: Och jag som tyckte den var smal :o Det är den INTE!! Muskelmuskel! :banana:

Hehe. När jag kom hem till lillponken dock, så var det lite skillnad - men bara lite.:D Han har varit som ett yrväder hela dagen sa "stallchefen", han skulle nog ha viljat vara med.
 
Sv: AR - Bildtråd

Ha ha, ja inte ska jag jämföra med en PRE, då blir jag väl nedslagen o ger upp muskelkampen!:D
Nästa gång SKA han med! Basta!

Jag har fina bilder på Evis o Bruna o på DA-träningen oxå. Inte bra skärpa, men soliga o trevliga på hästarna!
 
Sv: AR - Bildtråd

Gud vilka fina blider det var på alla. kul att se vad ni håller på med. Själv har jag tyvärr inge bilder på mig och min Dominant. Men det blir väl så småningom.
 
Sv: AR - Bildtråd

hade tänkt lägga ut värmningsbilder då jag rider, men har inte fått lägga vantarna på dom än.
Men här är min drassyrpålle på "jobbet" som han sköter rätt ok måste man säga!!!
Värsta tiden på långdistanslopp och ganska överlägsen resten av fältet förutom de två som oxå låg i tätstriden.

jag myser över upploppsbilderna gång på gång..
Men mest myste jag över att känna den explosiva med ybermjuka traven på stallbacken innan då jag red. MMMmmmMMMmmm

Underbara häst!!:love::love:

http://www.youtube.com/watch?v=kxgers7SJRY
 
Sv: AR - Bildtråd

Å vad fin han var den kvällen, njuter när jag tänker tillbaka.
Tittar på filmen nu och ryser när de går in på upploppet...

Och nu skäms jag för att jag inte hunnit fixa dina bilder än :crazy:
Ska göra allt jag kan för att hinna med dem på söndag!
 
Sv: AR - Bildtråd

Om man räknar ihop det så vann ganska många ganska mycket på honom! Det är ju skitkul!!!
Nio tusen här o sexton tusen där... :D

Men, i Karlstad blidde det skit då kusken gasade max efter de värsta norska räserkallbloden. öste på i tredjespår i 1.20-tempo så hästen slog ihop och fick en galopp. Men han gick ändå nytt personligt rekord!! 1.25.8 med 20 meters galopp! *stolt* ..Först utan pengar.. Men fy vad lååångt hem! Elva timmar!

Lotus, ta´t lugnt om du har mycket att göra! :laugh:

(sorry för utbrytningen mot trav.. igen.. Ska hålla oss inom ridningens ramar här inne!)
 
Sv: AR - Bildtråd

KL

Gjorde en liten film igår :) Fast det ät frustrerande att veta att hästen kan så mycket bätte, men inte själv få rätt på det.. xD Kan väl inte ens kalla det AR.. bara..ridning.. xD
 
Sv: AR - Bildtråd

Vilken jättefin häst! :love:

Zab: jättesöt ponny, dom där glimtarna där den slappnade av såg trevliga ut tycker jag! Kämpa på! :)
 
Senast ändrad:
Sv: AR - Bildtråd

*kl*

Haha, för skojs skull laddade jag upp min första youtubevideo idag:D
Filmat på en kurs för snart ett år sen...

Ingen ridning att skryta med, jag nervös och hästen förbannad över att vara iväg på nytt ställe. Men med tanke på att det är en häst som knappt kunnat galoppera ens fritt i hagen pga dålig styrka, så är det rätt bra ändå;)

http://www.youtube.com/watch?v=CmVCDOb87HE

Vad ser ni förutom att jag spänner mig och drar upp benen och pillar lite väl i stången...?;) Konstruktiv kritik mottages gärna:)
Kan säga att jag nu rider med kapson också, då jag kände att det inte var helt lyckat på blank stång.

Det är HE som tjoar i bakgrunden:D
 
Senast ändrad:
Sv: AR - Bildtråd

Tack! Har letat massor med galopp-inspiration och det här var ett mycket bra inslag! :bow: (försöker med mental träning inför galoppen, har skaffat ett träningsprogram och allt..)
Impad över hur stadigt du sitter och att du öht övar galoppfattningarna barbacka med häst som brallar och har sig litegrann!
Hur har DU tränat in galoppen? Först från marken och sen försöka få till samma kommando från ryggen? (Ursäkta OT :o )
 
Sv: AR - Bildtråd

En bild från dagens ridpass:). Gick väl inte super men...
anvih.jpg
 
Sv: AR - Bildtråd

Oj, tack:o

Som det säkert hörs har jag en verbal signal som jag tränat in från marken. Dels för att kunna träna galoppfattningar utan att jag sitter på och stör balansen, men också för att undvika sammanblandning mellan slutahjälper och galopphjälpen...(jag som inte är så tydlig i min sits).

Jag fick ett jättebra galopprogram av min tränare, det har hjälpt oss mycket. På stressade hästar som lätt rusar in i galoppen görs programmet i skritt, och för de som behöver lite pepp med energi så kan man göra det i trav.

Eftersom jag är så grymt duktig på paintillustrationer så kommer det en här:
galopp.jpg


Man rider alltså en åtta med ca 10 meter i varje volt.
Rid längs spåret böjd-rakt fram. Gå in i en öppna och sedan in på volten. Väl på voltspåret (den gröna fina linjen) länger man ramen och ber om lite högre tempo. När man närmar sig + kortar man ramen, minskar tempot och ställer om. Väl på väg ut mot spåret på den nya volten så länger man ramen igen några steg, för att sen samla upp i några steg sluta, några steg böjd rakt fram och tillbaka in i öppnan-volten.
När man känner att man har hästen med sig (kan ta nått varv, beroende på häst och dagsform) så tar man en galoppfattning istället för omställning vid +.

Sen har jag ett jättebra program för att träna täta galoppombyten också, men det känns som överkurs för mig, så jag låtsas inte om det:o

Jag har klippt bort de värsta bitarna när jag gapflabbandes studsar runt på henne när hon brallar... Valde klipp med omsorg:angel:;) Ang att jag rider barbacka så är jag så illa tvungen- hon tar inte små sitshjälper öht när jag har sadeln (bladsadel).

Tack för trevligt input:D
 
Sv: AR - Bildtråd

Åh vad fin hon är din mjölmule!! Får stark abstinens efter bruksnordisen med samma utseende jag myste runt på barbacka i en massa år... *drömma* de är nått visst med de där.

Trevlig ridning oxå!! Ser jättefint ut!
 
Sv: AR - Bildtråd

Vilken fin häst, altid kul att se "bummlingar" med lite krut i! :laugh:

(Hummm, men du verkar ha glömmt huvudsaken... Tänk på att man e lite föredöme här när man e så duktig å kan rida fint)
 
Sv: AR - Bildtråd

Kul illustration! hur länge håller du galoppen, är det bara en 5 steg eller något då? Och då fortsätter du på den volten du var på, så du byter inte volt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 909
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
3 898
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 700
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: cajo1312
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp