Bästa julkalendern?

Jul i Kapernaum minns jag också att jag tyckte var väldigt bra, men jag minns i princip ingenting, mer än att det var nåt om nån stjärna och en som hette Amanda. :D
 
Finns många bra!
Tomtemaskinen.
Teskedsgumman.
Sunes jul.
Kapernaum.
Greveholm.
Historielärarna.
Selmas saga.
Albert och Herbet

Jag kan inte bara välja en det är helt omöjligt! Alla är väldigt bra på sina sätt!
Bortse från stavningen :grin:.
Tomtemaskinen -den var nog inte bland de bästa men väldigt underhållande när den kom. Var inte så gammal då.

Teskedsgumman -stor favorit! Har sett andra den i färg MÅNGA gånger, hade den på VHS som liten nämligen. Mycket bra.

Sunes jul -:love: Rudolf :rofl: och gillar att varje avsnitt är oberoende av varandra. De är som små separata historier :).

Kapernaum -minns knappt nånting. Skulle behöva se on hela kalendern. Minns däremot att jag tyckte att den var mycket bra då den kom.

Greveholm -spännande och kommer ihåg väldigt mycket från den. Gillade själva handlingen i kombination med spänningen och mystiken.

HistorieÄTARNA eller tusen år till julafton - en given favorit både för stora och för små.

Selmas saga - förvånansvärt bra. Julis och mysig julkalender med precis lagom spänning.

Albert och Herbert - klassiker gillar deras övriga föreställningar. Lite tråkigt att mycket i kalendern är en lightversion på vuxenversionen. Tex när Herbert ska "provdricka" julbålen :rofl: nä då är vuxenversionen bättre tyckte jag till och med som barn.

Men jag har ju glömt EDDIE !!! med sin måne :love:
Vad hette den kalendern den tyckte jag var oerhört bra?
 
Jag håller till viss del med i den kritiken som framfördes, men inte fullt ut.

Vilken kritik håller du med om? Och vad håller du inte med om?
Något måste du ju ha reagerat på eftersom du anser att den kanske inte är så lämplig för mindre barn, och jag är nyfiken på vad du tänker på då eftersom jag inte minns den som olämplig för barn.
 
Jag skulle garna se vilken som av de Svenska julkalendrarna ... sarskilt nu med Camilla. Jag gick och kollade SVT play men inte en enda kalender kan jag se har i USA. :down: Om det finns nagot satt vore jag tacksam for detaljerad beskrivning hur man gor. :p
 
Mysteriet på greveholm, Pelle Svanslös och Selmas saga är favoriter här. I alla fall såhär på rak arm.
 
Jag har nog gillat många julkalendrar som visats under åren, men Mysteriet på Greveholm har en särskild plats. Mest för att min mormor steg upp varje morgon och spelade in den åt mig och min bror, så varje gång vi var på besök hos mormor och morfar när vi var mindre har vi tittat på den (när de vuxna blev tråkiga efter middagen och skulle prata prata prata). Jag kan den utantill vid det här laget. ;)
 
Håller med majoriteten i tråden om Greveholm! :love: Även den med Kaspar gillade jag:up:

Allrams julkalender var den som fick mig att sluta följa kalendern som yngre, varken jag eller mina yngre syskon klarade av skiten :arghh: Sen dess har jag tittat lite sporadiskt fram tills att jag fastnat lite för några av de som gått i vuxen ålder, Tjuvarnas jul och Selmas saga har varit lite favoriter nu :D
 
Tittat på julkalender och dricker kaffe och morgonstrudion en liten strund till. Går ut vid lite innan åtta när det blivit lite ljusare.
Min plan är att jobba på med det viktigaste nu på morgonen för att sedan kunna vara ledig på dagen ända fram till 17:00 så ser fram emot en bra dag!
Och den som la presenten i julstrumpan verkar ha en bra smak. Det låg en kexchoklad och hälften har jag redan ätit till frukost :bow:
 
Håller med majoriteten i tråden om Greveholm! :love: Även den med Kaspar gillade jag:up:

Allrams julkalender var den som fick mig att sluta följa kalendern som yngre, varken jag eller mina yngre syskon klarade av skiten :arghh: Sen dess har jag tittat lite sporadiskt fram tills att jag fastnat lite för några av de som gått i vuxen ålder, Tjuvarnas jul och Selmas saga har varit lite favoriter nu :D

Precis samma här. Slutade titta det året det var allram, men har återupptagit tittandet de sista åren.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha pratat med kompisar om just detta och läst i tråden om årets julkalender här på buke undrar jag nu vilken julkalender som...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp