Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

*kl*

här är mina hemma byggda boxar

nystall4.jpg

nystall3.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Trevligt stall- så där håller vi också på att bygga. Skulle inte passa in alls med pråliga boxar, tegel, snirklar och gud vet allt i våran lilla ombyggda ladugård. Jag gillar det enkla :)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jag hade nog kunnat tänkt mig lite prål men av ekonomiska och tidsmässiga skäl blev det som det blev. Boxarna är stora och rejäla och stallet är ljust, luftigt och funktionellt. Jag har dessutom ett ordentligt fläktsystem om det skulle behövas.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jättefint med tegelväggarna! Men fick de godkänt med de måtten på takhöjd och stallgång - det ser ju ut att vara så många boxar att det krävs förprövning för ombyggnaden?

Rebecka83 - ditt stall var ju :love: Har ni gjort gallren och "valven" själva också? Av vad?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Så himla snyggt. Enkelt men ändå känslan av lite
extra lyx. Vad duktig du är!
/Jezz *som fegar sig och köper färdiga*:p
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här kommer några bilder på vårt nyaste stall som min man gjort helt själv...fast vi har ju köpt materialet förstårs;)

Stallbilder001-2.jpg


CasablancaInflytttningsfest001.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Skitsnyggt!!!!

Vad har ni för material i boxväggarna?? Träet alltså!
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jättefint med tegelväggarna! Men fick de godkänt med de måtten på takhöjd och stallgång - det ser ju ut att vara så många boxar att det krävs förprövning för ombyggnaden?


Där är tre boxar och, faktiskt, helt godkänt. Om det hade varit ett nybyggt stall så hade det knappast gått igenom, men ett renoverat var tydligen okej. Tror där är 2 m till takbjälkarna och stallgången (som går som ett L) är typ en meter i den långa gången och 1,5-2 i den korta där uppbindningsplatsen är. Jag har aldrig mätt så jag vet inte exakt. :p
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Helt vanlig fura 145x45, sen har han använt blåslampa:rofl: Han slet m det här stallet dag o natt...men nu efteråt känns d ju bra;)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Superfint och fräscht med murade boxväggar!
En liten fråga eftersom vi är inne på samma linje: är det ok att gjuta in träbalkarna som de är i den murade väggen eller måste träbalkarna skyddas mot eller tas bort ur den murade konstruktionen?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

***knapplån***

Vi håller just nu på med att mura upp inredning i vårt stall (f d kostall, som tömts och grävts ur för att få rätt takhöjd).
Önskar att jag kunde lägga ut bilder, men jag vill vänta tills allt är klart, med både boxgrindar och fönstergaller.
Vi har valt att mura i betonghålsten.

Immer
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Har ni köpt stålprofilerna på Myrby mekaniska, eller kommer de någon annanstans ifrån. Jag är precis på väg att beställa galler och likadana dörrar. Jättesnyggt? Vet du vad det kostade?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

***knapplån***

Vi håller just nu på med att mura upp inredning i vårt stall (f d kostall, som tömts och grävts ur för att få rätt takhöjd).
Önskar att jag kunde lägga ut bilder, men jag vill vänta tills allt är klart, med både boxgrindar och fönstergaller.
Vi har valt att mura i betonghålsten.

Immer
Vill gärna se bilder :)
har höjt innertaket (delvis gjort vid golvet också såklart) i ett gammalt kostall och ska börja med inredningen nu. Vilka mått har du?
Vårt är det "tråkiga" innermåttet 7,5 x 17.

Vi hade tänkt gräva ut men som tur var kom farfar ihåg att när hans far byggde om stallet på 40-talet så tog han stenväggarna (stora stenar!) och la som utfyllnad. :smirk:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

:love: IMMER!!! :love:
Kan du inte göra en "bygget vecka för vecka tråd". Det är ju lika roligt att se uppbyggnaden som det färdiga resultatet.:bump: :bump::bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 908
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 958
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp