Bukefalos 28 år!

AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

Okej! ja då får du säga till när du ska dit så får jag helt enkelt vara där då;)
 
Sv: AR - Bildtråd

Självklart!

Har du inga nya bilder på din vackring?

Tycker det här är intressant och det är alltid så roligt att titta här i tråden när någon visar upp sig och sin häst :)
 
Sv: AR - Bildtråd

Jovisst har jag det:D mn jag har inte fixat allt än riktigt sen jag kom hem i förrgår så de kommer väl in här efterhand:)
Va kul att du är så intresserad! Alltid lika kul med nya människor med andra tankar!
 
Sv: AR - Bildtråd

Några av Lotus7´s bilder

1223803148_resized.jpg

1223803175_resized.jpg

YO_080919_009_copy1024.jpg

1223803162_resized.jpg

YO_080919_010_copy1024.jpg

1223803196_resized.jpg

1223804001_resized.jpg

1223804329_resized.jpg
 
Sv: AR - Bildtråd

Värmer ni med ridning? Urhäfitig häst du har :love:

Jag har också funderingar på att börja med AR, har varit fotfolk på en kurs samt läst tonvis. Sedan har jag kommit på att den kommer en tränare 1.5 mil från mig så ska testa henne så får vi se hur det blir. Jag gillar verkligen filosofin, får se om praktiken är lika bra.
 
Sv: AR - Bildtråd

Praktiken är (eller känns iaf) oftast bättre! :p Om tränaren är bra vill säga, vissa variationer finns det såklart!
Det svåraste från början tyckte jag var det faktum att jag började med AR med bilder av samlade rörelser och skolor ovan mark som upplevdes som häftiga, men möttes av "skynda långsamt"-verkligheten... Är man bara inställd på att det är jobbet med hästen som är det roliga och låter det ta den tid det tar så blir du nog nöjd! :) Lycka till!
 
Sv: AR - Bildtråd

Det är ju just jobbet med hästen som lockar mig istället för "tvånget" att prestera som finns innom tävlingsdressyren, nu får det ta den tid det tar liksom. :)

Självklart finns det variationer bland tränarna, så är det ju i alla grenar..
 
Sv: AR - Bildtråd

Ja det är riktigt häftigt att rida "dressyr" bland hästar, bilar och folk som myllrar. det känns som att, kan vi det här kanske vi ska vara med i en dressyrtävling för gröngölingar bara för att testa!:p
Tävlingmiljön på travet kan nog ingen dressyrtävling slå i form av ljud, fart, adrenalin och trängsel.:D
Men, hästen skulle nog undra varför man inte får ta i någon gång...
 
Sv: AR - Bildtråd

Hahaha!:rofl:och jag som grämde mig och tyckte att rumpan plattat till sig.. Fast travgubbarna brukar stå och glana och viska om att han är fin i kroppen så han har nog några muskler..:)
Fast mina ridögon vill ha mer rumpa! Den växer under träningssäsongen och plattas till under tävlingssäsongen, för mkt ilfart som slimmar till den!:mad:
 
Sv: AR - Bildtråd

*kl*
OT, men jag bara måste:
Jag och Tabben har idag gjort vår allra första galoppfattning!! :banana: :love:

Enligt planen - körde på den inhägnade "volten" i ridhuset och övade först med lös kuse och bad honom fatta ett par gånger i varje varv för att komma igång. Sen satt jag upp, säkert darrig i benen och allt (hjärntroll...), råkade få för mycket ökning i traven först och saktade av, sen dubbelsmackade jag och fokuserade "galopp!" och minsann- vi fick galopp! :banana: och efter ett par språng när jag tyckte det räckte så var kusen jätteduktig och stannade!
Jag borde väl egentligen ha fattat en gång i andra varvet också eller t o m repeterat ett par gånger för att befästa, men jag var så glad så jag hoppade av och lät honom vila som belöning. :angel:
 
Sv: AR - Bildtråd

party_blower.gif
party0019.gif


Grattis:D
Visst är det skoj:love:

Jag skulle gjort precis som du, superbelöning efter första försöket:)
 
Sv: AR - Bildtråd

*Knapplån*

Kan vi inte hålla bildtråd till bildtråd o ge ridtips, idéer och inspiration, förklaring med lämpliga bilder i separata trådar?

Bara en snäll förfrågan

IngelaH
 
Sv: AR - Bildtråd

*kl*
Oj vad länge sedan det var jag hade några nya ridbilder :eek:
Först var ju min häst riktigt sjuk i 9 månader, sedan krävdes det en hel del tid till återuppbyggnad av muskler och kondition och sedan har det konstant regnat de senaste 2 månaderna *suck*

Men igår fick jag äntligen lite nya bilder
Så här kommer de senast från oss, ursäkta bildbomben

TN_081018_028_copy1024.JPG


TN_081018_088_copy1024.JPG


TN_081018_115_copy1024.JPG


TN_081018_124_copy1024.JPG


TN_081018_253_copy1024.JPG


TN_081018_349_copy1024.JPG


TN_081018_380_copy1024.JPG
 
Sv: AR - Bildtråd

Tack!
Ja, här är det full höst (snart vinter :crazy:) men jag är jätte sur över att alla löv han falla av innan det blev något väder att fota i :mad:
Tänk vad mycket finare bilderna skulle ha varit om det vart gult och orange i bakgrunden :love:
 
Sv: AR - Bildtråd

myspys!!! :love:

Nu vill jag till hästarna (men sitter hemma i mörkret med plugg upp till hakan)
 
Sv: AR - Bildtråd

Hehe, då får jag väl terra lite med min söta gammeltant som inte rids alls. När jag fick ta bort min prins i somras tog jag mig en tröst-tur med hans kära mamma - och nej, vi har inga akademiska prylar på oss som synes, hoppas vi får vara med här ändå eftersom min enda tränare är inom AR och det är så jag önskar fortsätta min ridning:

Photo_86458_982865.JPG


Ps: Gammeltanten är pensionerad pga spatt och en sparkskada på höger bak, men hon ser ut att kunna använda höger bak rätt bra ändå - fast mer intensiv ridning håller hon inte för, tyvärr för hon skulle behöva tappa en 150 kg...
 
Sv: AR - Bildtråd

KL

jag tror att det är så att någon här på forumet har bilder på mig och skippen från KW kursen på lögdö förra månaden..

ser du det här så får du gärna lägga ut lite bilder på oss, alltid kul att se hur man ser ut.. :P
 
Sv: AR - Bildtråd

Suberdoo: Här kommer några bilder på dig o din fina häst från kursen på Lögdö Bruk. :)

24644458.jpg


24644456.jpg


24644460.jpg


24644459.jpg


24644457.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 407
Senast: jemeni
·
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
3 816
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 567
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: cajo1312
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp