Bukefalos 28 år!

Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Härliga vinterbilder på din och Tussinussens pärlor :love:

jag har längtat efter snö! och nu behöver det bara komma liiite till så allt det knöggliga i hagen försvinner.
blötvädret som var innan har varit sjukt deprimerande för både folk och fä:crazy:

Arthur mår toppen :)

Foto-6N4E4NGI.jpg


Bilder tagna i dag...

Foto-DCOMVVJW.jpg


Foto-E7CPVCXL.jpg


Foto-CD6YJDJG.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ni får säga till om det inte är okej att jag frågar såhär i tråden, men jag undrar hur långa och (om ni vill berätta såklart) hur mycket ni väger som rider arab? Det beror ju helt på erfarenhet, balans och så vidare men vad skulle ni sätta för maxvikt på eran arab? Jag är ny här, hehe, så jag vet som sagt inte om det är okej att ställa sådana frågor i såna här trådar men säg till om det är fel. :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

För att svara, är 166 cm lång, väger strax över 60 kg. Har en arab, d-ponny, som är under inridning. Min förhoppning är ju att hon ska växa lite till på höjden och förhoppningsvis landa på strax över 150.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Man får fråga allt. Finns de som kan hoppa på och bli lite bitska men ha då lite salt i näven o is i magen så går det finfint ändå.

Jag svarar iaf på din fråga :) Jag är 180cm lång o väger strax under 70kg o närmare 90kg med alla sadel o kläder mm. (rider western på mina araber).
Jag har stadiga poslak damer Heze som jag red förut var välskolad o 146cm hög och min Syria som håller sakta o säkert på att skolas är ca 149-151.
Ser ev lite lång ut men tygnden verkar inte påverka så mkt

Här sitter jag på lilla Heze på 146
318155_2980562639216_85947617_n.jpg


Vår första arab Izaar på ca 153-154
396781_10150464202976461_1538175298_n.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

KL

Igår tog jag en ridtur i månskenet som började jätte bra och slutade med ambulansfärd.

Fille och jag travade i bra takt, Fille jobbade på bra, hade massor energi och ville springa. Han blev rädd för något som jag inte hann uppfatta och jag åkte i backen.

Resultatet är en fraktur på ländkota 1 och ländkota 2.

Det smärtstillande hjälper knappt. Det får mig dock väldigt illamående och jag kan inte äta eftersom jag mår så illa. Jag är trött och svag i hela kroppen pga de där jäkla pillrena. Jag gillar dem inte alls.

Men jag har full rörlighet i alla lemmar och kommer bli helt återställd, så det är jag väldigt glad över.

Jag är bara trött på att inga mediciner funkar som de ska på mig. Jag har fått prova div olika tabletter mot illamåendet utan resultat. Så fort jag rör på mig så håller jag på att kräkas, det räcker med de få metrarna som det är till toaletten.
 
Senast ändrad:
Sv: Arabiska Fullblod

Men jisses :( :eek:

Hoppas att smärtan släpper snart och att du kan börja känna att du är på bättringsvägen.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ni får säga till om det inte är okej att jag frågar såhär i tråden, men jag undrar hur långa och (om ni vill berätta såklart) hur mycket ni väger som rider arab? Det beror ju helt på erfarenhet, balans och så vidare men vad skulle ni sätta för maxvikt på eran arab? Jag är ny här, hehe, så jag vet som sagt inte om det är okej att ställa sådana frågor i såna här trådar men säg till om det är fel. :)

Hej jag kan svara jag med, min Arthur är 148 och ganska fyrkantig och kompakt.
Jag slutade röka för 1år sedan och har efter det gått upp 10kg!!!
så nu är jag 163 lång och väger 71kg, men han bär mig utan något som helst problem :)

kan bifoga bild.
Foto-G4JBU3KM.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

Hoppas verkligen att du kan få smärtlindring som du inte mår illa av, och att du snart piggar på dig!
Sån otur .... men i alla fall tur att du kommer att bli helt bra...! Alltid otäckt när ryggen är inblandad.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Läkarna gav upp. Jag får numera bara panodil. Men det gör inte supermkt, jag tar många ggr hellre smärtan än illamåendet. Dagpersonalen höll inte med mig, men nattpersonalen verkar vara mer på "min sida" :D


Den ena av undersköterskorna här anklagade mig för att vara full när jag kom in!! Och att jag tydligen kräktes för att jag skulle vara bakis :eek:
Tydligen så stank det sprit om mig.

Anar ni hur förbannad jag blev??? Snacka om att bli kränkt! Jag skulle inte ens dricka en cider och hoppa upp på Fille, än mindre så mkt att jag blev så bakis att jag kräktes!
Jag var så arg att jag kokade!!!

Vad är det för jävla stil?!

Ingen av de andra sköterskorna hade sagt nåt, och de skulle ju knappast ge morfin till någon som de misstänkte var påverkad av alkohol.
Och så tittade hon på mig med den där blicken "Jag vet minsann att du ljuger och är en liten alkis" :rage::rage::rage::rage::rage:
 
Sv: Arabiska Fullblod

jag hade INTE kunnat hålla min käft stängd om någon förolämpade mig så! fy vilken otrevlig och dryg människa:mad:
 
Sv: Arabiska Fullblod

Vissa personer är direkt olämpliga för jobb som vårdpersonal. Anmäl till patientnämnden! Det var ju absolut kränkande, och sånt får de inte ägna sig åt.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Jag sa till en tjej över henne i rangordningen ;) Efter det visade hon sig inte i mitt rum mer :D

Förhoppningsvis fick hon sig en utskällning som hette duga!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Nej det hade jag inte. Jag äger ingen sådan eftersom den enda jag har hittat som passar kostade lite för mkt. Småsint kan det tyckas nu, men ärligt talat så har jag inte råd med en väst just nu iaf, och det menar jag verkligen. Så någon väst kommer det inte bli än på ett tag :(
 
Sv: Arabiska Fullblod

Vad otäckt! Tur att du blir återställd! Jag hade en bra medicin mot illamående när jag var gravid, receptbelagd..kommer inte på namnet nu.. Önskar dig bra och snabb rehab och att du snart slipper illamåendet, det är ju outhärdligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
54 55 56
Svar
1 118
· Visningar
73 410
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 841
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 973
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp