Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Var ute och sprang idag för första gången sen kistaloppet förra året. Har anmält mig till förortsdubbeln i år, så det var väl på tiden att jag sprang lite igen. Har verkligen ingen kondition, men det ska nog gå det här. Första delen av förortsdubbeln är 5 km om en och en halv månad.

Mötte massa rådjur när jag var ute idag. Så mysigt.

Vad är förortsdubbeln för något? :)
 
Sammanfattar veckan.
Måndag - 20 minuter promenad med ponny.
Tisdag - vila, heldag på jobbet.
Onsdag - cykel en vända till stallet, en timme ridning, promenad en vända.
Torsdag - en timme ridning.
Fredag - 90 minuter ridning.
Lördag - 25 minuter promenad med hästen.
Söndag - 75 minuter ridning, promenad till och från stallet, core.

Från och med imorgon går vi in på det riktiga säsongsschemat, så det blir riktiga rövtider på jobbet, men det får vara disciplin som är ledordet. Det jobbigaste är nästan att jag måste äta på jobbet alla dagar nu, hatar verkligen det.
 
Ett varv core igår och direkt efter ett hiit pass på löpbandet. Var svettig och trött efteråt :p

Sammanfattning av veckan är fyra träningspass, fyra ridpass och en hög med promenader :)

Sammanfattning av mars är 13 träningspass vilket jag är väldigt nöjd med med tanke på att vi haft sjuka barn största delen av månaden och jag själv var lite förkyld en vecka och tog det lugnt.

Denna veckan är planen såhär:

Mån: Morgonpromenad + löpning
Tis: Styrka och ridning
Ons: Ridning och hiit
Tors: Ridning (eller longering) och styrka
Fre: Morgonpromenad + löpning/intervaller
Lör: Ridning + promenad
Sön: Ridlektion + promenad + core

Igår tog maken första ridturen på unghästen efter vilan så nu är båda hästarna igång igen. Blir bara korta, roliga turer för unghästen första veckorna för att börja roligt och bygga tillbaka eventuellt tappade muskler och kondis :) Maken är borta tis-tors så jag är själv med allt så planen med all ridning håller bara om ungarna håller sig friska och är på dagis som vanligt.
 
Eller hur, tresiffrigt liksom! :D Å vet du vad det roliga är? Det fanns helt klart mer att hämta! Jag hade ändå kört tre uppvärmingsset och sen 3 x 10 på 70 kg innan jag drog upp 100. Kanske borde sluta slöa/fega med marklyften... :angel:

Det låter som det :D Jag är bra på att fega, var inte förrän jag blev utmanad med 80 kg av PTn som jag vågade ta i ordentligt.
 
Ny vecka, ny motivation! I veckan som gick fick Fröken Lat ta över lite för mycket tycker jag, så i veckan som kommer ska det bli andra takter hade jag tänkt! Planen är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, löptur efter jobbet.
Onsdag: PT-pass (Ladies Lifting)
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Fredag: 6 km transportpromenad, kettlebell-pass på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: Styrketräning med fokus överkropp.
 
Sprang halvmilen på lunchen idag :) Längesen jag sprang så pass långt då jag inte alls lagt fokus på löpning sen slutet av sommaren utan styrketränat mest och nu senvintern/förvåren mest sprungit korta, jobbiga intervallpass. Så jag är riktigt nöjd!
 
Vad är tanken bakom att det var fantastiskt väder när jag gick till jobbet imorse, nu en timme innan jag slutar regnar det... Som om jag inte var omotiverad nog att ta ut hästen efter jobbet som det var. :mad:
 
Dagen har bjudit på en långpromenad på 1 h 45 minuter, lyckades vara ute de få timmar som solen sken. Ikväll åker vi hem igen, ska bli skönt även om det är blandade känslor att lämna stackars virriga farmor. Har haft ruskigt ont i käken hela vistelsen här, tror det blev värre iom att jag inte sovit som folk och spänt mig hela dagarna. Har ätit lite värktabletter men jag mår rätt skumt av dem så det blir lite pest eller kolera.
 
Stockholmshelgen över och tillbaka i mitt lilla hus på Hallandsåsen :D Körde ett pass Olympiska lyft igår på gymet, fokus SNATCH :up: :up: Översätts till svenska "ryck" tror jag. Typ ett marklyft med brett grepp och när stången kommit upp till övre delen av låren rycker man upp stången och fångar i en djup overhead squat, sen pressar man sig upp till stående med armarna fortfarande låsta ovanför huvudet. Såhär:
:D

Det var jättekul men jättesvårt! Fick lite nytta av all yoga iaf, krävs mycket rörlighet :up:
 
Igår var en rejält aktiv dag så kroppen är mör idag. På förmiddagen åkte vi till öppna förskolan där jag fick springa efter 2 barn då de var åt olika håll hela tiden. Tog en promenad till stan efter det och letade regnkläder. Fann inga som 3 åringen ville ha.

Vid 18 tiden drog jag till gymmet ; 30 min skogspromenad, 8 min crosstrainer och 20 min styrketräning (räknade med ett tufft yogapass där hela kroppen skakar på slutet därav det lugna tempot på gymmet) Men det visade sig bli 45 min lugn yoga då det var en annan instruktör. Idag är det vilodag då vi ska prova min brudklänning nu på förmiddagen och jag tränar helst inte 2 kvällar i rad.

På onsdag fm blir det nånting
På torsdag är det Power
Fredag fm blir det nånting
Helgen blir nog vilohelg då vi hoppas få igång sambons raggarbil. Balansen mellan träning, familj och andras hobbys är svår.
 
Vaknade 6.20 en ledig dag för att gå upp och göra frukost på sängen åt min käre man. Ligger nog och smälter lite pannkaksfrukost och tänkte ta en löprunda vid 9-tiden. Dagen blir helt klart mycket längre när man vaknar sådär tidigt :D

Har för övrigt en begynnande träningsvärk från gårdagens inspirationspass på Friskis. Helt jävla vansinnigt jobbigt. Ville gråta sista rundan :p
 
Ikväll ska jag köra tungt åt överkroppen :up: Får se om ungarna får vara med eller om jag väntar tills dom somnat. Yngsta dottern ska på gympa först i alla fall och eftersom maken är borta några dagar så får jag ta med båda barnen :) På lunchen ska jag ta unghästen en liten tur. Ska förbereda hö och kraftfoder så det bara är att smita ut och ge hö vid 21 ikväll. Lite mer planering krävs när man är själv med allt :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 022
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 087
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 707
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 110
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp