Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Kanske ett nytt moment att införa i dressyren- halt med klapp! :D
Uppfunnet av dig och ditt lilla (för dagen!) monster ... :D
 
Sv: Arabiska Fullblod

Kanske ett nytt moment att införa i dressyren- halt med klapp! :D
Uppfunnet av dig och ditt lilla (för dagen!) monster ... :D

Ja! Sedan momentet "Klia på manken och känna lugnet."
Efter detta moment så följer det svårare momentet
"Nonchalant närma sig domarbordet" med avdrag om hästen blottar ögonvitorna och drar upp svansen till en griseknorr. :D
 
Sv: Arabiska Fullblod

Tror vi alla har såna dagar ibland och då är det bra att gå tillbaka till lätta grundläggande saker.. Sen som ni skrev tålamod, tålamod och tålamod. Finns ju också ett talesätt som säger två steg fram och ett steg bak.. Så det gäller att skynda långsamt så blir inte bakåtstegen så stora :) Kämpa på ni är duktiga och du ska se att nästa gång är han sitt vanliga jag igen.
 
Sv: Arabiska Fullblod

//Milla som inte har en endaste arab kvar och numera är förpassad till storstadsbetongen :D
Ok, det var droppen!
Du som hade arabpluttar över hela gården, det här går inte för sig.
Sadlar på arab-raketen och väntar på att du dyker upp. Ska nog se till att åter-smitta dig igen med den där förfärliga arab-bacillusken igen.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Efter detta moment så följer det svårare momentet
"Nonchalant närma sig domarbordet" med avdrag om hästen blottar ögonvitorna och drar upp svansen till en griseknorr. :D

Så länge du inte för poängavdrag för rivning av domarbordet när hästen hoppar över det OCH staketet borde det ju vara ok? :D
 
Sv: Arabiska Fullblod

Åh, nyår, vilket innebär ett år äldre.

Arabtösen har nu fyllt 25 år.

1.jpg


5.jpg


Mor och son.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ohh!!
Har du nån helbild på sonen? Alltid kul att se hur korsningar med arab blir, och han ser urläcker ut på huvudbilderna!:d
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ja här är en helbild på honom :)
bild5.jpg


Om stoet inte hade varit så gammalt nu så hade jag gärna betäckt henne med en arab denna gång, men tyvärr får detta vara hennes sista avkomma. Hon har (hade) en avkomma med en arab innan men den blev tyvärr sparkad i hagen av annan häst som unghäst hos sin ägare och fick avlivas.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ljuvliga bilder på mor och son :love: jaaa, pappsen var inte fy skam han heller!!! :D (dregglar lite)
 
Sv: Arabiska Fullblod

KL

OJ, är det en utställningsarab!
Cz3aringr_zpsba868874.jpg



Nej, så här tanig var Czin Cin 1994 då han var 3år gammal.
Kolla in spinkiga rumpan :D
Underhalsen är också snygg ;)
Cz3aringrhage_zpsbcc65c6c.jpg



Men det blev muskelpaket av honom så småningom. Underhalsen kommer dock fram när han spänner emot som här.
Han växte från att knappt kunna ha en 60cm sadelgjord (den var nästan för lång) till att ha en 75cm.
Simlangsritten2008_30.jpg



Sista godkända ritten var Greveritten 2010.
Greve20101.jpg


Nästa o den sista starten var Dackeritten. Då utgick han på hög puls och då var det dags att pensionera från distansen.
Måste ta några bra nya bilder på ullmannen.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Tack ni!

Det är så roligt, eftersom jag ägt pappan så känner jag ju bägge föräldrar. Man ser hela tiden saker som kommer från den ena eller den andra, och det är väldigt intressant att se vad som kan ärvas eller inte. Även om det såklart är individuellt också. Pappan vände sig alltid om på stallgången när man borstade honom, han tittade alltid på ett speciellt sätt och ställde kroppen på ett speciellt sätt för att vara med hela tiden om man stod bakom honom, exakt så gör avkomman också. Precis som mamma häst så fäller han gärna upp svansen när han bli pigg :D Ja det finns ju tusen saker man lägger märke till igentligen och så kan man inte låta bli att skratta när man känner igen ett beteende från ena föräldern. Det är väldigt intressant :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Åh vad tjusiga! Både mor, far och en lyckad korsning!

Araberna mixar sig mycket väl med andra raser.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ja, de gör ju det! Inte så konstigt att de har använts som förädlare i nästan alla andra raser ....
 
Sv: Arabiska Fullblod

Mahlmt: Underbart att se hela er resa! Tack för att du delade med dig!

Någon fler som har "förr och nu"-bilder på sina araber?! Jag som har en ung arab blir så inspirerad av sådana bilder!!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Tror vi alla har såna dagar ibland och då är det bra att gå tillbaka till lätta grundläggande saker.. Sen som ni skrev tålamod, tålamod och tålamod. Finns ju också ett talesätt som säger två steg fram och ett steg bak.. Så det gäller att skynda långsamt så blir inte bakåtstegen så stora :) Kämpa på ni är duktiga och du ska se att nästa gång är han sitt vanliga jag igen.

Tack. Jag känner verkligen att jag får energi och inspiration av sådan feedback. :) Ibland behöver man bara en klapp på axeln för att orka sig upp i sadeln och kämpa på lite mer! :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Så länge du inte för poängavdrag för rivning av domarbordet när hästen hoppar över det OCH staketet borde det ju vara ok? :D

Helst ska ju hästen hoppa över domarbordet OCH staketet utan rivning. Var det inte så det stod, i protokollet... Eller var det i den medelsvåra klassen? :p
 
Sv: Arabiska Fullblod

Mahlmt: Underbart att se hela er resa! Tack för att du delade med dig!

Någon fler som har "förr och nu"-bilder på sina araber?! Jag som har en ung arab blir så inspirerad av sådana bilder!!

Jag vet inte hur många gånger Cz har varit billig/gratis genom åren.
Men till sommaren firar vi 20år tillsammans.

O, ja det har varit mycket tjat o tålamod :banghead:
Men :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 026
· Visningar
67 813
Senast: Sel
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 698
Senast: Therese1988
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 995
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp