Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Efter förkylningen förra veckan och en lördag med mycket alkohol kändes det helt rätt att dra igång veckan med ett ben och bröstpass. Blä vad tungt det var. Svetten rann men jäkligt skönt! Åkte hem och storstädade huset, åt och gick sen ut och mockade en 5-6 skottkärror skit ur hagen. Kändes skönt att krypa ner i sängen efteråt:p

Idag blir det rygg och triceps:banana:
 
Om allt går enligt plan idag så ska jag och hunden springa backintervaller på lunchen och ikväll ska jag rida ihop med min kompis :) Yngsta dottern ska övernatta hos mormor och morfar och äldsta ville till farmor och farfar så jag blir själv! När hände det senast? :p
 
Tillbaka på gymmet efter en vecka :) Marklyft, arbetsseten kändes rätt tunga till en början så jag fick lägga på lite jävlar anamma, "nu ska skiten upp" :D Sen raka marklyft, hantelrodd, step-up, sittande kabelrodd och så excentriska tåhävningar för löpningens skull.
 
Fy vad bra man mår dagen efter en dålig dag alltså! :D Idag är humöret tillbaka på topp, jag har en skön och mycket välbehövlig jobba hemifrån-dag och känner mig allmänt grym och motiverad. Ett av de största problemen jag hade igår löste sig även genom ett telefonsamtal i morse, så jag känner verkligen att jag kan slappna av på ett helt annat sätt idag.

Ikväll blir det Ladies Lifting och sedan middag på restaurang för att fira en väns födelsedag. Härlig onsdag! :bump:
 
Ett hiit pass i en skogsbacke avklarad! Så jäkla jobbigt :p Nu ska jag för första gången någonsin försöka mig på att göra tonfiskröra. Är inte alls sugen på matlådan så jag tänkte prova tonfiskröra och knäckebröd istället till lunch. Till middag får jag och barnen våfflor hos mina föräldrar :d
 
Jobb. Började en timme tidigare idag, så hela dagen är lite av ett experiment för att se vad och hur jag hinner med så mycket som möjligt innan jobbet. Dagens resultat: att gå upp i vanlig tid men åka direkt till stallet ledde till att jag visserligen fick åka till jobbet med blött hår, men stallet är klart och jag hann äta en senare frukost. Det sista är positivt eftersom jag då inte behöver slåss med mina kollegor om lunch just vid 13-tiden. ;)

Om jag går upp en halvtimme tidigare nästa gång (måndag) borde jag hinna promenera ponny också. Annars är det skapligt mycket trevligare att enbart motionera häst på kvällen när mockning och höpåsar är klara. :angel:
 
Jag har mått väldigt underligt den senaste veckan: känt mig konstig i magen, lite lätt illamående hela tiden, sura uppstötningar/rapar och nästan tappat aptiten (det är något konstigt när jag inte blir hungrig till lunch :p). Nu tror jag att jag har kommit på vad det är: magkatarr. Med största sannolikhet orsakat av värktabletterna jag ätit mot käksmärtan. Yay :meh: Så jag köpte omeprazol på vägen hem, har slutat ta värktabletterna eftersom jag blev så konstig av dem. Har fortfarande ont i käken dock men just nu hanterbart.
 
Full rulle hela dagen, motionerade pålle imorse, drog med morsan till en nyöppnad butik, fodrade lunchhö, städade bilen invändigt, körde och köpte kinesiotejp, körde och handlade, körde och tvättade bilen.. sen hem fixade käk, käkade och dog i soffan för 20min sen.. SÅ SKÖN SOFFA!! :p
Men nu ska jag tejpa benen, byta och och cykla till fotbollen i halv storm.. haha.. blir kul.. weeii.. :D
 
Okey.. vet ni hur skön min soffa är NU DÅ?! :D :rofl:
Kom iväg liiite sent till träningen så fick cykla som en idiot för att inte komma försent (försening = 20spänn i böter till lagkassan..) :p Gick helt ok så länge det inte var motvind, men i tid var jag.. och uppvärmd..
Jobbig träning men med kul övningar! Helt slut i vristerna och i låren.. vaderna kommer nog vara lite möra imorn dem med.. :D
Blir sängen inom en timme för min del.. :angel:

Woop woop
 
Varit ute i stallet i flera timmar och ridit drygt en timme ihop med kompisen :) Duktiga hästar, glada ryttare och en fin ridväg :love:

Känns konstigt att inte ha varken barn eller make hemma. Rätt skönt en natt iallafall :D I morgon lär jag sakna ihjäl mig efter dom haha.
 
Gött ryggpass igår med syrran. Sprang 18min på löpbandet först (sakta ökning som sagt),rygg och triceps sen 3x1min repövning som avslut. Hann precis hem till finalen i Sveriges mästerkock:D

Var så glad att jag orkade springa 18min i sträck att jag slog vad med syrran att jag innan sommaren är slut ska klara 5km. Har aldrig i mitt liv varit nära ens. Alltid orkat springa typ några hundra meter...gå långt jo men aldrig springa. Visst fan ska det gå?:banana:
 
Jag har mått väldigt underligt den senaste veckan: känt mig konstig i magen, lite lätt illamående hela tiden, sura uppstötningar/rapar och nästan tappat aptiten (det är något konstigt när jag inte blir hungrig till lunch :p). Nu tror jag att jag har kommit på vad det är: magkatarr. Med största sannolikhet orsakat av värktabletterna jag ätit mot käksmärtan. Yay :meh: Så jag köpte omeprazol på vägen hem, har slutat ta värktabletterna eftersom jag blev så konstig av dem. Har fortfarande ont i käken dock men just nu hanterbart.

Usch ja, låter som magkatarr :down: Hade det runt nyår och kände mig också lite illamående hela tiden,uppblåst mage och inte hungrig. Hoppas det släpper snart! Men vad jobbigt att käken fortfarande krånglar med :(

Nu ska jag dyka in i tråden för första gången i år :o
Jag har börjat ta tag i träningen igen, gymmet hade jag inte sett insidan på på nästan 3 månader innan förra veckan:eek: Jag har också börjat spela innebandy, 2 gånger i veckan träffas ett gäng och spelar:D

Tjoho! Välkommen tillbaka :D Några lopp på gång? Visst var det du som gjorde typ en klassiker för inte så länge sedan? :)

Gött ryggpass igår med syrran. Sprang 18min på löpbandet först (sakta ökning som sagt),rygg och triceps sen 3x1min repövning som avslut. Hann precis hem till finalen i Sveriges mästerkock:D

Var så glad att jag orkade springa 18min i sträck att jag slog vad med syrran att jag innan sommaren är slut ska klara 5km. Har aldrig i mitt liv varit nära ens. Alltid orkat springa typ några hundra meter...gå långt jo men aldrig springa. Visst fan ska det gå?:banana:

Självklart kommer det gå!! :bump: :bump:
Kan tipsa om appen C25K (couch to 5 k), vet flera som testat den med bra resultat! Det är en app som hjälper en att gå från noll till 5km jogg på 9 veckor, och man behöver ju inte starta på vecka 1 om man känner att det är alldeles för lätt :)
Lycka till!!
 
Styrkelyftspass med fokus på marklyft igår på gymet :bump: Ganska trött i rygg/baksida lår idag får jag säga. Körde två olika arbetsset efter uppvärmningen, först 10x3 med fokus på snabba lyft, vikt på runt 50% av 1RM. Försöka dra upp stången så snabbt som möjligt med bra teknik och inte låta den "fastna" någonstans. Mycket tryck i benen.
Efter detta skulle man lägga på till 70-85% av 1RM och sen körde vi stopplyft så 2 sek paus direkt då stången precis lyft av marken, 2 sek paus precis nedanför knäna och sen explosivt upp sista biten. 2 stycken rep och sen ett tredje vanligt lyft ganska direkt efter. Gjorde detta x 6.
Sista 10 min kunde man prova att lasta på lite och köra några ettor runt max. Lyckades dra upp en ganska snygg 65:a så nytt PB för mig :up: Provade sedan 70 kg med och fick upp den men den var så ful så det inte räknades enligt tränaren :angel::o Haha, får ta 70 kg nästa gång ;)

För övrigt har jag nu cirka 10 blåmärken på kroppen efter denna veckan i boxen; snatch i måndags, team-wod med bla frivändningar och en hel del jobb med hantlar/kettlebell i tisdags och marklyft igår. Blåmärken på båda knäna, smalbenen, ena nyckelbenet, låret, axeln och underarmen :p Jag får blåmärken riktigt lätt, undrar hur jag hade sett ut om jag hade hållt på med någon kampsport :rofl:

Idag tänkte jag ta det lugnt iaf och bara köra lite yoga innan jobb ikväll! Imorgon blir det helt vila för får gäster direkt efter jobbet. Hoppas kunna träna på lördag men kan hända att jag kommer vara lite bakis + vi får andra gäster på lördagen så beror på hur tidigt de kommer :)
 
Har sovit som en stock i natt! Vaknade av att katten var på lådan vid 5.40 annars tror jag inte jag vaknat något alls. Hade klockan på 7, men låg och drog mig till halv 8 och solen sken in i rummet från dotterns sovrum :love:

Alla djur utfodrade och jag har snart ätit upp gröten och jobbet för idag är påbörjat :) Idag på lunchen tänkte jag ta med båda hästarna ut på en liten tur. Unghästen ska få gå som handhäst. Hoppas den nya hästen stannar i hagen :p Ikväll ska jag köra helkropp men fokus mycket på rumpa tänkte jag. Känns som jag tappat kontakten lite så jag ska väcka sätesmusklerna lite. Ikväll kommer maken hem också :banana::love:
 
Gött ryggpass igår med syrran. Sprang 18min på löpbandet först (sakta ökning som sagt),rygg och triceps sen 3x1min repövning som avslut. Hann precis hem till finalen i Sveriges mästerkock:D

Var så glad att jag orkade springa 18min i sträck att jag slog vad med syrran att jag innan sommaren är slut ska klara 5km. Har aldrig i mitt liv varit nära ens. Alltid orkat springa typ några hundra meter...gå långt jo men aldrig springa. Visst fan ska det gå?:banana:

Härligt! :banana: Klart det går :up:
 
Usch ja, låter som magkatarr :down: Hade det runt nyår och kände mig också lite illamående hela tiden,uppblåst mage och inte hungrig. Hoppas det släpper snart! Men vad jobbigt att käken fortfarande krånglar med :(

Hoppas det jag med! Började med omeprazolen i morse. Känns liksom som att jag har fått ett slag i magen hela tiden O_o Käken värker jättemycket idag så egentligen skulle jag behöva värktablett men vill ju inte äta dom när jag får magkatarr :crazy: Känns hopplöst...
 
Hoppas det jag med! Började med omeprazolen i morse. Känns liksom som att jag har fått ett slag i magen hela tiden O_o Käken värker jättemycket idag så egentligen skulle jag behöva värktablett men vill ju inte äta dom när jag får magkatarr :crazy: Känns hopplöst...

Damned if you do damned if you don't... Vilka värktabletter är det du tar för käken? Funkar paracetamol alls? Det är ju snällare mot magen iaf än typ ibuprofen o sånna. Kan ju hända att du kan ta värktabletterna så länge du tar omeprazol också men hade ju klart varit bra om du fått känna att magen blir ok först.
 
Damned if you do damned if you don't... Vilka värktabletter är det du tar för käken? Funkar paracetamol alls? Det är ju snällare mot magen iaf än typ ibuprofen o sånna. Kan ju hända att du kan ta värktabletterna så länge du tar omeprazol också men hade ju klart varit bra om du fått känna att magen blir ok först.

Naproxen. Ibuprofen hjälper i alla fall inte ett dugg, kommer inte ihåg om jag testat paracetamol. Det värsta är ju att jag inte vet hur jag ska bli av med käksmärtan, den verkar bero på att jag pressar tänder på natten men hur ska man lyckas ändra på något man gör när man är medvetslös? :p Använder bettskena varje natt men tydligen pressar och gnissla jag ändå, med skillnaden att jag inte gnager sönder mina tänder...

Ursäkta gnället men jag är så himla less på det här :(
 
Naproxen. Ibuprofen hjälper i alla fall inte ett dugg, kommer inte ihåg om jag testat paracetamol. Det värsta är ju att jag inte vet hur jag ska bli av med käksmärtan, den verkar bero på att jag pressar tänder på natten men hur ska man lyckas ändra på något man gör när man är medvetslös? :p Använder bettskena varje natt men tydligen pressar och gnissla jag ändå, med skillnaden att jag inte gnager sönder mina tänder...

Ursäkta gnället men jag är så himla less på det här :(

Ja okej ja Naproxen kan vara tuff för magen. Du kan ju kanske testa typ Panodil o se om det har någon effekt alls. Förstår verkligen att du är trött på det!! :down:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 111
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 035
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 383
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
103 017
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp