Bukefalos 28 år!

Avelschampionaten på Flyinge

Sv: Avelschampionaten på Flyinge

*KL*
Ja såå tråkigt med Morgan. Dock vet jag ju att syskonen, alla tre, HAR mycket nerv och mognar sent. Även Maserati hade, om än inte riktigt så, en hel del nerv och mycket i huvudet. Hoppas, och tror, ett det kommer gå över med åldern. Jag är inte förvånad att han schabbla bort sej idag, men givetvis besviken. Vi som skulle ner o heja fram släktingen på lördag :(
Får väl njuta av alla andra vackra ekipage istället :D

Den grenen av "släkten" som jag har verkar inte ha fått riktigt lika mycket nerv men här är det ju Don Primero (plus ardenneramma!) istället för Tip Top;)
Det är jag glad för eftersom jag hoppas (och just nu TROR) att Mercy kommer passa utmärkt för en sån "fegryttare" som mig:p Sen ska hon givetvis få åka på "Bootcamp" och bli utbildad av riktigt bra ryttare så att hon kan bli en fin dressyrhäst ändå;)

Vår fölunge e Maserati (ueBayron- Chirlon) är löjligt lätt att ha och göra med, helt genomsnäll liten individ som rör sig fantastiskt:love: Här är det ju svårt att veta om han kommer ha nerv elelr istadighet som ridhäst - men han har en enorm tillit till människor så just nu talar det för att han kommer bli tillitsfull iaf;) Vi är riktigt nöjda med honom!
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Den nerven visade sej inte förrän hon var fem o sattes igång igen, och ENDAST vid ridning, innan det var hon med som ett lamm. Dock har den besvärliga delen av det försvunnit helt och nu är jag mycket glad över att hon har just den extra nerven. Det jag har sett själv och hört om syskonen är att de är mycket lika, vilket får mej att stå bergsfast vid att han kommer lugna sej när han mognat. Men tiden får utvisa det :)
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Ja det får ju tiden utvisa. Både med Morgan, Mercy & Mortimer.

Mercy visade nerv på backen fram tills vid 2,5 års ålder, blir intressant att se om den kommer tillbaka igen när hon blir mer riden /fått föl.
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Åh, vad skönt att läsa att det var fler än jag som blev förvirrad av poängsättningen av fyraåringarna. Blev faktiskt lite orolig att jag helt tappat "ögat" för vad som är bra och inte (dvs mer än vanligt), men jag är tydligen i alla fall inte ensam om det i så fall. :D
Tänkte precis som du, att på vissa hästar valde de att se det sämsta i, medan andra valde de att titta på det bästa hos hästen och strunta i felen.
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Jag håller med helt och fullt!
Tittade på femåringarna idag, såg ett par guldkorn som jag blev förtjust i.
Det jag tyckte var tråkigt var att jag såg en del tråkig ridning med sågande, starka händer på hästar som tjafsade med munnen och gick emot handen. Det stör helhetsintrycket, speciellt när det är unghästar man tittar på tycker jag!

Tog en del bilder, har inte någon värstingkamera men det blev en hel del bra. Lägger upp dem på flickr, om någon är intresserad av något speciellt så hojta till!
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Har en kompis som har en häst (Strolchi) med i dressyren för 5-åringar och dom har gått till final! Så himla kul, ska bli så spännande att se :)

Någon som har bilder så skulle det vara kul att se!
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Min häst Calistra e corlensky har gått vidare till finalen bland fyraåringarna imorn! Håll tummarna för oss:) det är Mikael Carlstedt som sitter i sadeln.
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Tack:) ja det är i hoppning och hennes mamma heter lasandra (stofamilj 64) som är efter lasandos-Felix-RobinZ. Jag hoppas att hon visar upp sina fina kvaliteter imorn :)
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Vad kul!

När är detta? Sänds det på Live tv?

Vad är det för möderne?( prestation?)

vem rider?

Grattis igen!
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

kl

Har sett den första finalen idag, treåringarnas hoppning. Kändes lite "jaha?" - inga blänkare alls tyckte jag. Den som vann var bäst (haha), de andra var generellt sett ojämna. Ganska trötta får man anta. Nån häst blev helt sabbad pga visarna och det är skitjobbigt att se från läktaren! Då tänker man ibland att det vore bättre att arrangören tillhandahöll visare.

Nä de var lite trista tycker jag faktiskt. Några glänste stundals men det var också allt.
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

+1 på hela ditt inlägg!

Men så går det när man skickar ut stjärnorna i kvalet ( ;) )
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Bellagio i kvalet
320277_10150306087475951_717330950_8363756_498356744_n.jpg

314686_10150306087735951_717330950_8363759_578433004_n.jpg

313185_10150306118850951_717330950_8363847_332227439_n.jpg

291858_10150306119040951_717330950_8363850_1202450920_n.jpg
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Tackar! Sjätteplats i championatet och femteplats i bredders, mycket nöjd:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kan inte vara glad just nu. Häggen blommar, barnen leker. De blåser maskrosfrön, äter jordgubbar, badar. Jag stryker fingrarna genom...
Svar
7
· Visningar
963
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: Miiikaela_
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 510
Senast: cili
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 969
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp