Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir nytt prov redan på måndag så ska tvinga min faster att köra runt med mig i helgen… Måste fan klara det innan sista september, vill verkligen inte göra om teoridelen igen. :(
 
28år, bor ensam i NV Skåne. Utbildad brandman, men jobbar som väktare och jobbar alldeles för mycket.. tränar på gym ett par gånger i veckan, spelar fotboll i ett div.4 lag, springer, cyklar mtb och har häst. Borde börja simma igen men tycker att det är förbannat tråkigt.. På fritiden (som jag knappt har) kör jag hoj, fotar och umgås med vänner.. Jag har ingen tv och ingen micro, lever till största del på kyckling och lax.. :p

Jag klarade mina mål inför 2015 i somras:
- Jag sprang ett terränglopp snabbare än förra året!
- Jag sprang min första mil - under timmen till och med!

Jag var i som bäst form för ca 1år sen och det är mitt mål - att nå den formen, fast lite bättre, då blir jag nöjd!
Jag har även som mål att klara milen igen lite snabbare än sist.. och att springa terrängloppet ytterligare lite snabbare nästa år ;)
Ridrelaterade mål sätter jag inga då pålle varit konvalescent ca 1,5år och fokus är enbart på att få bli hel igen!
 
27årig polis bosatt i Götet med sambo.

Mina mål är följande:
Vara i mitt livs bästa kick ass-form när jajjag gifter mig i augusti nästa år.
Klara göra tre chins
Springa halvmara under två timmar.
Väga under 60 kg.

Fast, viktmålet är inte så jävla viktigt egentligen. Jag vill vara vältränad och trivas i min kropp. Känna mig stark och jävligt snygg. Om det är vid 55 eller 65 kg spelar fan ingen roll! :D
 
Jag är 28 år och bor i London med min sambo. Har tidigare tränat främst kampsport och löpning, men är lite periodare när det kommer till träning och just nu blir det inte så mycket utöver en ridlektion i veckan.

Mådde lite bättre idag så gick ut på en kort promenad och satt sedan ute i parken en stund och läste för vi hade helt fantastiskt väder idag. :) Imorgon ska jag rida och sedan bär det av på semester!
 
Jag var på tredje besöket hos min massör idag. Och hon var heeelt lyrisk när hon träffade mig, haha! Hon har fått loss mina muskler ordentligt så jag är som en helt ny människa. Mina skulderblad var helt fastlåsta förut, men nu är det mesta borta - och det syns! Behöver dock ta mig till en kiropraktor, för min höft drar åt höger, vilket i sin tur gör att min vänsteraxel är högre än min högra. Ser alltså ut lite som ett S. För att hon ska nå optimalt resultat med mjukdelarna bör alltså detta fixas. Men är så lycklig över att jag kan röra mig! Kan för bövelen lägga handen på ryggen och den ligger kvar även om jag slappnar av :laugh:
 
Ooooch presentation av mig då:

21 år (i november, men ändå :angel:), arrestvakt och fotograf bosatt i södermanland med en jättestor familj bestående av fyrbenta lurvar av olika former och storlekar.

Har under sommaren införskaffat en racer (cykel alltså) och börjat med landsvägscykling efter att ha misslyckats på polisens cykeltest under våren. Har under det gångna året tappat 23 kg, varav 15 kg sen nämnda fystester. Har ingen fast målvikt men har ca 15 kg kvar. På lördag ska ett tjurrus springas!

Mina mål:
Bli snorstark
Bli urstark
Prova på lite olika strongmanövningar
Bli svinsnabb
Cykla som en idiot
Bli av med fläbbet
Fortsätta vara awesome
Fortsätta äta awesome veganmat

Yay. Taggad på livet :banana:
 
Hallå hallå,

Jag är 23 år, bor utanför Dublin med min sambo och jobbar som Incident Coordinator. Jag älskar styrketräning och har spenderat i snitt 4-6 dagar i gymmet de senaste två åren. Har nog inte kört ett enda cardiopass under samma tidsperiod, skyr det som elden :p

Mina träningsrelaterade mål är:
- 100 kg marklyft / 75 kg knäböj / 35 kg militärpress innan mars
- En oassisterad pullup innan året är slut
- Slutföra min bulk i mars, sen ska jag gå ner några kg till sommaren

Sen har jag även andra mål relaterade mer till stresshantering/mindfulness/personlig utveckling, men de känns lite för många och luddiga för att formulera just nu :o
 
Lite presentation då ;)

34 år och sedan två år tillbaka ensamstående mamma på heltid. Började träna för ca tre år sedan och hade gjort mig av med nästan 25 kg innan min sambo gick bort. Nu har det mesta smugit sig på igen pga kass mathållning och mindre träning eftersom jag har svårare att komma loss från barnet nu.
Sen en månad tillbaka jobbar jag på ett lager, kör truck och drar omkring på pallar. Har även börjat ta tag i maten igen och hoppas att det ger resultat, annars kommer jag skicka in en remiss för GBP.

Träningsmässigt har jag inga mål förutom att jag vill gå ner i vikt och få en stark kropp. Har en gammal axelskada som måste tas om hand vettigt och jag hoppas kunna ta mig råd till PT-pass för att få hjälp med den.
 
Idag är halsen sämre igen. Hoppas innerligt att jag är bra nog för mitt PT-pass på måndag, vill inte behöva ändra tiden en gång till.
Hade egentligen tänkt ta cykeln ner till stan ikväll, men det får bli buss. Två mil som mest liknar banprofilen på en bergochdalbana känns som en typiskt dålig idé när man har halsont och vill bli frisk.

Ska till tandläkaren sen också. Djävulstanden ska kollas igen och så ska det beslutas om vad det ska bli av den. Jag är SÅ färdig med munkrångel efter det senaste året, jag vill bara kunna äta och tugga vad jag vill igen.
 
Idag är halsen sämre igen. Hoppas innerligt att jag är bra nog för mitt PT-pass på måndag, vill inte behöva ändra tiden en gång till.
Hade egentligen tänkt ta cykeln ner till stan ikväll, men det får bli buss. Två mil som mest liknar banprofilen på en bergochdalbana känns som en typiskt dålig idé när man har halsont och vill bli frisk.

Ska till tandläkaren sen också. Djävulstanden ska kollas igen och så ska det beslutas om vad det ska bli av den. Jag är SÅ färdig med munkrångel efter det senaste året, jag vill bara kunna äta och tugga vad jag vill igen.
Jag har FYRA tandläkartider kommande två veckor. Två tider går åt till rengöring och rotfyllning av senaste tanden, en till rotfyllning av den som la av i påskas och en till att stoppa tillbaka en fyllning som försvann när jag åt en kola :p Det kommer bli billigt och bra! :banghead:
 
En liten presentation då.

33 år, bor med partner och hund i Linköping. Gammal gymnasielärare i svenska och engelska som nu sadlat om till student igen då jag påbörjade min doktorandtjänst i pedagogik i september. Är nu nere på den vikt jag vill hålla mig på, runt 62 kg, men är periodare när det gäller träning vilket gör att vikten ibland rör på sig upp och ner. Älskar löpning och styrketräning men jobbar även där med kontinuiteten. Jag har en tidskrävande brukshund som tar en del av träningstiden och behöver hitta strategier för att hinna med båda på ett bra sätt. Har ridit i hela mitt liv tills för några år sen - återigen tidsbrist... skulle gärna ta upp ridningen igen på lättsam nivå, men jag har svårt att få ihop det.

Mina mål:

- hitta en långsiktig plan för kost och motion så jag slipper pendla i vikt
- hitta en plan för träningen som håller även under stressiga perioder då jag vanligtvis väljer bort träningen till förmån för mer jobb, vilket enbart är dåligt för mående och ork
- hålla igång min löparmotivation! Löparskola eller liknande för att få till regelbunden löpning eftersom jag mår så himla bra av det
- hitta en balans mellan träning, vila, jobb och hundtränande
 
Och lite mer träningsrelaterat då: sprang min del av Östgötamaran, 12,5 km, på helt overkliga 1 h 19 min vilket är sanslöst bra med tanke på att jag 1. inte sprungit på hela sommaren, 2. hade ont i halsen och 3. gick i alla uppförsbackar! Och jag var fräsch när jag kom i mål! Nu är jag således galet pepp på löpning - hoppas det håller i sig. Anmälde mig kvickt till Liuloppet den 15/9. Jag tror att lopp är nyckeln för mig. Det och att springa nya sträckor där jag inte känner till varenda krök i spåret. Undrar hur man löser det rent praktiskt...
 
Faller för grupptrycket och slänger väl in en presentation av mig också. :D

29år,bosatt på Gotland sedan 1,5år (saknar någon att träna med typ extremt mycket, hallåååååå? *hör ekot mot raukarna*). Singel-ish? (Eller? Öhm.. inte helt säker på det här faktiskt. Nästa fråga!)
Jag har en hund, 6,5år gammal amstaffkille (rätt lat) vid namn Optimus Prime - och ja, det är lika bra att jag presenterar honom också för jag tjatar rätt oavbrutet om honom här i trådarna. :rofl::love: Har ett par kusar också, men dom går mest och driver just nu pga hög arbetsbelastning och att livet är rätt tungt just nu (För mig då, inte kusarna.)
Jobbar (jobbade?) i hemtjänsten, bara kvällar och snittar sedan 1,5år tillbaka på 26kvällar i månaden. Mycket jobb helt enkelt.

Började min förändring i januari 2014 och har sedan dess tappat ~110cm på 8 mätpunkter, varav ~20cm i midjan och ~20cm runt rumpan. Målet för i år var att uppnå mina målmått (med en total minskning av 147cm), men vi får väl se vad som händer. Väl där kommer nya målmått att sättas dock, så jag är inte i mål ännu på långa vägar!
Nu har jag haft uppehåll i kost & träning mer eller mindre över sommaren, dels pga jobb, dels pga värme och dels pga en underliggande ätstörning som gör mig manisk och självdestruktiv om jag går in för hårt. Men i normala fall så består min träning i Promenader (Försöker snitta iaf 5km/dag), Simning (Simmar minst 1km 3-4dagar i veckan.) Hemmaträning (Yoga, crosstrainer och cirkelträning). Nu har jag också köpt Gymkort så ska börja träna 2dagar/vecka med en kompis-ish.
Utöver det räknar jag kalorier (till och från ska nämnas!) och har lagt om min kost ganska radikalt mot innan, inte för att den var dålig innan heller men nu är den bättre. Mitt största problem är att jag älskar kolhydrater. Pasta.. Ris.. Bröd.. Mmmmm! :laugh:
Jag har lite käppar i hjulen i form av astma, diskbråck(4st), ledproblem och lösa benbitar i knäna (m.m), det gör visserligen att jag inte kan träna lika som andra, men det är också en motivation - att inte låta mitt måndagsex till kropp fucka up mitt liv. :rofl::up:

Målen har jag ju delvis skrivit, att uppnå mina uppsatta målmått. Men också att bli starkare, mer hållbar och friskare. Få en bra kosthållning och kunna springa, målet är 3km i sträck till en början. :up:

Vad mer?

Jo just! Jag finns på instagram under namnet narcuruni - adda mig vettja! :D:love:
 
Förkylningen verkar inte riktigt bestämma sig för om den ska bryta ut helt eller försvinna, men den känns peppar peppar bättre, så igår blev det sju km cykel. Cyklade med min pappa, och han håller inte världens tempo, så jag tyckte inte det kändes så farligt (jag har ju inte feber eller ont i halsen, utan "bara" ont i bihålorna), men vi cyklade ju inte runt i Prusiluskan-tempo heller så något gav det säkert. :p
 
Slänger in ett par bilder också.

Det här är alltså jag, jag vill själv gärna påstå att det hänt lite iaf.
52562_1426063823.jpg

11880_1426063795.jpg


Och den här snyggingen är herr Optimus Prime aka mannen i mitt liv.:love:
10621_1425079332.jpg
 
Presentation :D

27 år, pluggar fjärde året till husdjursagronom, bor utanför Uppsala med min man och våra katter. Har väl tränat eller utövat olika sporter lite till och från hela livet men började lite mer ordentligt för 2,5-3 år sedan. Då insåg jag att jag verkligen gillar att röra på mig och mår bra av det! Jag har testat lite olika strategier och träningssätt men har nu landat i att köra gruppträning på Friskis, springa när andan faller på och kroppen håller, promenera näst intill dagligen och yoga mycket. Gick ner 10 kg för två år sedan och är kvar på i stort sett samma vikt, väger mig nästan aldrig nu för tiden men har hittat en livsstil som passar mig (även om det händer att jag halkar av banan tillfälligtvis).

Mål:
  • Bli stark inifrån och ut!
  • Stärka upp bål, höfter, knän och fötter för att kunna springa mycket igen
  • Träna luststyrt
  • Äta regelbundet
  • Äta mat som jag mår både fysiskt och psykiskt bra av
  • Prioritera återhämtning och reducera stressande moment i vardagen
 
Jag har varit hemma från min LPT inläggning i snart tre veckor nu, först gick jag ner i vikt men sen kom vikten tillbaka så nu ligger jag bara lite under utskrivningvikten, ca 0,7 kg mindre än dagen efter jag blev utskriven. Har haft mildare panik över att varje dag gå upp i vikt mer och mer och varit rädd för att det aldrig ska sluta, idag var första dagen som viktstabil, annars har jag gått upp flera hg varje dag. Jag skulle vilja gå ner lite i vikt, bara några kilo men ska inte göra det för det gör mig inte friskare. Jag ska tvärtemot öka på mitt matschema och gå tillbaka till vissa rutiner jag kommit ifrån som gör att jag kommer få i mig mer kalorier. Vilket skrämmer livet ur mig. Men jag klarade att äta så förut så varför inte nu? Ska verkligen gå all-in och gör det nu. Jag kämpar och utmanar mig och tar näringsdrycker. Ångesten är enorm, verkligen hemsk men jag kämpar på!
 
Kul med presentation tycker jag, det var ett tag sedan känns det som!

Jag är 23 år gammal, bor i Glasgow och tog examen i juli efter 4 år på universitetet. Tänkte stanna i Skottland ett tag då jobbmarknaden är rätt intressant, och så hade jag visst en pojkvän också som jag hemskt gärna behåller. Jobbar på samma jobb sedan 3 år tillbaka men är nu på god väg att skaffa mig ett annat, bättre betalt dito där jag får mer användning av min examen.

Träningsmässigt så har jag trappat ner lite sedan studenlivet med all dess flexibilitet upphörde, och i samma veva flyttade jag även så att jag fick 4 kilometer istället för 400 meter till närmsta gym. 3 pass i veckan är dock fortfarande målet, och då huvudsakligen styrketräning på gym med inslag av div. konditionsträning (gärna HIIT då jag är en ganska rastlös typ som lätt blir uttråkad).

Mitt huvudsakliga mål är ganska simpelt - att fortsätta träna för att må bra och för att det är kul. Sedan vill jag gärna behålla den vikt och styrka jag har, då jag lyckats komma i ganska bra form tack vare en hel del träning det senaste året. Jag har även testat Bikram Yoga ett par gånger och avser att fortsätta med det för att bli mjukare i kroppen, så det är väl också ett mål på sätt och vis. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 510
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 676
Senast: bollen__
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 004
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 358
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp