Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wysiwyg

Trådstartare
Då kör vi vidare i tråd nummer 9! Här är alla välkomna, gamla som nya beachisar :)

Då en bild säger mer än tusen ord och jag har total ordtorka så blir det såhär:

Fitness-Motivation-Sign-25.jpg


Here we go!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vilken fin bild med kloka tankar!

*kl*

Skulle ju sprungit med klubben ikväll, men det gick i stöpet pga övertid och dessutom plötsligt tok-ont i halsen på eftermiddagen. :( Jag som var så pepp, och nu blev det strålande sol på kvällen också. Suck.

Håller tummarna för att halsen inte blir värre imorgon för då blir det löpning istället för gym. Saknar min löpning.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Schyst bild och kul med ny tråd! :D

Kl

Just kommit från träningen. Bakfyllan försvann där någonstans bland all svett!
Body combat är fantastiskt!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Hej hej!

Nu har jag fått mina kängor så på måndag drar operation: gå in skor igång! :)

Måste bara få fråga, angående bilden, varför är det mer fel att träna för att bli skinny än för att bli fit? Jag hade förstått om det stått exercise to be healthy, not skinny. Men just fit. Många som är vältränade är ju inte alls hälsosamma. Tvärtom.

Idealet just nu råkar vara att man ska vara fit ("fit is the new skinny"). Jag fattar inte varför.

En tanke bara. Kicka inte ur mig ur tråden nu :angel:
 
Sv: Beach 2013, del IX

Vilken bra bild! :)

ananya, fyy vad drygt med halsen :( Hoppas den skärper till sig snart!

Sleepan: Låter härligt! :)

Kl

Jag är tröööött. Efter cyklingen så klippte jag gräset och nu är jag på väg hem efter en dressyrtävling som hästskötare vilket innebar mycket promenerande med häst eftersom det var så varmt i transporten. Myggbiten som tusan också, Dannemora är myggens inneställe tror jag. :p

Även om det är sent så måste jag laga mat när jag kommer hem, har inte fått i mig något ordentligt mål mat idag utan mest en himla massa mellanmål (dock nyttiga sådana).
 
Sv: Beach 2013, del IX

Mina armar är heltrötta efter dagens pass, fy vad svettigt! Så nu tar jag igen mig med lite choklad:p
 
Sv: Beach 2013, del IX

Den menar väl mest att man inte ska överdriva och låta det gå över styr med smalhetsen antar jag, men jag förstår hur du menar :)
Själv ska jag bli både fit och smal tänkte jag ;)

Zass: låter som en rätt härlig dag ändå. Intensiv, men härlig :)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Ah, ja kanske. Smal och fit låter kanon, själv satsar jag bara på att bli ännu mer FABULOUS :D
 
Sv: Beach 2013, del IX

Låter som en vansinnigt bra plan! :D

Alltså, jag är så hungrig. Inväntar den blivande sambon (sjukt!!) och att maten ska bli klar. Har en kyckling&potatisgratäng i ugnen som jag aldrig gjort förr så jag hoppas den blir grym!!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Ja det har varit en bra dag :)

Niffe, jag förstår vad du menar och självklart vill man sträva efter att vara både hälsosam och vältränad :) Tycker ändå att det är positivt att trenden går lite ifrån smalhetsen, även om man inte ska ersätta det med något annat ohälsosamt ;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Alltså, jag är så hungrig. Inväntar den blivande sambon (sjukt!!) och att maten ska bli klar. Har en kyckling&potatisgratäng i ugnen som jag aldrig gjort förr så jag hoppas den blir grym!!
:D Shit så vuxet alltsammans!

Zass: Ja, jag förstår att många tycker att det är postivt och det kanske det är. Jag blir mest bara less på alla ideal hela tiden. För två år sen skulle vi vara magra, nu ska vi vara vältränade, hela tiden ska vi sträva efter att vara nåt som passar sig liksom.

Men men, fel tråd för detta :D ;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Måste bara få fråga, angående bilden, varför är det mer fel att träna för att bli skinny än för att bli fit? Jag hade förstått om det stått exercise to be healthy, not skinny. Men just fit. Många som är vältränade är ju inte alls hälsosamma. Tvärtom.

Idealet just nu råkar vara att man ska vara fit ("fit is the new skinny"). Jag fattar inte varför.

En tanke bara. Kicka inte ur mig ur tråden nu :angel:

Ja, jag förstår att många tycker att det är postivt och det kanske det är. Jag blir mest bara less på alla ideal hela tiden. För två år sen skulle vi vara magra, nu ska vi vara vältränade, hela tiden ska vi sträva efter att vara nåt som passar sig liksom.

Alltså förlåt men haha, jag visste att någon skulle kommentera det! Tänkte till och med skriva in en liten notis om att man får vara med även om man tränar enbart för att bli skinny men skippade det.

Hur som haver, jag ser orden "Train to be fit, not skinny" som att man ska träna för att bli stark och vältränad, inte för att vara mager vilket jag tycker är bra. Jag ser det helt enkelt inte som ett ideal utan som ett mål att vara stark och sund i både kropp och själ. Men det är väl olika hur man tolkar innebörden antar jag. Men jag håller med om att healthy hade varit ett bättre ordval.

Sen blir ju vilket mål som helst osunt om man blir helt besatt och tappar verklighetsförankring men det gäller ju för allt, även typ frimärkssamling och trädgårdsarbete.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Mammas, ditt nummer har gått förlorat i telefonbyte :( fortfarande pepp på att springa?

Kl
Kul med ny tråd! :) nu har jag helg och imorgon blir det tennis!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Jag tolkar det som du. Att träna för hälsan, inte främst för utseendet (även om även jag vill bli smalare). Jag tänker att sundhet är ett bättre ideal på många sätt än smalhet, även om inget får gå till överdrift. Balans, är väl det jag far efter egentligen.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Fast "fit" har ju blivit väldigt mycket ett utseende-ideal nu. Vem är det ens som säger att tjejerna som är det fita verkligen är hälsosamma? I do not buys it alltså

(till ananya också)

Jag tänker att sundhet är ett bättre ideal på många sätt än smalhet, även om inget får gå till överdrift
Fast fit betyder inte på något vis sund. Verkligen inte. De behöver inte ha nåt med varandra att göra.

Men men, anala niphredil hoppar ur tråden igen i några dagar så nu slipper ni min feministhets :D

Ps

Sen blir ju vilket mål som helst osunt om man blir helt besatt och tappar verklighetsförankring men det gäller ju för allt, även typ frimärkssamling och trädgårdsarbete.
Kan lova dig att fler tjejer genom åren mått dåligt av skönhetsideal än män eller kvinnor gjort av frimärkssamling eller trädgårdsarbete ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Beach 2013, del IX

Nu känner jag mig som en trådstalker som svarar i samma minut som du skrev ditt inlägg men det var faktiskt nu jag såg det!

Alltså jag är med på hur du menar och håller med i sak, däremot tolkade jag inte bilden som sådan annars hade jag inte lagt upp den :)

Och jag håller med angående att passa in i ideal. Dock måste jag ju säga att det i mina ögon är bättre med ett mode som förespråkar träning, kondition och muskler än bara ren och skär magerhet. Jag anser det vara bättre därför att om man förespråkar träning är det större chans att stora massan får bättre hälsa än om man bara förespråkar bantning. De som mår dåligt och hetstränar eller svälter hade antagligen tuktat sin kropp vilket ideal det än handlade om tänker jag.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Jag förstår hur du menar! Det var inte så mycket riktat mot dig och din bild, som mot hela hetsen i samhället som börjar stå mig upp i halsen.

Nu ska jag duscha och gå och lägga mig för att gå upp vid halv fyra och åka till Arlanda. Lovar att sköta mig i tråden när jag kommer tillbaka ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 511
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 405
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 657
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 621
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp