Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förståeligt! Vi har ingen här vad jag vet men däremot finns det en hel del lo, åtminstone generellt här söderu och vi har sett lo nära hemma. Den behöver man nog inte vara rädd för, snarare hoppas man råkar springa på den. :D Vildsvinen skippar jag helst, eller att vi ser dem så ofta så pålle för lära sig att acceptera, det vore ju skönast.

Det är rätt lugnt med varg just här där vi bor men bara ett par mil åt alla håll är det fler! Där mamma och pappa bor t.ex. Mamma har slutat gå med hundarna långt uppe på skogen som hon alltid gjorde förr. Hon har inte sett någon varg men hundarna har betett sig konstigt flera ggr och varit rädda. Några ggr har hon gått en grusväg för att vända vid en vändplan och på tillbakavägen finns färsk vargskit i vägen som inte var där när hon gick bortöver :nailbiting: Nu tror jag ju inte att vi skulle bli attackerade men både jag, häst och hund skulle bli jävligt rädda tror jag :p
 
Om man är lite hostig/rosslig men inte snorig eller har ont i halsen, kan man träna då? Ett lugnt pass? Börjar få abstinens på riktigt :cautious:
 
Om man är lite hostig/rosslig men inte snorig eller har ont i halsen, kan man träna då? Ett lugnt pass? Börjar få abstinens på riktigt :cautious:
Det skulle nog jag våga mig på. Ett knep någon lärde ut, möjligtvis i den här tråden, var att man kan testa att promenera raskt en bit. Blir man mer andfådd än normalt kanske man bör skippa träningen, men känns det bra kan man träna. :)
 
Barnet och jag plaskade i drygt en timme i badhuset. Hon ville inte att jag skulle transportsimma med henne särskilt mycket, så hon var den som fick mest motion. :p Hon åt världens portion till lunch när vi kommit hem. Man blir hungrig av att bada!

Jag har inte bestämt mig angående löpningen än. Om den inte blir av kör jag ett styrkepass med träningsbanden istället.
 
Det skulle nog jag våga mig på. Ett knep någon lärde ut, möjligtvis i den här tråden, var att man kan testa att promenera raskt en bit. Blir man mer andfådd än normalt kanske man bör skippa träningen, men känns det bra kan man träna. :)

Promenerat i raskt tempo har jag ju gjort de senaste dagarna utan problem så då kan jag nog träna lite ikväll! Äntligen! :)
 
Jag är tröööött idag. Seg. Framför allt en jäkla huvudvärk som inte vill ge sig, har haft den sen igår och jag vet inte riktigt vad som felar. Dricker massor av vatten, äter ordentligt, sov 10 timmar i natt. Har i alla fall gått en rejäl promenad idag, kroppen känns det inte som att det är något fel på, bara känslan av att ha blivit slagen i huvudet med en gjutjärnspanna :meh: Soffläge resten av dagen.
 
Jag har som sagt ingen häst men ser inte riktigt bekymret än. Har du långa dagar på jobbet och mycket strul i stallet? Var det du som inte fick vara med och ha önskemål om in-och utsläpp? Då blir det genast krångligare när man måste passa arbetstider med stalltider.

Vi har 2 mil enkel resa till stan, och när mellersta pojken har 15 timmars förskoleverksamhet så blir resan till gymmet dagens tredje resa till stan :cautious: Men visst det är en ekonomiskt fråga samtidigt, för jag märker också skillnad på bensinen nu när han varit ledig sen mitten av november :angel:

Ja, precis, det är jag som inte får välja pass själv. Jag slutar vid sex-tiden och hade lätt hunnit rida innan jobbet om jag hade sluppit köra dubbelt. Som det är nu sitter jag i bilen en och en halv timme innan jobbet om jag ska rida, och då måste jag åka snortidigt för att hinna. Det känner jag inte riktigt att jag varken har tid eller råd att göra varje dag. Just därför hade jag gärna flyttat hästen närmare hemma. Jag tjänar ju inte direkt något på att ha stallet nära jobbet när jag måste duscha emellan, det hade varit en större tidsvinst om jag hade slutat tidigt istället för att börja sent.
 
På tal om farliga djur man inte vill möta så är pålle stabil i de flesta situationer och mest bara nyfiken.. men fattar ni hur farliga FASANER är?! :nailbiting: :angel: :D

Pålle har vilat idag och tydligen behövde jag också det, har sovit 8h idag, det hör till ovanligheterna för min del.. 5-6h är mer normalt för mig.. men jag är otroligt seg.. ska handla lite innan jag drar till jobb så jag kommer igång och rör mig lite! :p
 
Blev ingen promenad efter jobbet idag, vädret var under all kritik. Men nu är jag ledig en vecka, och börjar inte jobba igen förrän nästa tisdag.
 
På tal om farliga djur man inte vill möta så är pålle stabil i de flesta situationer och mest bara nyfiken.. men fattar ni hur farliga FASANER är?! :nailbiting: :angel: :D

Pålle har vilat idag och tydligen behövde jag också det, har sovit 8h idag, det hör till ovanligheterna för min del.. 5-6h är mer normalt för mig.. men jag är otroligt seg.. ska handla lite innan jag drar till jobb så jag kommer igång och rör mig lite! :p

Fasaner känns ändå rimligt, min är livrädd rådjur :D Och vi ska inte tala om kossor!!!
 
På tal om farliga djur man inte vill möta så är pålle stabil i de flesta situationer och mest bara nyfiken.. men fattar ni hur farliga FASANER är?! :nailbiting: :angel: :D

Pålle har vilat idag och tydligen behövde jag också det, har sovit 8h idag, det hör till ovanligheterna för min del.. 5-6h är mer normalt för mig.. men jag är otroligt seg.. ska handla lite innan jag drar till jobb så jag kommer igång och rör mig lite! :p

När jag red i fasantrakter och då och då skrämde upp någon fågel blev jag nog räddare än hästen, däremot var hästar i hage och särskilt hästar med täcke livsfarliga! Även de egna hagkompisarna om vi kom från rätt (fel?) håll.... :D
 
Körde ett kort och lätt styrkepass igår. Axlar, bröst och mage. Funderar på att köra samma pass idag. Ska inte rida utan eventuellt longera ena eller båda hästarna bara :)
 
Jobbat i natt och gymmat nu på morgonen, nyduschad och ska krascha i säng nu! :)
I eftermiddag ska jag rida pålle och så blir det löptur eller promenad med en vän!

Over and out!
 
Igår var jag på Friskis! :bump: Blev ett pass med fokus på bänkpress helt enkelt för att jag kändes för det. :D Lyssnade på en podd om bänkpress häromdagen och blev lite inspirerad.

Värmde upp 15 min på crosstrainer, sedan var det dags för bänken. Körde några uppvärmningsset och sedan fem, eller kanske sex (kan fan inte räkna längre än till tre när jag tränar) arbetsset med fokus på teknik. Körde så många reps som jag kände att jag kunde hålla tekniken, blev runt 8-10 reps per set. Hade 25 kg på stången, kändes lagom för teknikträning (vilket är coolt med tanke på att jag i maj förra året kämpade med att överhuvudtaget klara av 3 * 12 med 15 kg :D ). Avslutade bänkandet med tre set med smal bänkpress. Kompletterade det hela med totalt fem set på tio reps med flyes och tre set med så många tricepsdips med gummiband som jag orkade, vilket inte var många. :D Till sist gjorde jag två magövningar i superset.

Unnade mig att stretcha, duscha länge och rent av blåsa håret, sånt jag normalt sett aldrig hinner på gymmet. :D
 
Igår var det så dags för flytspackling av badrummet. Vi hade tre borrmaskiner för att blanda spacklet och pappa skulle springa med hinkarna. Men självklart gick det inget vidare med borrmaskinerna så det tog mycket längre tid än det skulle och till slut fick vi blanda det mesta för hand. Det var så sjukt tungt och jobbigt. Är idag mycket trött i händer, armar och axlar. Och trött generellt, skulle kunna sova sisådär fem timmar till.

Nästa vecka ska vi göra samma grej men då ska vi hyra en riktig blandare. :p
 
När jag red i fasantrakter och då och då skrämde upp någon fågel blev jag nog räddare än hästen, däremot var hästar i hage och särskilt hästar med täcke livsfarliga! Även de egna hagkompisarna om vi kom från rätt (fel?) håll.... :D

Händer här också. Flyger upp en fasan, jag blir (normalt sett) räddare än hästen. Men läskiga andra hästar klädda i pyjamas, särskilt om det är någon som har ett likadant täcke som hon har själv (vanligt marinblått) då jäklar. :p
 
Jag vet inte vad jag har haft för mig på jobbet de här dagarna, men jag har träningsvärk i både armar och ben. :o

Idag blåser här storm. Jag orkar inte. :banghead:
 
Igår var jag på Friskis! :bump: Blev ett pass med fokus på bänkpress helt enkelt för att jag kändes för det. :D Lyssnade på en podd om bänkpress häromdagen och blev lite inspirerad.

Värmde upp 15 min på crosstrainer, sedan var det dags för bänken. Körde några uppvärmningsset och sedan fem, eller kanske sex (kan fan inte räkna längre än till tre när jag tränar) arbetsset med fokus på teknik. Körde så många reps som jag kände att jag kunde hålla tekniken, blev runt 8-10 reps per set. Hade 25 kg på stången, kändes lagom för teknikträning (vilket är coolt med tanke på att jag i maj förra året kämpade med att överhuvudtaget klara av 3 * 12 med 15 kg :D ). Avslutade bänkandet med tre set med smal bänkpress. Kompletterade det hela med totalt fem set på tio reps med flyes och tre set med så många tricepsdips med gummiband som jag orkade, vilket inte var många. :D Till sist gjorde jag två magövningar i superset.

Unnade mig att stretcha, duscha länge och rent av blåsa håret, sånt jag normalt sett aldrig hinner på gymmet. :D

Fasen vad gött det låter! :banana: Pepp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 305
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 981
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp