Bebisfunderingar!

Sv: Bebisfunderingar!

Ja sant, och jag tycker inte om att han sover på mage heller, men på sidan känns det bättre. Jag tror dessutom att rökningen står för 50 av de 0.67% som det ändrades. Nu har de väl länkat det till hörselskador har jag för mej?
 
Sv: Bebisfunderingar!

Jag tycker att man gör lite som man känner med det där. Tror livet skulle bli mycket jobbigare för oss om vi envisades att ha honom på rygg.. Erik sover mellan oss också, skulle inte vilja ha det på nåt annat vis!

Har också hört nånting om att PSD skulle ha med hörseln att göra. På vilket sätt minns jag inte, men det skulle vara intressant att veta mer!
 
Sv: Bebisfunderingar!

Det är ju jättebra att han signalerar att han vill bajsa! Jag går mer på klockan...att det borde vara dags snart... Då håller jag bebisen över toan mot mina ben (som när man håller barn som blir kissnödiga i skogen). Den ställningen verkar göra det lättare att bajsa.

Om det inte kommer nåt bajs, men ändå verkar vara dags, torkar jag rumpan med ett papper (som om han hade bajsat). Det brukar få igång magen.

Det gjorde vi idag och Rasmus bajsa på toa för första gången :bow:

Kommer fortsätta med det här och hoppas på att han inte får någon toa-skräck som vissa barn brukar få.
 
Sv: Bebisfunderingar!

Toa skräck? :eek: Vad är det?

miss_kala tror vi hade en tråd om det ska kolla. Nån länkade till information om det.
 
Sv: Bebisfunderingar!

Hittade det! Nummer 4, 2008:

Plötslig spädbarnsdöd är den vanligaste dödsorsaken bland spädbarn. Det har funnits åtskilliga teorier som skulle förklara fenomenet, men orsaken är fortfarande okänd. Nu föreslår forskare vid Children's Hospital i Seattle att plötslig spädbarnsdöd indikeras av en typ av hörselskada. Stämmer det kan de utsatta barnen lätt identifieras med hjälp av hörseltester, som redan utförs. Forskarna jämförde resultaten av hörseltester hos 32 barn, som senare dog i plötslig spädbarnsdöd, med tester från barn, som överlevde sitt första levnadsår. Det visade sig att de barn som senare dog av plötslig spädbarnsdöd hade en markant sämre hörsel på högra örat. Vid plötslig spädbarnsdöd avstannar andningen plösligt, medan barnet sover. Ett av de hjärncentra, förlängda märgen (medulla oblongata) som är involverat i andningskontrollen ligger bredvid innerörat. Forskarna menar att det uppstår ett högt blodtryck i moderkakan under födseln, och detta får även barnets blodtryck att stiga. Trycket blir enligt teorin särskilt högt i innerörat, som är inkapslat i ben. Som en följd av trycket brister även de kringliggande blodkärlen i bland annat förlängda märgen, och därmed förlorar andningscentrat en del av sin förmåga att anpassa andningen, när syre- och koldioxidinnehållet i blodet blir kritiskt.

nionionionio
 
Sv: Bebisfunderingar!

Barn vågar inte sitta på toa o bajsa, brukar stå om de ibland i vi föräldrar och finns böcker man kan köpa oxå för att lära barnen att de inte är farligt.
 
Sv: Bebisfunderingar!

Ja så var det ja! Kryper lite i kroppen på mig när jag läser om det.. vill liksom inte ta in att sånt hemskt kan hända. Jag har fortfarande inte kommit ifrån oron för att lillen ska sluta andas.. Springer och tittar på honom hela tiden. Men det var värst i början när jag vaknade i panik och slängde mig över honom för att se att han levde.. Hade ångest varje kväll inför att behöva somna och inte kunna vakta andningen.
 
Sv: Bebisfunderingar!

Jag har varit / är jätterädd att min lilla ska sluta andas, jag FÖRSÖKER att inte oroa mig men gör det ändå :( Andningslarmet hjälper mig verkligen att slappna av, jag är glad att vi har det, men ibland sover hon bredvid mig, då vaknar jag en gång i halvtimmen och kollar att hon andas :crazy: Jag VET ju att risken är ganska liten, men tänk OM.
 
Sv: Bebisfunderingar!

Tvättar också med våtservetter och har så gjort i 7 månader (har inget vatten i närheten av skötbädden). Jag tycker Euroshopper är bäst, innehåller dessutom lite kemikalier och kostar bara 10 kr paketet :p.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 399
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 675
Senast: Madalitso
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
136
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp