Bästa julkalendern?

Tomtemaskinen med Pettson och Findus:love: skulle jag gärna se igen.
Och Herkules Jonsson, och Teskedsgumman...

Ja, Tomtemaskinen! :love: Jag lånar den som ljudbok till barnen (och för att kunna tjuvlyssna själv ;)) varje år!

Jag brukar inte se julkalendrarna nu för tiden men följde Tusen år till julafton, den var ju lite av en specialare :)
 
Julkalendrar :heartheart:heart

Mysteriet på Greveholm har jag sett jag vet inte hur många gånger, ÄLSKAR den. Har även varit o tittat på slottet, det var stor för mig! Tror det var förra året eller om det var förrförra som jag såg den sist. Jag brukar kolla på en eller två kalendrar strax innan årets varje år.
Jag tokgillar uppföljaren också så helt jättegrymt att det kom en sån!

Jag gillar även Hotell Gyllene Knorren, Selmas Saga (den har vi sett nu i november jag och min pappa som tokgillar den han med!), Piratskattens hemlighet, Barna Hedenhös uppfinner julen.
Sen är det flera jag gillat då de gått också, men som inte hållt måttet att titta på senare som vuxen, vilket jag tycker att dom jag nämnt gör! (Har dock inte sett om Hedenhös eller Piratskatten, då jag inte hittat dem på nätet, men tror de skulle hålla, har sett ett par avsnitt av Hedenhös och det är ju inte så länge sen de gick heller).

Jag gillade dock INTE Tusen år till julafton (eller ja, jag såg bara ett eller om det var två avsnitt, men det kändes som så inte min grej).

Årets kalender hoppas jag blir grym!!

//r
 
Finns många bra!
Tomtemaskinen.
Teskedsgumman.
Sunes jul.
Kapernaum.
Greveholm.
Historielärarna.
Selmas saga.
Albert och Herbet

Jag kan inte bara välja en det är helt omöjligt! Alla är väldigt bra på sina sätt!
 
Mysteriet på greveholm :love:. Såg den senast nu i veckan. :D

Sen älskar jag Sunes jul, den är nog nästan bäst, men jag var bara att två år när den gick så den minns jag inte från när sen gick utan har sett den i efterhand.
 
Jag har gillat de flesta. Pelle Svanslös var väldigt mysig, men jag är inte kräsen när det kommer till julkalendrar.
 
Albert och Herbert, Pelle Svanslös, Fem myror är fler än fyra elefanter, Trolltider. Jag gillade också den på sin debatterade Broster, broster, men det var antagligen för att jag var för liten för att förstå den.
 
När jag var liten var Mysteriet på Greveholm, Sunes jul När karusellerna sover mina favoriter (vhs :love: )
Jag hade några bekanta som var med i En riktig jul, så den kollade jag på, men jag minns inte så mycket så den gjorde nog inget större intryck på mig.
Som lite äldre har jag gillat Hotell Gyllene Knorren, Piratskattens hemlighet och Tusen år till julafton. Selmas saga såg jag bara något avsnitt av, den verkade mysig så jag vet inte varför jag inte fastnade.
Jag har också på senare dagar sett Kaspar i Nudådalen och Jul i Kapernaum - och DÄR snackar vi julkalendrar!! :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha pratat med kompisar om just detta och läst i tråden om årets julkalender här på buke undrar jag nu vilken julkalender som...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp