Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har ni för mål nästa år?
Jag vill bara komma igång :D tror inte jag kunnat genomföra något av målen som jag satte när hon var 3 och 4, så jag skippar sånt och så tar vi det som det kommer.

Att sätta ponnyfröken med shettisen har varit lyckat tycker jag men idag både travade hon och galopperade runt när jag kom... men eftersom shettisen sket i det och lugnt betade i andra änden blev det väldigt långsamt utan tvära svängar och kast som hon brukar.
 
Nisse ska säljas :) men innan han åker ut på ny annons så ska han nog få debutera en LD i hoppning på hemmaklubben i februari. Såg att vi har dressyr helgen efter, så får bli två intensivare veckor där så kör vi dressyrdebuten i LB:3. Hoppningen får nog lilla ryttaren ta så rider jag dressyren :)
 
Mina mål för mina tre kusar:
Magnus och Roxi komma ut och tävla 90-100cm.
Högre om jag hittar en pilot som vågar hoppa högre för det gör inte jag ;)
Tummen går som 4 åring och kommer få hoppa några lokala på 80-90.

Och på tal om Tummen så har hon blivit riden 2 månader nu, och stärkt upp sig och från att inte kunna svänga och gå ute på spåret så går hon nu ganska stadigt i skritt och trav, galoppen kommer behöva stärkas upp mer innan hon orkar bära upp den.
Hon är faktiskt riktigt rolig att rida och lagom storlek för mig =)
här är ett litet filmklipp från idag. ( japp jag har som vanligt mjukisbyxor, fulaste stalljackan och joggingskor ;) )
 
Hopp då antar jag?
Eftersom championaten och SM tids i båda grenarna ;)
Det skulle vara trevligt om hon även kunde gå det i dressyr, fast i championaten tror jag att man bara får välja en gren att vara med i finalen på, och då väljer ju hoppryttaren såklart hoppning :D
Ungponny SM måste man vara under 20 oavsett gren tror jag så då hänger det på om vi hittar någon som har rätt ålder och kan rida ´. :)
 
Det skulle vara trevligt om hon även kunde gå det i dressyr, fast i championaten tror jag att man bara får välja en gren att vara med i finalen på, och då väljer ju hoppryttaren såklart hoppning :D
Ungponny SM måste man vara under 20 oavsett gren tror jag så då hänger det på om vi hittar någon som har rätt ålder och kan rida ´. :)

Men man kan kvala båda :)
 
Mitt mål är kvalfull ungponnychampionaten. Dvs antingen 65% *2 i LB för femåriga ponnyer eller 2* 60% i vanlig LB vilket jag nog satsar på, fler tillfällen...
 
Vad har ni för mål nästa år?

Jag har en 2011 i träning och siktet är att komma ut på tävlingsbanorna i vår för kval till Falsterbo. Det är en käck liten häst med en del sprak under fötterna men som tar till sig träningen på ett jättefint sätt. Den är dock ganska så tittig så jag gissar att det kommer krävas en del miljöträning för att den ska komma till sin rätt.
 
Idag har vi varit på bomträning med typ 6 andra ekipage. Eller var det 5?

Många bommar och svängar och hästar överallt men hon bara flöt fram :love: Uppförde sig fint trots ridning nära varandra och hästar till både höger och vänster och i alla gångarter.

Ofräschheten från igår var borta så jag gissar att den berodde på kiropraktorbesöket i onsdags.

Tre lektioner samma vecka för lilla fröken :eek:

Imorgon skritt vid hand och på måndag dressyr igen. Helgen antingen dressyrläger eller konditionsträning i skogen med husse. Grusvägar då.
 
Uppdaterar om min lilla 11:a denna gång :D
Håller på köra in Rebel för stunden. Arbetar mest lös inspänd och på töm. Planen är att sätta han för vagnen nästa år och ha han klar till att ställa upp i körtävlingarna på showerna i slutet utav sommaren :)

DSC_0219_zpsrd8ke9s5.jpg

DSC_0140_zps5bknh38g.jpg

DSC_0112_zpsj1ijgdvv.jpg

DSC_0076_zpsw0brc2vu.jpg
 
Typiskt! När det väl är helg och ljust så man kan rida ut i skogen, ja då är det STORM och grenarna bara snöar ner från träden :crazy:

I veckan har vi provat tömkörning i mörkret.
Det gick bättre än förväntat.

12208573_639943696108853_5429664216951507014_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 724
Senast: Joro253
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp