Bukefalos 28 år!

Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Snygga tights och snygg modell! :up:

kl

Min pojkvän har idag skaffat gymkort på expressgymet där jag har medlemskap så nu kan vi träna ihop mer:bump: Var där och körde ett pass innan idag; bröst, axlar, biceps, triceps och mage. perfekt att ha någon som kan säga till en när man fuskar osv;)
 
Sv: Beach 2014

Förresten! Ni som kör styrketräning på gym, har ni något speciellt schema ni kör? Jag bara freestylar lite just nu (och har gjort ett tag..) och börjar bli lite sugen på mer struktur. Kör typ ben + rygg + mage dag 1 och bröst, axlar, biceps och triceps dag 2. Typ. Oftast nånstans mellan 8-12 reps och 2-3 sets. Hur lägger ni andra upp det?
 
Sv: Beach 2014

KL
Jag köpte lite nya träningskläder igår. Insåg att det är helt fel land att köpa sport BH i, då alla hade vadderade ilägg, de flesta icke-uttagbara. Nog för att jag har små bröst, men jag har verkligen inte något behov av att de ska se större ut när jag tränar... I det här landet, framför allt, känns prion att det ska vara så lätt och tunt som möjligt så man inte får värmeslag.

Men men, lyckades i alla fall hitta en passande med uttagbara ilägg, om än rosa... Men det fick funka, för jag tror den kommer passa skitbra ihop med de nya tightsen och det nya linnet. Lite mer färg i den här uppsättningen än den tidigare som går i svart och grått. :D Och så slipper jag ha panik med att tvätta direkt efter jag tränat så det ska vara torrt till nästa dag...

Invigningen blir i eftermiddag! :D
 
Sv: Beach 2014

Vilken kontrast ändå, för här sitter jag och förbereder mig mentalt för att gå ut och åka till stallet i -grader :D Det är kallt! Och jag fryser mer än vanligt. Gissar att det har med viktnedgången att göra.
 
Sv: Beach 2014

Haha och här tyckte jag det var kallt i förmiddags när jag klev ut på balkongen. "Bara" 25-26 grader och mulet. :D
 
Sv: Beach 2014

Förresten! Ni som kör styrketräning på gym, har ni något speciellt schema ni kör? Jag bara freestylar lite just nu (och har gjort ett tag..) och börjar bli lite sugen på mer struktur. Kör typ ben + rygg + mage dag 1 och bröst, axlar, biceps och triceps dag 2. Typ. Oftast nånstans mellan 8-12 reps och 2-3 sets. Hur lägger ni andra upp det?

Jag kör inte efter något speciellt schema. Däremot försöker jag dela upp kroppen i två delar (armar+mage, ben+rygg) och köra en del per pass, så jag verkligen kör slut på dom musklerna jag håller på med istället för att hatta runt lite här och där.
Jag testar nya övningar mest hela tiden (mest inspiration från youtube), och när jag hittar en som jag känner tar på rätt sätt så behåller jag den. Så nu har jag ett gäng övningar som blivit standard i mina gympass, och andra som gör tillfällig entré. Tycker att det blir bra variation då, så jag inte fastnar i exakt samma övningar och gör dom likadant gång efter gång.

Och tack för tightskomplimangen! (zass, du missade väl inte att du fick en också?)


kl
Blev riktigt sugen på att dra till gymmet idag efter jobbet. Får nog ta mig dit och se om det går att köra överkropp trots ett dåligt fungerande knä att stå på
 
Sv: Beach 2014

Knapp

Åh allsmäktiga beachare... Jag behöver lite tips!

Jag har stött på ett problem med träningen: gymmet ger mig prestationsångest :( har inte gymmat på 2 veckor typ, bara promenerat och joggat lite ute. Kan inte förmå mig gå till gymmet, känns inge kul.
Det jag "borde" göra är att gå dit och "diskoträna", bara köra övningar som faller mig in och inte tänka så mycket. Men jag har svårt att "inte tänka så mycket" O_o

Hilfe!
 
Sv: Beach 2014

Kul att få sällskap på gymmet! :)

Angående schema så körde jag ett par veckor med tresplit, en dag bröst-axlar-triceps, en dag ben-rumpa-vader och en dag rygg-biceps-mage. Men nu har jag börjat köra enligt ett program där det är 2-3 helkroppspass per vecka. Tycker det är skönt att känna att hela kroppen får jobba varje gång!
 
Sv: Beach 2014

Trist att det inte känns kul på gymmet :/ Jag skulle nog satsa på att bryta helt med det gamla schemat och göra något helt nytt. Börja om från början, typ, blir förhoppningsvis inte lika mycket prestationsångest då tänker jag. :)
Vilket gym tränar du på förresten? :)
 
Sv: Beach 2014

Tränar på Antonis gym i Börjetull/Librobäck :) väldigt trevligt och mysigt.
Ja det lutar åt att köra helkropp, mer fokus på puls och inte vikter. Det är kul att lyfta tungt men tror jag måste släppa prestationer i träningen.
Ska nog dra ner på träningen iaf, försöka intala mig själv bara för att det är optimalt att gymma 4 ggr/vecka så MÅSTE jag inte göra det. 2 ggr duger fint liksom.

Ska gå på löparklubb nästa torsdag iaf :) och simma någon dag. Synd att badhuset är svindyrt och det snart är för kallt för löpning bara :D
 
Sv: Beach 2014

Låter som en bra idé! 2 ggr per vecka är ju absolut tillräckligt, speciellt om du kör helkropp. Vad kul med löparklubb! :)
 
Sv: Beach 2014

Jag har just nu två olika pass jag kör på varannan gång.

Första passet är rygg och mage,

Andra passet är armar och lite rumpa/lår.

Jag har 5 olika övningar på varje pass och kör mellan 8-10 reps per set, jag kör 4 set på varje övning. Ett pass tar ca 45 minuter.
 
Sv: Beach 2014

Numera gymmar jag såpass sällan (kör mer gruppträningspass) så kör helkroppspass, försöker få in 2 per vecka.

Hedinn: låter som underbart väder! Är less på hösten nu och vill ha vår.

Kl
På väg hem från ett underbart dygn i Linköping. Underbar stad och underbara vänner, kändes lite konstigt att vara tillbaka.

Lite mer tränings- och matpepp efter att ha pratat med en kompis som kör fitnessfighten.
 
Sv: Beach 2014

Vart är du? Det låter fuskigt varmt!:D

Singapore. :) Nog för att det är skönt, men ibland saknar man att kunna gå ut utan att bli genomsvettig... :p Och att motionera utomhus är ju bara att glömma. Men men, jag ska väl inte klaga. ;) Ni verkar dock haft en ganska fin höst hemma i Sverige?

KL
Skjuter upp invigningen av de nya kläderna lite... Bytte dagens träningspass mot feber. :grin:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Du har ingen vän som vill med på gymmet och bara träna lite för "skojs skull"? Det kanske är lättare att komma iväg och inte känna några större krav tänker jag, om man har nån med som är i samma läge?
 
Sv: Beach 2014

Det var kallt att rida... Men otroligt vackert med mycket sol som fick hela världen att gnistra! :) Men jag måste nog investera i ett par plaststigbyglar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 541
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 638
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 661
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp