Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Det blir för långt att skriva, men PMa mig så kan vi ringas, lättare att förklara på telefon.

Resultat från Kumla!!!!!!!!!!

Tyvärr bara hingstklass och de två första i äldre sto klassen, hade ingen koll på de andra.

Hingstar 4-7 år

1 Perignon al Amar 89,?? HINGSTCHAMPION!
2. Patriarch 89,??Res CHAMPION
3. Hajar al Kamar 86-87p ???
4. Propakt 84??


Hingstar 12 år och äldre

1. Ege PL 88,42p
2. Luxor 88,00p
3. Saltomortal 86,?? p
4. Nordique 84,??p

Äldre ston

1. Sakaia 90, ??p
2. Nieszpora 89,42p

Jag var visserligen på Örsta, men har tyvärr ingen kolla på vad som egentligen hände. Många danska hästar, många skånehästar. Kul!

Tror att alla championaten stannade i Sverige iaf.

madde++++ (stolt matte till Ege)

:bump: :bump:
GRATTIS Madde!
Du ska vara mycket stolt:love:

// Carro (en mkt stolt valack ägare :D )
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Så har jag då visat Saltomortal...i Kumla.
Är besviken. Han fick 86.92p.
Han var otroligt laddad när han gick in med de andra 3 hingstarna på banan. Men när sen Luxor som visades innan honom kom lös o sprang runt inne på banan ett bra tag innan de fick tag i honom, så gick all energi åt på det.:( När han sen gick in på banan så fick han formligen släpas runt av Christina Uhlen,som för övrigt gjorde ett bra jobb)Så inte visade han sig från den bästa sidan direkt.
Hade ju hoppats på att han ville visa sig som i Arboga.;)

Vill passa på att gratulera Caroline för Sakaias vinst bland äldre ston.
Still going strong. Hon är otroligt vacker o rör sig jättebra.Fast precis som sin dotter(Sulana som går härhemma) så kunde hon gott gå ner lite i vikt:) .
Skulle gärna visa Sulan nästa år men det skulle nog se konstigt ut med hbl föl vid sidan:angel:

Måste man ha grönt kort för att rida i sportcupen?
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Så har jag då visat Saltomortal...i Kumla.
Är besviken. Han fick 86.92p.
Han var otroligt laddad när han gick in med de andra 3 hingstarna på banan. Men när sen Luxor som visades innan honom kom lös o sprang runt inne på banan ett bra tag innan de fick tag i honom, så gick all energi åt på det.:( När han sen gick in på banan så fick han formligen släpas runt av Christina Uhlen,som för övrigt gjorde ett bra jobb)Så inte visade han sig från den bästa sidan direkt.
Hade ju hoppats på att han ville visa sig som i Arboga.;)
Inte hjälpte det att man sprang som ett fån på sidan o viftade med ett spö med påse på. Han som inte är rädd för något.:smirk: Iofs mycket uppskattat när han rids. Men nu hade ju matte önskat att han hade lite av de där fullblodsnerverna som han borde bära på...
Man kunde snarare tro att det var mycket kallblod i honom.:smirk:


Vill passa på att gratulera Caroline för Sakaias vinst bland äldre ston.
Still going strong. Hon är otroligt vacker o rör sig jättebra.Fast precis som sin dotter(Sulana som går härhemma) så kunde hon gott gå ner lite i vikt:) .
Skulle gärna visa Sulan nästa år men det skulle nog se konstigt ut med hbl föl vid sidan:angel:

Måste man ha grönt kort för att rida i sportcupen?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Så har jag då visat Saltomortal...i Kumla.
Är besviken. Han fick 86.92p.
Han var otroligt laddad när han gick in med de andra 3 hingstarna på banan. Men när sen Luxor som visades innan honom kom lös o sprang runt inne på banan ett bra tag innan de fick tag i honom, så gick all energi åt på det.:( När han sen gick in på banan så fick han formligen släpas runt av Christina Uhlen,som för övrigt gjorde ett bra jobb)Så inte visade han sig från den bästa sidan direkt.
Hade ju hoppats på att han ville visa sig som i Arboga.;)
Det måste vara värsta scenariet, att tappa sin hingst eller att den kommer lös.
Hoppas det gick bra och att ingen skadades...

Tänk om alla kunde visa sig från sin bästa sida, fasen vad roligt att se alla hingstar ;) Det är så trist när man sitter i publiken och ens favorit kommer in, men liksom skakar av spänning och så hoppar den runt i ringen och "wastar" bort hela chansen. Man blir så FRUSTRERAD!
Bättre lycka nästa gång Kicket!
Hoppas ni alla hade en trevlig dag!

Li
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Tack. Jo när besvikelsen lagt sig så var det trevligt. Innan så var det mest spänt...jag o mina tävlingsnerver:angel: .
Men det visades en massa fina hästar.Vädret var verkligen kanon, precis som förra året så kom jag hem solbränd.
Mycket trevligt folk.
Usch ja...vilken mardröm att ens häst kommer lös....tack o lov kom Luxor lös när han var själv inne på banan...tänk om han gjort det när de andra 3 hingstarna var med där inne...DET hade blivit mardröm med stort M.
Ingan skada skedd tack o lov o Luxor såg fräsch ut efteråt. Den hästen är verkligen VIT!!!
Den enda skadan var väl att Salle laddade ur totalt när det blev så rörigt i o med det. Kanks ehade han inte visat sig bättre för det. Men Christina trodde all energi gick åt då. Men men...bättre lycka nästa gång. Kanske i Strängnäs???
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Lite frågor om sportcupen...
Krävs grönt kort?
Kan man ha olika ryttare tex en i hoppning o en i dressyr eller är det ekipaget som tävlar tillsammans eller är det hästen? Förstår ni hur jag menar?
Hur många klasser måste man vara med i för tex tävlan i prova på cupen?
Speed o terräng var obligatorisk såg jag men körning o de andra?
Räcker det med dressyr, hopp, terräng o speed o utställning?
Hur höga är hindren i terrängen?

En annan fundering??
I proppen för riksutställningen står det 500:- per klass o sen en sida senare står det "alla klasser" 1250:-/klass".
Jag blir inte klok på vad det kostar att anm tex Salle till hingstar 12år o äldre....
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Ehhhhh??? Har jag privata problem med dig??? Mitt sto väver inte???
Jag ställde en fråga för att jag såg på sidan där han fanns...
Men det är väl inga problem... han kommer väl att visas på avelsvärderingen ändå?

Mimmi
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jo just det... Cavalon... vi lämnar det så... för jag vill inte förstöra en lång och nyttig tråd... Men jag tror nog du förväxlat mig med annan person för jag har inte den blekaste om vem du är?!?!?

TS ber om ursäkt!

Mimmi/ Marina H
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Det blir tokigt ibland bara, inte alls som man har tänkt sig
men som tröst så har förmodligen Saltomortal mer att ge den dagen
det fungerar perfekt. 86.92 är väl inte alltför dåligt en "bad day".

Jag var inte där på söndagen så jag har givetvis inget sett
men önskar dig lycka till nästa gång.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

:bump: :bump:
GRATTIS Madde!
Du ska vara mycket stolt:love:

// Carro (en mkt stolt valack ägare :D )

Tack Carro! Ja, han visade sig verkligen i år. Det är nog som Andreas sa: Har nog aldrig hört honom "snorkla" i ringen förut.Men Miko skötte sig bra och du var duktig också.

Kicki: Det går fler tåg! Salle kommer nog att visa sig ordentligt nästa gång. Då kanske vi slipper bakfulla handlers som tappar hästar också!

madde++++
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Oj då var han bakis... det verkade inte så. Men å andra sidan pratade jag inte med honom. Trodde det var ledtygeln som gick av... han var ju väldigt "glad o ivrig" innan han kom lös. Det var iaf ledtygeln som gick av för Susanna. Rejält läder rakt av...otur. Sen en panikhake som också gick upp vid ryck...på det grimskaft som snabbt fick hoppa in istället för ledtygeln. Maximal otur. Tack o lov ingen skada o det var ett sto.
Ege såg fin ut! Han såg ut att gilla läget..
 
Senast ändrad:
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Tack ...jag har kommit över besvikelsen nu...:)
Sätter alltid förväntningarna för högt tyvärr...då kan man ju inte bli annat än besviken..
Nej 86.92 p är inte dåligt för en nedsutten gubbe...;)
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Oj då var han bakis... det verkade inte så. Men å andra sidan pratade jag inte med honom. Trodde det var ledtygeln som gick av... han var ju väldigt "glad o ivrig" innan han kom lös. Det var iaf ledtygeln som gick av för Susanna. Rejält läder rakt av...otur. Sen en panikhake som också gick upp vid ryck...på det grimskaft som snabbt fick hoppa in istället för ledtygeln. Maximal otur. Tack o lov ingen skada o det var ett sto.
Ege såg fin ut! Han såg ut att gilla läget..

Självklart så menade jag INTE Sanna. Hon är en supertjej. Har blivit så duktig på att visa också.

madde++++
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Nej det förstod jag. Men det var kanske därför jag fick för mig att det var samma som hände under hingstklassen.

Du har inga svar på mina frågor om sportcupen?
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Jag vet inte, men jag har nog inte visat något. Kollar med Göran, sportcupsgeneralen. Återkommer i frågan.

madde++++
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Lite frågor om sportcupen...
Krävs grönt kort?
Kan man ha olika ryttare tex en i hoppning o en i dressyr eller är det ekipaget som tävlar tillsammans eller är det hästen? Förstår ni hur jag menar?
Hur många klasser måste man vara med i för tex tävlan i prova på cupen?
Speed o terräng var obligatorisk såg jag men körning o de andra?
Räcker det med dressyr, hopp, terräng o speed o utställning?
Hur höga är hindren i terrängen?

En annan fundering??
I proppen för riksutställningen står det 500:- per klass o sen en sida senare står det "alla klasser" 1250:-/klass".
Jag blir inte klok på vad det kostar att anm tex Salle till hingstar 12år o äldre....

slickar ett PM
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Hej igen Barocktok.
dessutom såg jag nu vem du var och ditt påhopp är personligt då vi har problem privat med varandra, så det behöver ju inte diskuteras här, eller?
( Du avlade ju själv på en häst med olater............)
Detta ska ju vara ett "trevligt forum" utan att enskilda individer ska ta upp sina personliga problem med varandra, eller vad säger moderatorn?

Intressant.... var det detta du hade till grund när du skickade ditt mkt otrevliga sms? Jag skriver detta offentligt då jag vill att du lägger av.. Vår lilla son kommer eventuellt att skallopereras, var på sjukhuset så sent som igår... du vet om att han är sjuk och jag har inte tid eller energi över åt dig... Betala eller kör tillbaka vår häst och låt mig vara ifred...

Till alla er andra... Jag kommer inte störa tråden igen... ber om ursäkt för att jag lägger detta här MEN jag måste få ett avslut...
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Har inte en aning om vad detta gäller men jag önskar dig all lycka med sonen.
 
Sv: Arabhingst, vilka är intressanta nästa år?

Intressant.... var det detta du hade till grund när du skickade ditt mkt otrevliga sms? Jag skriver detta offentligt då jag vill att du lägger av.. Vår lilla son kommer eventuellt att skallopereras, var på sjukhuset så sent som igår... du vet om att han är sjuk och jag har inte tid eller energi över åt dig... Betala eller kör tillbaka vår häst och låt mig vara ifred...

Till alla er andra... Jag kommer inte störa tråden igen... ber om ursäkt för att jag lägger detta här MEN jag måste få ett avslut...

Jag tror jag vet vad det gäller (är inte inblandad i det öht) och det vore trist om tråden plockades bort på grund av detta.
Det allra smidigaste när man köper häst är att betala den. Då slipper sådant här uppstå!

Lycka till med sonen Wanilj, det är aldrig lätt med sjuka barn. Men behöver all styrka till att orka igenom vardagen!

MVH Li
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 513
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 776
Senast: Hedinn
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: linlar1
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp