Bukefalos 28 år!

Avelschampionaten på Flyinge

Sv: Avelschampionaten på Flyinge

*Delvis knapplån *

Var ute och sökte på Damino och får inte tag på en enda film på honom mer än den på Bruks (vilket jag inte gick in och tittade på )?

Men det finns ingen ny film vad jag har hittat sen Waldorf filmen 2008/2009 ?

Det känns ju väldigt konstigt vad som har hänt med honom och varför visas han inte mer ?

Mia
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

*Delvis knapplån *

Var ute och sökte på Damino och får inte tag på en enda film på honom mer än den på Bruks (vilket jag inte gick in och tittade på )?

Men det finns ingen ny film vad jag har hittat sen Waldorf filmen 2008/2009 ?

Det känns ju väldigt konstigt vad som har hänt med honom och varför visas han inte mer ?

Mia

Jag har inte den blekaste. Det verkar lite märkligt tycker jag. Vet inte om han är igång ens? Hans ägare visade i somras bilder på honom när hon longerade. Men inga ridbilder:/.
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Nej därifrån blev han hemskickad.
Det är nog troligare som Fiorano säger, att han inte är igång.
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

var inte han hos Helgestrand?
Kanske han är tillbaka där igen?

Nej som Ponte säger åkte han därifrån redan i våras. Istället skickades hans helbror Davinci dit. Det gör mig lite ledsen faktiskt då Damino verkligen ÄR en av de finaste svenska dressyrhästarna i mitt tycke. Är skittråkigt att han inte tävlas. Och om han nu är dum för att han är hingst hoppas jag att de skär honom och fryser på honom innan.
 
Senast ändrad:
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Skillnaden mellan Damino och SdS är väl att Damino mest gick och skrek men gjorde vad han skulle även om det inte blev tillräckligt avspänt och bra. SdS var ju direkt istadig och var uppe på bakbenen och vände och hade sig. Tycker att det är viss skillnad på de olika beteendena.

Nu var ju Damino ett år äldre och det är himmelsvid skillnad på en 5- och en 4-åring när det gäller tävlingsrutin. Vad jag vet gick Damino kategoriskt felställd under hela ritten - kanske ett sätt att förhindra en vända upp i luften?
 
Sv: Avelschampionaten på Flyinge

Det visade sig senare att hästen hade extremt ont i munnen på grund av tandfel om jag inte minns helt fel.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 494
Senast: cili
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 942
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Min morsa passade W igår och passade på att dumpa massa gamla bilder hemma hos oss. Kom att tänka på hur det var att kolla gamla...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: miumiu
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp