Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Kände mig inspirerad av @zassoo och marklyfte 90 kg idag. Tre set med tre reps vardera blev det (sista setet på filmen).


Sen fick jag för mig att jag skulle träna lite assisterade chins. Vet inte hur jag tänkte där eftersom mina händer inte brukar ställa upp på dragövningar efter tunga mark, så det blev lite hej-kom-å-hjälp-mig över det hela, men det gav säkert något. :p

Promenerade till och från gymmet, och tillsammans med promenaden till och från förskolan har jag gått ca 7,5 km idag. Nu sitter jag i vanlig ordning och skriver uppsats och blänger på det fina vädret. :p

Så snyggt!

Vad är det för uppsats du håller på med nu?
 
Löptur avklarad, och det gick rent åt helskotta. Snortunga, trötta ben som protesterade från minut 1 och så lite motvind och för varm klädsel på det. Nåja, nu är det inte mycket att göra åt saken utan jag får nog helt enkelt ställa in mig på att bryta och gå lite under loppet på onsdag. Det känns jäkligt trist, jag är inte van vid att inte klara av saker som jag tar mig an, men det blir väl bra träning i Konsten Att Inte Alltid Vara Bäst i alla fall :p

Loppet kommer ge massa pepp i sig så det är verkligen inte kört på förhand! Men, om du behöver ta någon eller några gåpauser så betyder inte det att du har misslyckats eller inte klarat av det. Du har bara fått revidera ditt mål :) En gångpaus kan ju också vara strategisk för att orka hela loppet ;)
 
Känns som att jag har varit runt överallt idag för att fixa det sista inför mitt kalas imorn.. synd jag inte har stegräknare.. :p och just nu väntar jag på att tårtskrället (som jag fick för mig att göra själv..) ska kylas så jag kan slänga på locket..

Pålle är motionerad idag, gick ett bra pass i ridhuset då det från ingenstans kom regn.. O_o och han börjar bli så fin i pälsen, snart är all den tråkiga vinterpälsen borta! :love:
 
Ser nu att jag lät lite dryg i mitt förra inlägg, som att jag alltid är bäst på allt annars... :o Så är det definitivt inte - jag är van vid att få jobba hårt för saker, men jag är också van vid att detta slit sedan ger resultat. Det har det inte riktigt gjort med löpningen, och det var det jag menade. Så, nu har jag renat mitt samvete lite grann! :D

Du, jag tror du fixar det när det väl är dax. Tycker det är mycket lättare att springa lopp än på träning :)

Loppet kommer ge massa pepp i sig så det är verkligen inte kört på förhand! Men, om du behöver ta någon eller några gåpauser så betyder inte det att du har misslyckats eller inte klarat av det. Du har bara fått revidera ditt mål :) En gångpaus kan ju också vara strategisk för att orka hela loppet ;)
Tack fina ni, jag hoppas (och tror) att ni har rätt och att själva lopp-känslan kommer att ge mig en liten boost! Det kommer ju om inte annat att finnas så mycket mer att tänka och fokusera på, andra att ta rygg på, och förmodligen andra som är ungefär lika bra (dåliga) på att springa som jag :) Kollegan jag ska springa med har inte tränat så mycket såvitt jag vet, så hon är förhoppningsvis inte helt avigt inställd till det här med gångpauser :D
 
Ser nu att jag lät lite dryg i mitt förra inlägg, som att jag alltid är bäst på allt annars... :o Så är det definitivt inte - jag är van vid att få jobba hårt för saker, men jag är också van vid att detta slit sedan ger resultat. Det har det inte riktigt gjort med löpningen, och det var det jag menade. Så, nu har jag renat mitt samvete lite grann! :D

Jag förstod precis vad du menade, eftersom jag är likadan :angel: Sen tänker jag att har du verkligen lagt ner så mycket slit på löpningen i år? Obs att det kanske är jag som (helt förklarligt) inte har stenkoll på hur du har tränat, men jag vill minnas att vi bara för några veckor sedan diskuterade att du inte sprungit så mycket. Hoppas du tar det på rätt sätt, jag vill verkligen inte nedvärdera din träning eller hur du känner, men jag känner igen mig själv i dina tankar och vill att du ska komma ihåg att det är inte så att du har misslyckats med löpträningen. Utan mer kanske att den faktiskt inte har varit i fokus just nu. Med det sagt så tror jag inte alls att du är en dålig löpare som du säger, och loppet kommer gå skitbra! Men man får anpassa målsättningen efter förutsättningarna. Ett tidsmål kanske inte passar just till det här loppet, men kanske en målsättning att du ska klara av loppet och ha en bra känsla när du går i mål? :) Obs igen att jag inte vet något om dina målsättningar ;)
 
Idag är det helt underbart väder här. Säkert 20 grader, sol och vindstilla (händer typ en gång om året :p). Det blev årets första ridtur i bara tjocktröja, en och en halv timme var vi ute, och ponny skötte sig ganska bra under större delen av ridturen (lite tjurig på mitten). Nu kommer hovslagaren strax, så jag tänkte göra två flugor på smällen och promenera dit och hem.
 
Har varit ute och sprungit i härligt väder! :) Lite stel i fotlederna sedan korta intervallerna i torsdags. Idag långa intervaller. Först joggade jag 1,4 km till dit jag skulle göra intervallerna, sen sprang jag en slinga på ca 1,2 km i lite snabbare än bekvämlighetstempo, tre varv med obestämt antal minuters vila mellan (typ 3 min kanske). Sen joggade jag hem igen. Så totalt drygt 6 km, med bra känsla.

Imorgon ska jag på PT-pass på Friskis, egentligen är det en grupp om 4 personer men just nu är jag den enda anmälda. Vi får se, det kan mycket väl droppa in någon mer fram till passet (börjar kl 15 imorgon) men annars blir jag själv.
 
Blev transportpromenad till och från stallet när hovslagaren skulle komma. Hon har aldrig varit här innan, så de hade totalt missbedömt tiden det skulle ta att köra ut, så när jag kom ungefär halvvägs så ringde hon och de var redan framme. Då var det ju liksom lika illa att fortsätta gå som att vända och hämta bilen, så jag fick spurta på ordentligt istället. :p

Båda hästarna skötte sig över förväntan. Min stora har alltid bråkat, men hon höll sig hyfsad idag och tror faktiskt det enbart var en fördel för henne att jag inte hade hunnit ta in henne innan, för nu blev det bara att hon stod där under själva hovslagarbesöket. Lilleman är nog egentligen ganska ohanterad tidigare, så honom var jag lite nervös för (han lyfter hovarna hyfsat med mig och lilltjejens mamma, men kör helt över ungarna och ramlar nästan omkull när de ska kratsa), men han bråkade lite med sista bakhoven, annars skötte han sig också prima. :up:
 
Igår blev det en kvart yoga, promenad i t-shirt och solkräm då det var 18 (!) grader och strålande sol och sen en premiärtur med cykeln för i år och invigning av bebisens cykelvagn! :banana:
Allt gick hur bra som helst men vi vågade ändå inte pröva vår lycka alltför mycket så det blev en kort sväng för att piplimpan inte skulle vakna och bli ledsen i nya vagnen.
 
Igår hade vi en heldag med min bästa kompis (som har hästen här) och hennes familj :) Vi fick äntligen en diskmaskin installerad, vi grillade, lekte, planerade och bokade semester tillsammans och senare red jag och kompisen en sväng :) Maken fyllde år så vi började dagen med frukost på sängen och sen blev det en del tårta under dagen :angel:

Idag ska jag rida kurs. En lektion i ridhuset på fm och en på ovalbanan på em. Sen har jag lovat dottern att rida så vi tar oss en promenad efter jag kommit hem :) Tänkte även prova ett lätt styrkepass och se vad ryggen tycker om det. Får ta av lite vikter så jag inte pressar för mycket.
 
70 minuter ridning, check. Det blåser igen idag, men där det inte blåser är det fortfarande varmt och skönt. Ponny hade en sån där dag där jag får driva mycket, så mina ben har i alla fall fått jobba.
 
Maxad helg med D&D i fredags sen heldag igår med takläggning o sen fest o grillning på kvällen. Första dagen i år med riktig sommarkänsla :love:
Idag frukost med de som sov över, lugn promenad och nu håller jag på o laddar för veckans sista pass, wod i boxen 15:15 :up:
 
Hejja er alla! Själv har jag en lugn träningsvecka, ett pass med styrketräning och några promenader på drygt en timme vardera. Men en massa trädgårdsarbete istället , så skönt att värmen kom.

Idag skulle jag tränat styrketräning men vi bokade in att tinga en valp istället :love: Har åkt bil sedan kl 9 och räknar vara hemma vid 18. Och efter gårdagens kaos med barnen på kvällen så är jag helt slut idag. Syskonbråk mellan alla 3 :mad:

Men kör dubbla pass med Power i veckan som kommer i stället :p
 
Vinst med 5-3 idag! :D Vi hade gjort 2mål redan efter 10min, sen tappade vi lite och bjöd motståndarna på 2 mål, ungefär de enda målchanserna de hade i första halvlek.. andra halvlek börjar med att motståndarna sätter ett mål på frispark.. sen tar vi tag i det igen och smackar in 3 mål, och vinner! :D Inga mål för min del men jag är nöjd med vad jag presterade idag!

Ikväll blir det promenad och grillning! :)
 
Summerar den här veckan, som faktiskt varit riktigt bra.
Måndag - ledig från båda jobben p.g.a. röd dag. En timme ridning och transportpromenad till och från stallet.
Tisdag - en timme ridning efter (nya) jobbet.
Onsdag - 25 minuter promenad innan butiksjobbet. Lilleman reds av lilltjejen på kvällen.
Torsdag - samma promenad som dagen innan.
Fredag - samma som onsdag och torsdag.
Lördag - en och en halv timme ridning, transportpromenad till och från stallet.
Söndag - 70 minuter ridning.

Nu är det däremot dags att bekänna färg på riktigt. De kommande två veckorna kommer bli h.e.m.s.k.a. Jobbar måndag och tisdag i butiken, sen onsdag, torsdag och fredag på nya jobbet, lördag-söndag i butiken, måndag-tisdag på nya och sen avsluta med onsdag-fredag i butiken igen. Det är tre såna veckor kvar innan vi slipper söndagarna, och då kommer även lördagen kortas ner, men jag är redan nu rätt ångestladdad inför den här perioden.
 
Ingen bra träningsvecka för mig det här men två löppass iaf. Nästa kommer bli desto bättre :D

Nu ska jag försöka sova ett par timmar inför nattens pass på jobbet. Jobbat 7.30-15.50 idag redan, så jag är rätt mör. Längtar efter att få gå på semester 7.40 imorn!
 
Okej träningsvecka för min del. Två styrketräningspass och två spinpass blev det under arbetsveckan. Maken jobbar långa pass på helgerna så då har jag fått hålla mig till promenader och allmänt spring efter barn. Totalt för veckan blev det en sisådär 95000 steg å det skäms jag inte över. :)
 
Jag förstod precis vad du menade, eftersom jag är likadan :angel: Sen tänker jag att har du verkligen lagt ner så mycket slit på löpningen i år? Obs att det kanske är jag som (helt förklarligt) inte har stenkoll på hur du har tränat, men jag vill minnas att vi bara för några veckor sedan diskuterade att du inte sprungit så mycket. Hoppas du tar det på rätt sätt, jag vill verkligen inte nedvärdera din träning eller hur du känner, men jag känner igen mig själv i dina tankar och vill att du ska komma ihåg att det är inte så att du har misslyckats med löpträningen. Utan mer kanske att den faktiskt inte har varit i fokus just nu. Med det sagt så tror jag inte alls att du är en dålig löpare som du säger, och loppet kommer gå skitbra! Men man får anpassa målsättningen efter förutsättningarna. Ett tidsmål kanske inte passar just till det här loppet, men kanske en målsättning att du ska klara av loppet och ha en bra känsla när du går i mål? :) Obs igen att jag inte vet något om dina målsättningar ;)
Det var precis det här min sambo sa också! :D Jag tycker väl att jag har lagt ner mycket på löpningen, men jag kan eventuellt ha överskattat hur fort det skulle gå att träna upp mig och hur mycket jag faktiskt behövde fokusera på saken :angel:

Jag har egentligen ingen målsättning alls med det här loppet, det är mer en grej för skojs skull som anordnas av konferensen vi ska på, så jag satsar nog mest på att inte göra bort mig tror jag. Men det hade känts trevligt att klara av att springa alla fem kilometer utan paus, för det inbillar jag mig att man borde klara om man är hyfsat vältränad (vilket jag tycker att jag är). Men det kanske är jag som hittar på och skapar onödigt mycket press, som vanligt...

Äsch, det är mycket tankar som får plats i mitt lilla huvud men det har varit väldigt nyttigt att ventilera här och jag tar verkligen inte illa upp på något vis! Tvärtom! Nu ligger löparskorna nerpackade i väskan tillsammans med träningskläderna, så nu är det bara att hålla i sig och hoppas att allt går vägen på onsdag! Ska bli skönt att kunna återgå till 100% styrkefokus sen när jag kommer hem, och verkligen bara springa för skojs skull, för att jag vill och helt utan krav :)
 
Kurs med hästen igår som sagt! Det är ingen barnlek att rida kan jag ju lugnt säga :p Jag har träningsvärk mellan skulderbladen, i magen och låren idag. Jag hade kramp i magmusklerna när jag travade runt på ovalbanan. Han tar så jäkla stora steg den där lilla hästen så jag håller på att flyga ur sadeln så jag får hålla i mig med låren och magen för allt vad jag är värd :rofl:

Blev en promenad efter middagen då jag lovat dottern att rida. Sen när ungarna lagt sig så körde jag en litet träningspass för att känna hur ryggen tar det. Den känns ibland fortfarande men verkar inte bli värre av något jag gör än så länge.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 869
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 810
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 276
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 726
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp