Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Alltså, vad är det här? Jag brukar kunna ligga ute och pressa i solen vid den här tiden (på gräsmattan, inte trycka längs väggen på altanen), idag snöar det?! :eek::turd::wtf:

Ska det aldrig bli vår i år eller? Hatar vintern. Tur ändå att jag jobbar så jag slipper vara ute i skiten i alla fall.
 
Alltså, vad är det här? Jag brukar kunna ligga ute och pressa i solen vid den här tiden (på gräsmattan, inte trycka längs väggen på altanen), idag snöar det?! :eek::turd::wtf:

Ska det aldrig bli vår i år eller? Hatar vintern. Tur ändå att jag jobbar så jag slipper vara ute i skiten i alla fall.

Läser om att det snöar lite överallt i landet men här i Västra Värmland är det sol :D Dock blåsigt och inte så varmt men snön håller sig undan än så länge i alla fall.
 
1 h wod klar :up::up: Grym träningsvärk i låren fortfarande men det gjorde inget för det stod chins på schemat idag :) Så strikta chins i styrkedelen, så tunga man klarar vilket innebar 1or med tunnaste gummibandet för mig. Provade utan gummiband med men då nådde jag inte hela vägen upp (snarare halvvägs) :p
Sen körde vi tre varv av:
400 m löpning
20 pull-ups
10 handstand pushup

Jag skalade såklart o körde pull-upsen med hjälp av låda (hoppa upp o hålla emot på vägen ner) och handstand pushup blev strikta sittande hantelpressar med 7 kg hantlar :)

Megakul pass :bump:

Imorgon är det maxning på marklyft!!
 
Gym idag på morgonen. Chinsen var så jäkla tunga, men som tur är finns det många olika varianter med olika tjocka gummiband, excentriska osv. Så jag fick blanda och ge ganska mycket :p Därefter tri-set med skivstångsrodd + sittande kabelrodd + shoulder flyes, jobbigt! Sist farmer's walk där jag slog till med 2x32 kg kettlebells, tungt! Sen kände jag mig klar, ingen kräm kvar för några extra övningar :p

Vi hade för övrigt snö på marken i morse. 9 maj. Inte ok.

Jag har 23 grader, nu så här kl halv sju... :p
 
Min dag var bra fram till eftermiddagen då jag drabbades av akut trötthet och en fin spänningshuvudvärk. Åkte hem. Slappade i soffan. Nu är jag deppig och vill ha godis. Tror jag kanske åker ner till affären... :sneaky: Vet inte om det är pms eller bara allmän deppighet, men jag hoppas att det här lilla regnmolnet kan åka vidare snart :p
 
Blev ett väääldigt kort ridpass för de som skulle leverera min hylla ringde efter 5 min och sa att dom va framme om en kvart. Jaja, han blev av med lite päls, fick lufta sig från eksemtäcket och vi körde lite bra tölt!

Fick till ett träningspass trots trötta ungar som gnällde förut. Axlar, bröst, rygg, rumpa och mage enligt plan :)

Ska fixa klart min hylla nu så jag för ordning på mitt kontor äntligen! Sen blir det soffan. Får ta vedhögen i morgon :)
 
Blev vila här idag också. Hade mördande huvudvärk när jag kom från jobbet, dessutom öppnade sig himlen så jag tror inte ponny misstyckte.
 
Vad duktiga alla är!
Nästa lördag ska jag springa en halvmara, jag har inte sprungit på en månad och har som längst sprungit 1 mil, känns stabilt :p

Imorgon ska jag i alla fall gymma innan jobbet (jag som är så morgontrött:nailbiting:)
 
Tjoho, loppet är över! Det var synnerligen otrevligt, och jag tog några promenadpauser, men på något vis lyckades jag ändå springa förbi folk på slutspurten och komma i mål på 30:23. Det är ingen kanontid på något vis (särskilt inte med tanke på att "vinnaren" sprang på 18:36) och jag var inte alls glad först, men såhär ett par timmar senare känns det okej ändå. Tippar på att jag hade kanske 20 pers bakom mig när jag gick i mål, så jag var i alla fall inte sist!

Det var ungefär lika jobbigt och illa som jag hade väntat mig, så nu blir det inte fler lopp för mig såvida de inte innehåller hinder. Det är inte min grej helt enkelt, utan jag tänker återgå till min styrketräning, spinning och mina HIIT-pass på heltid jag :)
 
Tjoho, loppet är över! Det var synnerligen otrevligt, och jag tog några promenadpauser, men på något vis lyckades jag ändå springa förbi folk på slutspurten och komma i mål på 30:23. Det är ingen kanontid på något vis (särskilt inte med tanke på att "vinnaren" sprang på 18:36) och jag var inte alls glad först, men såhär ett par timmar senare känns det okej ändå. Tippar på att jag hade kanske 20 pers bakom mig när jag gick i mål, så jag var i alla fall inte sist!

Det var ungefär lika jobbigt och illa som jag hade väntat mig, så nu blir det inte fler lopp för mig såvida de inte innehåller hinder. Det är inte min grej helt enkelt, utan jag tänker återgå till min styrketräning, spinning och mina HIIT-pass på heltid jag :)

Heja dig! Bra jobbat :)
 
Träningsvärk i bröst och framsida axlar idag :D Även låren känns.

Började dagen som vanligt med en 20 min promenad med hunden efter hästarna fått mat. Väldigt skönt att börja dagen så då jag är sjukt morgontrött och lättare kan ta hand om trötta barn som ska till dagis om jag fått frisk luft och blodet fått rusa runt lite i kroppen först :p Hade egentligen tänkt rida unghästen på lunchen idag men jag får prioritera om och bygga cykel istället. Äldsta dottern fyller 5 år i morgon och vi vill ha cykeln hon ska få färdigmonterad tills i morgon bitti :) Kanske hinner longera båda eller en häst ikväll och klyva lite ved. ska slänga ihop en tårta med Frosttema också :D
 
Tjoho, loppet är över! Det var synnerligen otrevligt, och jag tog några promenadpauser, men på något vis lyckades jag ändå springa förbi folk på slutspurten och komma i mål på 30:23. Det är ingen kanontid på något vis (särskilt inte med tanke på att "vinnaren" sprang på 18:36) och jag var inte alls glad först, men såhär ett par timmar senare känns det okej ändå. Tippar på att jag hade kanske 20 pers bakom mig när jag gick i mål, så jag var i alla fall inte sist!

Det var ungefär lika jobbigt och illa som jag hade väntat mig, så nu blir det inte fler lopp för mig såvida de inte innehåller hinder. Det är inte min grej helt enkelt, utan jag tänker återgå till min styrketräning, spinning och mina HIIT-pass på heltid jag :)

Bra jobbat! Men sluuuuuta nu att nedvärdera din prestation jämt! :heart Att jämföra sig med den som vann är helt irrelevant, och din tid är inte det minsta dålig! Du tog dig igenom loppet och lyckades dessutom spurta på slutet, det är inte alla som gör det ska du veta. Sen är lopp inte för alla och det är väl bra att du kan träna sånt som du tycker är kul istället framöver! :)
 
Bra jobbat! Men sluuuuuta nu att nedvärdera din prestation jämt! :heart Att jämföra sig med den som vann är helt irrelevant, och din tid är inte det minsta dålig! Du tog dig igenom loppet och lyckades dessutom spurta på slutet, det är inte alla som gör det ska du veta. Sen är lopp inte för alla och det är väl bra att du kan träna sånt som du tycker är kul istället framöver! :)
Ok ok, jag ska sluta upp med sådana dumheter! Jag har lite svårt att vara nöjd bara, men nu när jag tänker tillbaka på det så inser jag att jag nog är rätt nöjd ändå. Ska bli grymt skönt att återgå till att träna sådant jag tycker om! :D
 
Gode jesus vilken dag! Jag har varit på språng oavbrutet i sisådär 13 timmar och stegräknaren står på 32 000 (inklusive löpningen i morse). Nu har jag landat på rummet och ska ta igen mig med lite chips innan det är dags för middag med en kund. Imorgon är sista dagen på konferensen och det ska bli obeskrivligt skönt när den är över, även om jag haft väldigt kul här. Sedan är vi "lediga" på fredag, så så ska vi utforska stan och sitta på små schweiziska café och må bra. :)

Träningen får stryka lite på foten denna veckan och likaså maten, för det finns helt enkelt varken tid eller energi. Nya friska nästa vecka :D
 
Gode jesus vilken dag! Jag har varit på språng oavbrutet i sisådär 13 timmar och stegräknaren står på 32 000 (inklusive löpningen i morse). Nu har jag landat på rummet och ska ta igen mig med lite chips innan det är dags för middag med en kund. Imorgon är sista dagen på konferensen och det ska bli obeskrivligt skönt när den är över, även om jag haft väldigt kul här. Sedan är vi "lediga" på fredag, så så ska vi utforska stan och sitta på små schweiziska café och må bra. :)

Träningen får stryka lite på foten denna veckan och likaså maten, för det finns helt enkelt varken tid eller energi. Nya friska nästa vecka :D

Jag hade inte ens fattat att du skulle åka iväg någonstans :p Var i Schweiz är du?
 
Vilodag och tydligen ledig dag :o Tog en extremt skön sovmorgon och sen slappade jag i soffan med katten hela förmiddagen... :cautious: Gjorde lite övningar för höften och sen promenerade jag de 3 km till stallet. Det gick faktiskt riktigt bra att rida, jätteglad för det! :) Måste bara komma ihåg att rida ordentligt från början och inte tro att han magiskt ska börja jobba bra :idea: Skönt med lite stallfix sen också, och gos med hästarna i hagen :heart Sen promenad hem igen. Regnmolnet över mitt huvud verkar ha dragit vidare. Kanske tack vare godispåsen :D
 
Maxning marklyft idag! Lite cardio-uppvärmning och stretchning sen började vi jobba oss uppåt i marklyften enligt följande:
4 rep x 2 set på 50% av max
3 rep x 2 set på 60 %
3 x 1 70-75%
2 x 1 80%
1 x 1 90%
MAXLYFT!

Mitt gamla PB är på 65 kg så hade som mål att klara 70 minst. Klarade 70 riktigt bra så testade 75 kg med vilket gick det också :bump: Inte lika snyggt men godkänt iaf :) Så nytt PB!

Alltså återigen, det är så jäkla inspirerande att träna där jag är nu, vi var 5 på dagens pass och han som lyfte tyngst drog 220 kg :eek: Sen var där två tjejer med förutom jag, varav den ena satte PB på 100 kg o den andra på 117,5 kg :bow: Långt kvar tills jag är på tresiffrigt men jag blir riktigt taggad på att träna av att se alla grymma tjejer :up: :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 862
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 016
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 631
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 969
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp