Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Det är lite kaos i livet just nu.. men jag läser vad ni har för er och jag tränar själv, bara det att jag inte berättar om det just nu..
Kiropraktorn imorn, ska få resultatet av scanningen från förra gången, blir spännande.. :p
 
Det är lite kaos i livet just nu.. men jag läser vad ni har för er och jag tränar själv, bara det att jag inte berättar om det just nu..
Kiropraktorn imorn, ska få resultatet av scanningen från förra gången, blir spännande.. :p

Har funderat på vart du tagit vägen. Hoppas allt är bra trots kaos :)
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Jag har träningsvärk efter träningen i tisdags :p Väldigt oskönt att ha träningsvärk i framsidan axlar när man ska skotta 3 ton hö in höpressen :angel: Har ont i händerna idag. Är inte van att använda högaffel så som jag gjorde förr innan vi började med småbalar. Pressade 450 balar igår och vi har nog ca 200 kvar att pressa ikväll sen är årets höskörd klar! Jag går på semester i morgon eftermiddag så det är perfekt tajming :up:

Idag blir det som sagt bara hökörning som träning. I morgon kör jag eventuellt lite fredagsfys innan semesterölen öppnas :p
 
Startade dagen med 1 h wod :up: Idag var marklyft huvudövningen så vi körde först en styrkedel där man skulle bygga upp till sin tyngsta trea, jag stannade på 75 kg vilket är reps-pb på den vikten :) Tror det blev 3 set totalt på 75 kg.
Sen en pulshöjare på slutet så klart :D
15-12-9 reps av
Marklyft (rx kroppsvikt)
Pull-ups
Push-ups

Körde marklyften på 55 kg så inte riktigt kroppsvikt, men det blev perfekt idag :up: Tungt och tog en kort paus på 15 och en på 12 men hade ändå tryck kvar och kunde köra sista 9 obrutna :banana: Pull-ups körde jag med ett gummband första 15 men sen hoppade jag upp och höll mot ner istället. Har inte riktigt tålamod att köra med gummiband när det börjar bli alldeles för segt och långsamt :p Push-ups körde jag alla på knä men börjar få lite tryck i dem nu ändå!

Ledig dag idag dessutom :up: Och ska åka och hämta mina kettlebells sen :bump: Så ska jag och sambon och en kompis köra ett litet pass i trädgården i em :D
 
Tunga knäböj idag. Värmde upp med KB-swing, knäböj med minibands och sidosteg med minibands. Sen jobbade sig svägerskan upp till ett snyggt PB på 50 kg som hon fick upprepa tre gånger. Jag hade inte ens nästan ett PB i kroppen (dåligt med sömn och mens), men fick till några snygga reps på 70 och 75 kg, samt några fula på 80 kg. Vi avslutade med ett par lättare set och sen gick vi hem. :D Hade tänkt marklyfta lite också men ingen av oss var på humör.

Så nu har jag fått till tre bra styrkepass denna vecka, samt att jag var på spinning i tisdags. Planen är ett spinpass imorgon också och, om jag kan outsourca avkomman, ett till helkroppspass i helgen.

Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få till bra träning när jag är uppe i norr. Gummiband är ju lätta att ta med sig, så de åker med i packningen. Sen hade jag tänkt ta en ca 7,5 km lång promenad varje morgon tillsammans med syrrans hund. Det finns ju gym och sånt där uppe också, men vis av erfarenhet från tidigare resor blir det sällan tillräckligt stora luckor i schemat för att hinna dit, så jag får satsa på sånt som går att göra på gården. Får höra med svågern om han kanske har något lämpligt däck jag kan välta runt. :D
 
Knäböj check! Det slutade med att jag gjorde tunga trean på 47,5 kg och tiorna på 35 kg. Fick till riktigt bra känsla när jag ställde mig ännu smalare med fötterna så nu har jag lite ökade förhoppningar om att kunna få till böjen lite bättre framöver :up: Den slirar ju liksom lite där bakom om man jämför med mark och bänk :p Jag menar, jag har tagit 45 kg i bänk och 55 kg i böj :D

Gjorde även lite chinsträning. Tungt som fan med handflatorna från mig, orkar knappt hålla mig uppe i toppläget. Men skam den som ger sig!
 
Knäböj check! Det slutade med att jag gjorde tunga trean på 47,5 kg och tiorna på 35 kg. Fick till riktigt bra känsla när jag ställde mig ännu smalare med fötterna så nu har jag lite ökade förhoppningar om att kunna få till böjen lite bättre framöver :up: Den slirar ju liksom lite där bakom om man jämför med mark och bänk :p Jag menar, jag har tagit 45 kg i bänk och 55 kg i böj :D

Haha :p Din ratio bänk/böj är nog lite off jämfört med de flesta andras ;) :D

Kör du chins med gummiband eller negativa eller hur gör du? :)
 
För första gången i år har jag solat :love: Unnade mig hela lunchtimmen till att sitta ute och äta i solen och sen ligga och slappa! Kanske min blekfeta mage kan få lite färg i alla fall. Den ligger efter armarna om man säger så :angel:

Håller på att fundera på ett träningsupplägg som jag ska prova under semestern. Behöver få upp flåset, bli av med lite fett och behålla/bygga muskler. Inte helt lätt och jag vill inte lägga mig på något värre kaloriunderskott :p
 
Haha :p Din ratio bänk/böj är nog lite off jämfört med de flesta andras ;) :D

Kör du chins med gummiband eller negativa eller hur gör du? :)

Haha jamen eller hur :D Lite därför jag vill komma ikapp med böjen men det har känts svårt. Fortsättning följer ;)

Tidigare har jag kört med gummiband och handflatorna mot mig. Nu kör jag med handflatorna från mig (pronerat grepp heter det väl? Och supinerat är handflator mot sig?) och då gör jag utan. Såhär: i min programmering ska jag göra ett set med tunga chins, och 3-4 lättare. Egentligen ska de tunga vara viktade och de lätta bara kroppsvikt. Men eftersom jag inte kan göra chins så gör jag så att de tunga är negativa chins och de lätta gör jag med fötter i golvet (fast utan att hjälpa till men för avlastning). Det blir riktigt jobbigt ändå!
 
Ikväll blir det innebandy, innan jobbet.
Askul, även om det inte är min starka sida :p

Ställde mig för övrigt på vågen innan idag, och alltså. Wääh.
Tog tag i Lifesum igen och tanken är att hålla i det nu...
Blir dock lite utemat i helgen som gör det svårt, men får hålla igen på övriga mål...
 
Äntligen höskörden klar! Trodde det gick åt helvete igår när jag hämtade barnen på dagis vid 15 tiden och där ösregnade det :nailbiting: Det kom aldrig till oss otroligt nog! Man såg i vägen att det slutat en km norr om oss. Helt otroligt! Nu har vi pressat drygt 1000 småbalar och det ska enligt mina beräkningar räcka till alla 4 hästarna hela vintern :) Måste säga att vi har två fantastiska barn som hänger med uppe på höloftet medan vi pressar, leker själva eller åker traktor :love:

Sista arbetsdagen innan semestern idag :banana: Har lite skit jag behöver få undan och ska försöka få det gjort på fm för sen har jag lunchdate med min man :love: Ikväll ska vi ta en utflykt med barnen och hunden till ett utsiktställe häromkring och äta middag eller kvällsmat. Men det beror på vädret :) Ska försöka få till ett hiit pass ikväll. Antingen ute eller om jag springer på bandet, vi får se. I morgon ska jag och barnen åka och löshoppa båda hästarna och sen fira min äldsta syster som fyllt 30 år. Jag ska baka massa tårta sen :angel:
 
Måste bara visa en bild från lägret på min fina häst :love: Det är uppbyggande övningar vi håller på med, sånt som alla raser oavsett inriktning behöver så vi är en blandad kompott ryttare och hästar. Här tränar vi bommar och hoppade även små hinder.
19702649_10209666003433835_1469841639079033636_o.jpg
 
Jättefin häst @FengurLaugar :love: Och GUD VAD GÖTT med semester :D :D

Haha jamen eller hur :D Lite därför jag vill komma ikapp med böjen men det har känts svårt. Fortsättning följer ;)

Tidigare har jag kört med gummiband och handflatorna mot mig. Nu kör jag med handflatorna från mig (pronerat grepp heter det väl? Och supinerat är handflator mot sig?) och då gör jag utan. Såhär: i min programmering ska jag göra ett set med tunga chins, och 3-4 lättare. Egentligen ska de tunga vara viktade och de lätta bara kroppsvikt. Men eftersom jag inte kan göra chins så gör jag så att de tunga är negativa chins och de lätta gör jag med fötter i golvet (fast utan att hjälpa till men för avlastning). Det blir riktigt jobbigt ändå!

Ja precis, pronerat är handflatorna från en och supinerat handflatorna mot sig :) Verkar som att man oftast är starkare med supinerat grepp. Låter som en riktigt bra skalning du kör :up: Nu när jag har kört min pull-up progression har det varit en mix av få repetitioner med tunnare gummiband, fler repetitioner med tjockare gummiband och typ 2 gånger/vecka 5x5 med fötterna i golvet och hjälpa till så lite som möjligt. Jag har inte gjort negativa men jag tror personligen de skulle kunna vara bättre än de med gummiband ibland :) Jag tycker de med fötterna i golvet gett väldigt mycket, där håller ju sig motståndet samma hela tiden medan gummiband blir ju betydligt mer hjälp i bottenläget och mindre i toppläget.

Fick mina kettlebells igår!! Jätteglad :D Jag och sambon körde en 20 min genomkörare igår kväll enligt plan. Gjorde tre olika cirklar med tre stationer på varje. En minuts jobb på varje grej, två varv ingen vila förutom lite mellan de olika cirklarna.
Första cirkeln:
Ca 100 m löpning (grovt uppskattat :p )
Knäböj med upphopp
Utfall (10 kg kettlebell i famnen)

Andra cirkeln:
Marklyft med kettlebell 16 kg
Strikt axelpress med kettlebell 10 kg
Armhävningar

Tredje cirkeln
Sit-ups
Sneda cykelsit-ups (motsatt armbåge och knä möts)
Kettlebellsvingar 16 kg

Helt ok pass, var redan ganska trött i typ alla muskler efter tre wodar på rad tis-tors men kul o träna lite med sambon med :) Idag träningsvärk i hela ryggen och magen.

Nu på morgonen kört 1,5 h vinyasa yoga-pass i yogastudion. Inte alls lika skönt att yoga när man är trött och stel i musklerna som när man inte är det :p Men det kändes bra efteråt i alla fall ;) Jobb heeela långa helgen väntar, men bara nästa vecka också sen har jag semester!!
 
Jag och maken var och tog pass idag och jag är tydligen längre än jag trott :cautious: Trodde jag var 173 cm men är tydligen 176 cm :p
Ha, jag blev också uppmätt förra gången jag gjorde nytt pass! Fast för mig gick det från 159 till 160, så skillnaden blev liksom lite mer markant och välkommen :D
 
Det har varit en oerhört stillasittande vecka hittills, med stort fokus på solstolen, men idag var det "äntligen" molnigt vilket gjorde det betydligt lättare att motivera sig till lite träning. Jag for ut på ett pass Almenäs-intervaller på stranden. Det var jäkligt tungt att springa i fuktig, ojämn sand så jag höll mig mestadels till promenad + spring istället för jogg + spring. Svettigt men härligt!

Imorgon var det tänkt att jag skulle rida dressyrträning, men hästen har sträckt sig på betet och får bara skrittas i en vecka :down: Det blir nog nån sorts pass hemma i helgen istället, kanske ett av cirkelpassen jag körde förra veckan.
 
Ha, jag blev också uppmätt förra gången jag gjorde nytt pass! Fast för mig gick det från 159 till 160, så skillnaden blev liksom lite mer markant och välkommen :D

Ja alltså jag hade ju gärna varit 1 dm kortare än vad jag är så att få veta att jag är 3 cm längre än jag trott kändes ju sådär :meh:
 
På grund av att vissa delar av personalen på mitt nya jobb har semester nästa vecka, och chefen skulle iväg, blev jag plötsligt ledig torsdag och fredag nästa vecka :eek:. Nu ska jag bara jobba måndag-onsdag i butiken, sen är det semester. :banana:

Behövs efter sista veckan. Den har varit kämpig.
 
Måste bara visa en bild från lägret på min fina häst :love: Det är uppbyggande övningar vi håller på med, sånt som alla raser oavsett inriktning behöver så vi är en blandad kompott ryttare och hästar. Här tränar vi bommar och hoppade även små hinder.
19702649_10209666003433835_1469841639079033636_o.jpg

Ååå vilken fin häst du har :love::love: vad är det för ras?

KL
Igår körde jag och mannen en promenad ner till stranden där det finns styrketräningsmaskiner och körde ett litet pass.

Idag blev det jogg 25 minuter (mätte upp och jag hinner ca 4,5 km på den tiden) plus 5 min uppvärmning och 5 nedvarvning. Det va verkligen skiiittungt idag, luften stod typ still och va supervarmt så kändes som man skulle tuppa av. Men jag tog mig runt iaf!:) Och inte så värst ont i benen.
 
Ååå vilken fin häst du har :love::love: vad är det för ras?

KL
Igår körde jag och mannen en promenad ner till stranden där det finns styrketräningsmaskiner och körde ett litet pass.

Idag blev det jogg 25 minuter (mätte upp och jag hinner ca 4,5 km på den tiden) plus 5 min uppvärmning och 5 nedvarvning. Det va verkligen skiiittungt idag, luften stod typ still och va supervarmt så kändes som man skulle tuppa av. Men jag tog mig runt iaf!:) Och inte så värst ont i benen.

Tack :love: Han är en islandshäst :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 189
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 110
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 451
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
103 090
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp