Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

nexxa

Trådstartare
Nu vill jag inspireras av boxar ni byggt SJÄLVA, dvs inga färdiga boxar ni bara smällt ihop, jag vill se boxar ni slitet med och spikat och sågat och haft er med.

Fram med bilder! ;)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

HPIM1499.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Mitt nya stall med egenhändigt byggda boxar i dubbelspontat hyvlat virke med fasade kanter...


Nu är det järn runt om ovanpå boxarna.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Vad är det för fönster ni har? Fanns de redan (om byggnaden är ombyggd alltså) eller har ni satt dit dem? Är van vid stora breeeda fönster
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jag tänkte direkt på harmoni när jag såg stallet. Väldigt mjuka färger.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Guud va fint! vad är det för trä?
men dom där halva stolparna ser lite läskiga ut..vart hittar man sådär fina galler förresten?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Nu är det ju inte direkt JAG som har byggt stallet :crazy: :angel:
Men stallet vi står i är hemmabyggt till allra största delen.
De där snirkliga julpyntsliknande sakerna i boxgallrena är nog från polen om jag inte minns fel. Men övrig är helt hemmagjort.

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Stallet/Stallet002.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Stallet/Stallet004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Sadlar023.jpg

Tycker det är lite fint för alla dörrarna är mönstrade olika, och så är det fint med hästskorna.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Hela stallet är nytt. Vi har byggt i två omgångar, lösdrift först och plats för hästtransporten och traktorn som sen blev stallet med fyra boxar.

Jag passade på att norpa lite fönster när de byggde om biblioteket i byn. De ska eg stå upp men vi villa ha långa fönster. Till det har vi nu tagit armeringsnät och svetsat på extra järn så vi fick galler.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Nu vill jag inspireras av boxar ni byggt SJÄLVA, dvs inga färdiga boxar ni bara smällt ihop, jag vill se boxar ni slitet med och spikat och sågat och haft er med.

Fram med bilder! ;)

MVC00197.jpg


MVC00200.jpg


Här har du en glad amatör som byggt stall och det blir inte lika vackert som när de som tycks ha både smed- och snickarutbildning utför jobbet. :D Men det duger.

Hälsning Maja
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jätte fint :) har alltid gillat det stallet du står i (av de bilderna du visat alltså) :)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jag tycker det är jättefint! Ser så just, och luftigt ut. Hur många boxar har du?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Mysigt! Har du sadelkammare och foder,hö och strö förvaring i ett också, har du isolerat eller hur har du löst det?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

lägger in bilder på vårat nybyggda stall då! :love: haft en snickare som byggt men vi har ritat:)

5352401.jpg


5352403.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

De har jag sett i en annan bildtråd, skitfina! :)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

3.jpg


Byggt på traditionellt vis med reglar och plank. Inget fancy alls, det mesta byggt med sekundavirke för att hålla priset nere. En till likadan box finns till höger men den var redan byggd, har bara lagt på en extra planka för den var så låg.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 711
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp