Bukefalos 28 år!

Sv: Araber

oj här har vi en väldigt arabkunnig :bow:

TRÅDLÅN

då passar jag på att fråga dig..känner en fiin arabhingst, ahr haft 15 avkommor alla med prima psyke och exetriör, 19år gammal. han är dock triangelmärkt pga av en (nu 100% läkt) senskada. si nuläget helt omusklad efter vilad, i stort sett. ska EVENTUELLT få köpa honom, om det går för rimligt pris (vi snackar några tusenlappar..). min plan är att bygga upp hans muskler och kondition igen (kommer att ta ca 1-2år), och också ta en avkomma efter honom (då han ju 1)är rätt gammal.. 2)är godkänd 3)inte får tävla pga t-märkningen ), om jg hittar något sto som jag kan "hyra magen" på. min fråga; är det värt att försöka? jag tycker verkligen verkligen om honom men fått motstånd från flra håll (dock inte min mor och de som KÄNNER hingsten) från folk som tycker att det är en värdelös affär o.s.v..
Louise
 
Sv: Araber

är han utställd? avelsvärderad? röntgad? tävlad? osv... det är frågor som iaf jag skulle vilja ha svar på först....
 
Sv: Araber

Lite erfarenheter om dom polska linjerna vore kul att ta del av. Ex. Probat, det är en hingst med polska linjer eller hur? Pohaniec PL?
Berätta...vilka hingstar med polska linjer har ni hästar efter?:bump:
 
Sv: Araber

Hingsten heter Chrakow och stot Prodha. Det är stot som är efter Probat /Karina
 
Sv: Araber

Jag har bara två araber efter polska hingstar Gomir e. Gokart och Procordia e. Eldorado.
Min första egna arab Dobrah var e. Krezus PL och hon är mor och mormor till några av mina hästar.
Ingela
 
Sv: Araber

Min polska är efter Emerald och morfar är Nipr - sen finns Probat och Pohoniac (heter han så?) och diverse andra där bak i krokarna :) Roade mig med att sitta o leta foton på gamla hästar i Jalles stamtavla och det är imponerande att se hur långt bak det finns bilder på dem - var inne på förra sekelskiftet när jag slutade har jag för mig....
 
Sv: Araber

Var hittade du dom bilderna ? Var det dina egna eller hittade du dom på nätet? Alltid kul med bilder:banana:
 
Sv: Araber

Jag stavade fel på namnet på hingsten.:o Charkow ska det vara...
Tur att jag inte utsagt mig för att vara insatt i arabvärlden.
 
Sv: Araber

Vet inte om det är den här sidan som Annikan använder, men www.allbreedpedigree.com är ju ganska bra. Man kan följa linjer tillbaks till 1800-talet, och bilder finns det en del... Men som sagt, det kan ju vara någon annan med, men den här är ju ganska kul att titta på!
 
Sv: Araber

Procordia och Prodha har samma mor Pochodnia.
Tänkte du köpa eller låna häst?
Ingela
 
Sv: Araber

Vad intressant Ingela! Vad finns i dom linjerna? Svar på frågan...vi får se:smirk:
 
Sv: Araber

Jepp - det stämmer, de flesta bilder hittade jag där! Sen gick det att googla på vissa eller hitta under galoppsportens sidor om de gått där exempelvis..

Bilderna från 1800-talet ser för härliga ut - vissa är porträtt som är ritade och de hade ett lustigt sätt att rita av både mäniskor o hästar då - idealen ändrar sig helt klart! :):)
 
Sv: Araber

Sen har vi en Pochodnia dotter till som lämnat Napodska som i sin tur är mamma till min Nasaska :D Har gått lätta klasser hopp/dressyr och 80 km distans :)
 
Sv: Araber

Ha ha finns massor att berätta ;) Kolla gärna min hemsida (finns i profilen) där hittar du henne under våra hästar. Bilder och berättelse och hela rubbet ;)
 
Sv: Araber

Ingela, var kan man se om avkommorna är registrerade?
 

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 345
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 939
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 787
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp