Bukefalos 28 år!

Bildtråd 2014

Sv: Bildtråd 2014

Åh, den boken behöver jag - ska ju försöka mig på konststycket att göra en westerndamsadel (när bommen dyker upp...) (:nailbiting:) ! Var kan man beställa ett eget exemplar? :)
 
Sv: Bildtråd 2014

Att beställa boken är det svåraste :p Innan låg den på e*ay men det gör det inte längre. Kontakta Rhonda på FB och beställ direkt genom henne. OBS! Hon är periodare och lyckas man pricka in en "icke-aktiv"-period kan det ta ett tag, jag väntade 9 månader på min - dock värt det :D

Ser fram emot ditt bygge!! :love:

Djezima: Tack! :) Skönt att jag inte behöver skämmas :D
 
Sv: Bildtråd 2014

Jag hade nog velat ha lite mer energi och tydligare takt i galoppen, inte nödvändigtvis snabbare men tydligare och mer energisk. Då brukar de bli lite mer alerta på att stanna också.

Efter att ha varit runt hos en hel hög med ryttare i olika discipliner och utbildningsnivå sista tiden upplever jag att det är många hästar som går med otroligt dålig rytm.. Inte alla givetvis, men en del. Utan tydlig rytm och takt kan man inte göra några bra rörelser, inte inom någon disciplin. Upplever det mest hos western- och hoppryttare (kanske för att dressyren är så otroligt "takt-ig")
 
Sv: Bildtråd 2014

Jag hade nog velat ha lite mer energi och tydligare takt i galoppen, inte nödvändigtvis snabbare men tydligare och mer energisk. Då brukar de bli lite mer alerta på att stanna också.

Efter att ha varit runt hos en hel hög med ryttare i olika discipliner och utbildningsnivå sista tiden upplever jag att det är många hästar som går med otroligt dålig rytm.. Inte alla givetvis, men en del. Utan tydlig rytm och takt kan man inte göra några bra rörelser, inte inom någon disciplin. Upplever det mest hos western- och hoppryttare (kanske för att dressyren är så otroligt "takt-ig")


Ja du har helt rätt i att vi har dålig takt, han är väldigt knepig på det sättet att han går nästan in i någon sorts 4 taktig galopp när han inte riktigt orkar, och då blir takten helt fel :yuck::cautious:

om jag rider på mer så får han ordentlig galopp, men jag vill även kunna rida långsammare utan att han får 4 taktig galopp.
 
Sv: Bildtråd 2014

Om han inte orkar är det bättre att rida på i snabbare tempo och friare form tills han har takt och balans att samla sig. Annars blir det väldigt svårt att få en bra galopp.
Jag hade gjort så i varje fall.
 
Sv: Bildtråd 2014

**KL**

Vet inte riktigt var jag skulle lägga denna så den hamnar här. Snubblade över denna... sadel idag - udda var ordet! :p Priset var dessutom otroligt, hela 40 000 DOLLAR (!!) får man ge för "The golden eagle saddle"!!O_o

1395196750014
 
Sv: Bildtråd 2014

**KL**

Vet inte riktigt var jag skulle lägga denna så den hamnar här. Snubblade över denna... sadel idag - udda var ordet! :p Priset var dessutom otroligt, hela 40 000 DOLLAR (!!) får man ge för "The golden eagle saddle"!!O_o

1395196750014

Galet snygg!

Får en att tänka på hur lite nytänkande det är i sadlar!
 
Sv: Bildtråd 2014

Udda var den minst sagt! Inte direkt min smak, kan tänka mig att man antingen älskar eller hatar den :D
 
Sv: Bildtråd 2014

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, både fräck men kanske inte vad jag vill komma ridanade i :D

**KL**

Jag hittade några till :p
"The Yellowstone" för $27,500 per sida med denna dekor!!
Skyhorse-buffaloview1_WM.jpg


"Big five" för $65,000!
20120126_Skyhorse_Big5_004M_WM.jpg


"Compadres" för $32,000, den som jag tycker är snyggast/häftigast :p Sadelbocken tar jag gärna också hand om :D
20110321_Skyhorse-Compadres_M.jpg


"We are all related" är den dyraste med sina $75,000!! O_o
AllRelated-WaterMark.jpg
 
Sv: Bildtråd 2014

Haha, den första var verkligen hemsk!!! :D

Trean och fyran var helt klart finast i den samlingen :)
 
Sv: Bildtråd 2014

För övrigt hittade jag en sadel som min dotter skulle älska, men min sambo skulle kräkas varje gång han såg den:

1403334_655176814521652_1196309062_o.jpg


"Misstänker" dock att den inte är fullt lika rosa i verkligheten, om de inte samlar på rosa golv och bilar också
;)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2014

Fy på dig @Damsadelsryttarinnan, fastnade helt i att kolla in udda sadlar :D

Anywho, här kommer mina bidrag:

%2521BSkh%252B-QB2k%257E%2524%2528KGrHgoOKjcEjlLmYj%2528RBKD8WPl5ig%257E%257E_1.jpg


!BoUPb)!BGk~$(KGrHqIOKiYEu,Ej)!)7BLnBYdu(ow~~_12.jpg


horse_saddle.jpg


Och så en engelsk sadel:

6a015391a867e3970b0162fc157beb970d-800wi
 
Sv: Bildtråd 2014

*delvis knapp*

Haha jag dör lite av vissa sadlar! Vem sitter och kommer på designen egentligen?
 
Sv: Bildtråd 2014

Hahaha, den engelska skulle jag lätt ha på min traktor! ^^ Asfränt ju!

Vedervärdiga skapelser en del av dem, men fascinerande vilket arbete någon eller några måste ha lagt ner.
Och man lär ju synas på tävlingsbanan om man kommer med en sån sadel :p
 
Sv: Bildtråd 2014

*delvis knapp*

Haha jag dör lite av vissa sadlar! Vem sitter och kommer på designen egentligen?

Hahaha, den engelska skulle jag lätt ha på min traktor! ^^ Asfränt ju!

Vedervärdiga skapelser en del av dem, men fascinerande vilket arbete någon eller några måste ha lagt ner.
Och man lär ju synas på tävlingsbanan om man kommer med en sån sadel :p

Haha, jag vet :D Satt och flinade för mig själv när jag hittade dem :p
 
Sv: Bildtråd 2014

Hoppsan, Jättetaggad!! ;)

Synd att det inte var på kommando, för det såg ut som en väldigt stilig showhäst!:p
Kan man inte vara bäst kan man iallafall vara snyggast!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Entourage
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp