Bästa alternativet på dagpassning?

Ja, det är ju det man är rädd för :(

Det ligger ett hunddagis på andra sidan gatan från mitt nya jobb. Dom har 16 hundar, alla dvärgraser. Om dom har plats så funderar jag på att gå dit och kika iaf..


Jag hade letat efter ett bra hunddagis hellre än en privatperson. Hunddagis känns stabilare som lösning.
 
Jag hade letat efter ett bra hunddagis hellre än en privatperson. Hunddagis känns stabilare som lösning.

Ja, det är ju det med hunddagis som lockar. Det jag är rädd för med dagmatte är ju just stabiliteten för Bruce, och att hitta någon som KAN HUND. Hunddagis är ju stabilt och kontinuerligt om nåt. Men däremot så gäller det ju att hitta ett himla bra sådant i så fall.. Där det varken är stissigt, oroligt eller "förvaring."
 
Ja, typ sånt sånt :laugh: Östermalm kryllar av pensionärer. Som bor där. Dessvärre kryllar det också av karriärslystna 80 och 70-talister som jobbar där så konkurrensen om pensionärer som vill ha en vovve dagtid är nog hård :devil:

Vi bor på Gärdet (på Östermalmssidan) och vi har haft svårt att hitta dagmatte här :down:
Jag vill dock inte att mina hundar ska vara med några andra hundar, vilket säkert har sållat bort ett gäng potentiella dagmattar. Det är nog lättare om man kan tänka sig att dagmatte har fler hundar :)
 
Vi bor på Gärdet (på Östermalmssidan) och vi har haft svårt att hitta dagmatte här :down:
Jag vill dock inte att mina hundar ska vara med några andra hundar, vilket säkert har sållat bort ett gäng potentiella dagmattar. Det är nog lättare om man kan tänka sig att dagmatte har fler hundar :)

Så är det säkert! Det bästa för Bruce skulle egentligen vara en liten grupp, eller en kompis. Han älskar andra hundar. Men det är just en större grupp som kan stressa honom, eller den stimmiga miljön som dagis kan vara. Han är ju som pinschrar är mest, han vaktar! Så då kan han ha svårt att slappna av i mycket rörelse. (Om han inte får sova innanför mattes tröja, då kan han sova sig igenom en fest :cautious: )

Hur har ni löst det nu då, hittade ni någon bra dagmatte tillslut?
 
Så är det säkert! Det bästa för Bruce skulle egentligen vara en liten grupp, eller en kompis. Han älskar andra hundar. Men det är just en större grupp som kan stressa honom, eller den stimmiga miljön som dagis kan vara. Han är ju som pinschrar är mest, han vaktar! Så då kan han ha svårt att slappna av i mycket rörelse. (Om han inte får sova innanför mattes tröja, då kan han sova sig igenom en fest :cautious: )

Hur har ni löst det nu då, hittade ni någon bra dagmatte tillslut?

Ja, det kan jag tänka mig :) En eller ett par hundar känns ju optimalt i ert fall!

Vi har löst det genom att pussla, sambon har en del halvdagar i skolan och jag har haft möjlighet att jobba hemifrån vissa eftermiddagar. Denna veckan löste vi det inte, så då fick hundarna vara hemma hos mina föräldrar :)
När vi hade en intensiv period sist med mycket skola för oss båda så hade vi en tjej som kom hem och promenerade hundarna ca 1,5h/dag, vilket fungerade fint. Då var de ensamma 08.45 - 11 och 12.30-16 ungefär. Tyvärr har hon slutat och i dagsläget har vi ingen bra lösning..
Tiken är väldigt känslig för noskvalster, så under jaktsäsong har hon strängt förbud om att träffa andra hundar vilket som sagt gör det hela betydligt svårare.

Det finns åtminstone ett par-tre dagis som har gott rykte i närheten av Garnisonen, kan PM:a dig dem om du vill :)
Vi bor vid Tessinparken, så inte så långt bort :)
 
Är Bruce - förutom att han är lättstressad - en lätthanterlig hund?
Med tanke på allt vad man läser och hör om hunddagis så vete sjutton om jag inte hade satsat på dagmatte/husse.
Å andra sidan så är det väl det negativa med hunddagisen som kommer fram, inte när de sköter sig.
Jag har tack och lov alltid kunnat lösa passning av hundarna med hjälp av släkt och vänner som hjälpts åt men antar att du inte har den möjligheten?
 
Är Bruce - förutom att han är lättstressad - en lätthanterlig hund?
Med tanke på allt vad man läser och hör om hunddagis så vete sjutton om jag inte hade satsat på dagmatte/husse.
Å andra sidan så är det väl det negativa med hunddagisen som kommer fram, inte när de sköter sig.
Jag har tack och lov alltid kunnat lösa passning av hundarna med hjälp av släkt och vänner som hjälpts åt men antar att du inte har den möjligheten?

Ja, han har blivit himla trygg och lätthanterlig tillslut :) I en lugn miljö är han rena drömmen, men han kan går från 0 till 100 på en millisekund om något drar igång honom. Så han skulle behöva lugn och en fast hand. Men självklart lek, bus och stimulans under kontrollerade former.

Nej, jag har ju tyvärr ingen som kan hjälpa mig :down: Ska verkligen försöka hitta en bra lösning med dagmatte!
 
Jag skickar ett PM. Har en idé som du kanske har tänkt på o dissat eller också inte alls tänkt på.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 373
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 305
Senast: Sel
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 546
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp