Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Bäst för dig det! :mad:

;)

Skämt åsido så är det en jätteintressant diskussion som inte alls är så OT tycker jag. Orkar dock inte spinna vidare, är sjukt trött och ska slänga mig i säng. (och "riktig mat" var det va? Det blev varma mackor...)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Fin bild tycker jag, bra trådstart! :)

Jag har dagen till ära mest gjort fel i beachvärlden. Det blev ½ subway till lunch. Sen åt jag bara en banan och en glass efter jobbet. Har bakat en morotskaka då det är min sista praktikdag i morgon, och till middag blev det således kaksmet och frosting. Vår frukt började bli väl mogen så en fruktsallad på mango, äpple, banan, melon och valnötter fick det också bli.

Sjukt bra dag, verkligen!
Bjussar på en bild från gårdens promenad på Komosse, ca 5 km. Riktigt fin miljö och vacker solnedgång. Idag är knäna lite sura på mig, det känns riktigt trist. Voltaren och ställa in långpromenaden i helgen får det bli.

487361_10151442748415163_1597561806_n.jpg
 
Sv: Beach 2013, del IX

KL

Nu hoppas jag verkligen att träningsvärken är besegrad, först agilityträning med hundarna och sedan 4 kilometer superduperpowerwalk på rekordtid. Så himla nice! Jag såg säkert ut som en väderkvarn ute i skogen, men armarna behövde verkligen få slängas loss lite. :angel:
 
Sv: Beach 2013, del IX

Alltså, you're preaching to the choir om ideal, hets och allt annat - men jag tolkar nog texten annorlunda än du gör. Jag tänker att "fit" = sund (jo, faktiskt, så tolkar jag det) och att det är något man gör för SIN EGEN skull, inte för att passa in i någon mall. Men jag förstår din tankegång och håller med om att träningstrenden verkligen kan vara precis lika skadlig som smaltrenden om det blir en hets som kommer utifrån och är tvingande - alltså, jag måste se ut såhär för att vara fit, jag måste vara såhär stark/springa såhär fort/ha såhär lite kroppsfett osv. :) Jag bara tänker att vi i tråden är långt ifrån det och jag tog det lite för givet att alla tolkade på mitt sätt. Dumt av mig!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Alltså förlåt men haha, jag visste att någon skulle kommentera det! Tänkte till och med skriva in en liten notis om att man får vara med även om man tränar enbart för att bli skinny men skippade det.

Hur som haver, jag ser orden "Train to be fit, not skinny" som att man ska träna för att bli stark och vältränad, inte för att vara mager vilket jag tycker är bra. Jag ser det helt enkelt inte som ett ideal utan som ett mål att vara stark och sund i både kropp och själ. Men det är väl olika hur man tolkar innebörden antar jag. Men jag håller med om att healthy hade varit ett bättre ordval.

Sen blir ju vilket mål som helst osunt om man blir helt besatt och tappar verklighetsförankring men det gäller ju för allt, även typ frimärkssamling och trädgårdsarbete.

Jag tänkte när jag såg bilden att någon skulle kommentera :D Tolkar för övrigt texten som du gör, i ett annat sammanhang hade jag kanske tolkat den annorlunda.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Och nu kom jag på att jag skulle svara på något inlägg från förra tråden, om mat-tänk. Jag missade det för att jag blev sjuk. Kände att jag inte alls lyckades få fram vad jag menade. Ska leta upp det inlägget och svara imorgon.

Jag lyckades t.o.m ta mig ut på en kort promenad ikväll :bump: känner mig tjock men pigg!
 
Sv: Beach 2013, del IX

Läste meddelandet nu, tur att jag messade ändå. :D

Segade till mig i soffan, var redo för sängen och började få huvudvärk, men hade ju då en löpdejt med jenka. Tvingar mig iväg och blir pigg nästan direkt. Lyckades trampa snett när jag fick för mig att köra höga knän för att värma upp medan jag väntade, sådär illa att jag inte kunde stödja på foten på ett tag, men det gick över så att springa gick bra. Varvade att springa och gå, kändes riktigt bra. :) foten gör lite ont men hoppas att det går över till imorgon. :)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Fast hade jag inte skrivit i tråden hade ju inte "nån" gjort det. Era svar är för övrigt lika förutsägbara de ;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

+ mammas: tackar tackar, vad glad jag blir att någon mer än jag själv ser muskler, ingen inbillning alltså!:D

Kl
Idag är det ridning som stå på tur och vi ska hoppa så jag är redan nervös, haha! Känner av lite träningsvärk i latsen, tyckte jag inte jag hittade latsen igår när jag tränade men det gjorde jag väl eftersom träningsvärken kommit där:o
 
Sv: Beach 2013, del IX

Jag gillar att du är "nån". :D Jag har inte funderat över min definition av "fit", men rent spontant inkluderar det nog inte sundhet med nödvändighet. Oavsett vilket så är ju diskussionen om ideal alltid bra att dra igen, det är ju inte som att vi någonsin slutas pumpas med hur vi ska se ut, ska vara osv.
 
Sv: Beach 2013, del IX

Åh, herreguuud vad jobbigt! Jag har asont i min vrist. :grin: Den är svullen och lätt blå precis "framför" knölen på utsidan. Lär ju inte bli någon spinning för mig idag iallafall, men funderar på att åka till gymmet ändå och köra överkropp.

Note to self: Gör inte höga knän på plant underlag om du inte klarar av det. :p
 
Sv: Beach 2013, del IX

Att trampa snett är aldrig skönt, hoppas det redan känns bra igen! Höga knän till uppvärmning? Tok, då är man ju redan trött när träningen börjar;)
 
Sv: Beach 2013, del IX

Typiskt och aj! Låter bra att du vilar foten, att köra överkroppen går ju utmärkt även med en blå fot:D
 
Sv: Beach 2013, del IX

Hahaha! Varvar höga knän med "snabba fötter", du vet när man springer korta steg på stället, kör så snabbt att man lyfter fötterna någon dm högst typ, om du hänger med? Man behöver inte köra så länge för att bli varm. :angel: :D
 
Sv: Beach 2013, del IX

JA, precis så tänkte jag, dessutom kanske det lindrar träningsvärken efter boxen i onsdags. :p
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 681
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 536
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 389
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 238
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp