Bildtråd 2014

Sv: Bildtråd 2014

Hääär!

bild26_zpsc394bc91.jpg


bild28_zpsae564588.jpg


bild27_zps0a3e55d3.jpg


Utgiven 1884 och det verkar som Anna von Haartman fick den i julklapp 1885!

Hörde att du skrivit den första damsadelboken på svenska på 120 år, så borde detta vara den förra!? -och väldigt lika omslag med!:)

Sjukt imponerad av videon, nu har mna en anledning att åka till gotland, det måste man se IRL!!! Ska vi ordna bukesamåkning norrifrån? Jag startar från Gävle och plockar upp alla på vägen! ;)
 
Sv: Bildtråd 2014

Mitt tips; läs lantbruk! :D


Faaaaaan vilken tabbe jag gjorde!
Vill oxå ha en cowboy, va tänkte jag med som pluggar ingenjör???:banghead:


kl har nu cyberstalkat dig (höll mig dock i nivå med offentlig information;) ) och blir bara så sjukt imponerad! :bow:
Och Tack för att du bidrar med alla bilder i bildtråden!!
 
Sv: Bildtråd 2014

Wow!!! :love:

Vilket fint skick den verkar vara i! Extra kul att det står vem som fick den!! Denna kom ut samtidigt som Wrangels Handbok för Hästvänner så de är de som var skrivna innan min, som dock kommer få en uppföljare i framtiden :p

Jag älskar gamla böcker, min äldsta damsadelsbok är från 1830-talet, dessvärre nytryck :( Men äldsta orginalboken är från 1863, dessvärre är den skriven med såndär krusidulltext så jag kan inte läsa den :mad:

Du får gärna lägga upp fler träsnitt ur den :D
 
Sv: Bildtråd 2014

Haha!! Vilken osis! Du får väl locka dem till att bli cowboys :sneaky: Om man har tur får man ju köra fyrhjulingen på ropingträningen och det är ju en maskin :D
Här är en cowboy på upplärning, vänstrecowboy, typ tredje gånger till häst och första i damsadel :p
1658441_10152613432614278_84177888_o.jpg



Ånej!! Borde jag blir rädd nu?! :crazy: ;)
Tack för berömmet!! :o Sjukt dålig på hantera komplimanger men får väl försöka träna :D Tack!! :bow:
Jag gör så gott jag kan, är ingen renodla ryttare i någon disiplin utan bland hejvilt dressyr, hoppning, fälttävlan, jaktridning och western med mer eller stora inslag av damsadlar :p
 
Sv: Bildtråd 2014

Oh, wrangels bok har jag hört om förr! bra sugen!;)

Nu hittar jag bara fler o fler böcker jag vill ha! westerndamsadelboken, din, snart kan man öppna hästbiblotek!
Kan tänka mig att originalboken från 1863 är otroligt vacker!

Denna är i jättefint skick, min mamma hittade den i en låda med lite hästsaker på auktion när hon var liten och ropade in den. Sen har hon sparat den och när hon rensade brygghuset så frågade hon om jag ville ha den, eller om hon skulle ge den till röda korset...
Sen dess letar jag igenom secondhandaffärer efter liknande ganska ofta... ;)

Laddar för bildbomb..
 
Sv: Bildtråd 2014

Sjukt imponerad av videon, nu har mna en anledning att åka till gotland, det måste man se IRL!!! Ska vi ordna bukesamåkning norrifrån? Jag startar från Gävle och plockar upp alla på vägen! ;)

Ännu en anleding till att åka till Gotland - medeltidsveckan! :p Taget av min "cowboy" som red bakom - suuuupermysigt!! :love:
1402461_169832276551682_826948454_o.jpg
 
Sv: Bildtråd 2014

bild36_zps7232cf6b.jpg


bild37_zps8f6d6155.jpg


de sista.

Tänk så mycket roligare det här var än att göra en litteraturstudie inför exjobbet...:banghead:
 
Sv: Bildtråd 2014

Detta gjorde min kväll!! :love: Tack!! :bow:
Alla bilderna blev bra, ingen står på huvudet :)

Dessvärre har brossan redan sällskap så det går inte längre att lotta ut honom, attans! :mad: :D
 
Sv: Bildtråd 2014

Roligt att göra någon glad!

Såg nu att jag missat ett svar i mitten!!

Övertygandet går svårt... har lurat upp en av dem på hästryggen, en gång iallafall, men inte mer. de flesta är livrädda för hästar och /eller allergiska, även om bara få av dem erkänner rädslan... =)

behöver inte vara rädd för mitt cyberstalkande, jag är en artig person som håller på gränserna av offentlig information, -inte som klasskamraten som tog reda på lärarens födelsedag, fruns namn, adress och färg på köksgardiner... DÅ börjar man bli rädd...:eek:

Typiskt! Men ändå all heder åt dig som "ODLAR" nya cowboysar! :D

edit: blandryttare is the way to be! när man slutar titta på vad som är bra i andra grenar förutsätter man att allt är bra i sin egen gren, då blir man hemmablind för tokigheter! + att man missar massa roligt!
/reining, pleasure, trail, wh, akademisk, dressyr, galopp, körning, nh, + lalla runt i skogen- tränande..... ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2014

Riktigt imponerad att du kan hålla balansen i en sån där! Väldigt coolt

*kl*

Ett par bilder från måndagens pass. Dom är tagna från en film därav suddigheten

as_53289c809606ee10003fb833.png


namnlos_53289d6f2a6b22790a6f6529.png


sd_53289c992a6b220ae043e25b.png
 
Sv: Bildtråd 2014


Dreglar som alltid när jag ser din snygga häst!:d

Har du flätat för att hålla det trasselfritt eller skyddar det även från halstäcke-skav? (förutom att det var snygg flätning..)
Har blivit av med mycket man på min, men vill inte låta bli att använda halstäcken bara för att JAG är fåfäng för henne...
 
Sv: Bildtråd 2014

Haha ja det är svårt att låta bli att äta upp henne för hon är så söt :p

Flätar mest för trasslets skull. Tror hon haft täcke på sig en eller två gånger i år och halstäcke äger jag inget :D
 
Sv: Bildtråd 2014

Aha, snygg fläning är det verkligen oxå, och den manen.....:d

Vi har hosthästar och vill därför ha dem ute så mycket det går även under de pissiga tiderna på året, då har det varit guld med halstäcken. Men jag märker att 2/3 av tjockleken av manen nu är borta, utom framme vid öronen.... Lagom fint... :cautious:

Men mår hon bra av att vara ute så kan hon väl få vara utan man då!:D
 
Sv: Bildtråd 2014

Tack så mycket, tror den till och med var ny för dagen :p

Min gamle har också hostat i förra stallet, men inget sen jag flyttade och skaffade eget :love: så dom är ute ca 16 timmar om dagen. Sen är ju jag en slö jävel som inte orkar täcka på och täcka av, och hittills har ingen av dom dött av det. Men visst, ibland skulle det ju vart skönt med ett halstäcke eftersom hästen envisas med att va palomino och inte buckskin och varmvatten i stallet är oexisterande :meh:
 
Sv: Bildtråd 2014

**KL**

Vad fina alla hästar är!! :love: Mina långbeningar känns lite missanpassade här :D
Igår tävlade vi hoppning vilket resulterade i en tredjeplats i 1.05 och vinst 1.10!! :banana:
All cred till min häst!! :love:

969252_225396167661959_1757486561_n.jpg
 
Sv: Bildtråd 2014

Härligt att det släppt!
vi har eget stall och de går redan ute 16h/ dygn, men det sitter i ändå. Tur att det finns medicin. Vet inte vad mer man kan göra faktiskt, alla "hustips" gör vi, har bra ventilation och värda mer kan vi inte göra för då blir höet dåligt (provade förra året:yuck:)

Så tanten får ha täcke för hon vägrar sätta vinterpäls, lillponnyn klarar sig utan om det inte regnar..

Damsadelryttarinnan:
Du är så välkommen med dina långbeningar, stort GRATTIS till resultaten!
Bra jobbat!
 
Sv: Bildtråd 2014

kl

Ja då har man börjat komma igång med träningen för i år innan tävlingssäsongen. Har väl gått sådär.. han kör upp huvudet lite i stoppen så jag får jobba på det. Ska på clinic i helgen och ska be om hjälp från tränaren. Skönt att komma in i ridhuset idag , så man slipper leran för en stund :) Om någon har något tips hur jag kan bättra mig/han i stoppen så är det bara att hojta !


https://www.facebook.com/photo.php?v=10151932529175496&l=850282428114939563
 

Liknande trådar

Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Entourage
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 571
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp