Bildtråd 2015

Kastar mig hejdlöst in i westernvärlden. Var igår till en lokal secondhand och fick kittat upp mig o sambons pålle lite. Sadeln är jag osäker på ännu, skall provrida några ggr till. Måste säga att det var svårare att bedöma om westernsadel ligger bra än om engelsk sadel gör det...
wpid-wp-1442078615518.jpeg

Pålle ser ju nöjd ut iaf... :)

wpid-wp-1442079401804.jpeg

Hästen är en islänning wannabe cowboy, nyss igångsatt efter längre period med "sporadisk ridning" ;)
 
Vad fint @kvandi ! Fler ekipage behövs alltid :)

Själv har jag tävlat igår och för två veckor sedan, gårdagens fastnade inte på bild men för två veckor sedan hade jag faktiskt medhjälpare som fotade så ska se om jag kan ladda upp någon bild på det.
 
Det var visst en fotograf på plats i lördags:
21468875365_f8c68cabb8.jpg

Horsemanship, andra galoppfattningen. Det var ett i mitt tyckte jättesvårt mönster med fattning ur halt, stopp, vända 90 grader, ny fattning, galopp halvcirkel, trav, stopp och backa. Efter att vi faktisk fick galopp (bilden är från andra galoppen) så var jag så glad över det att jag helt glömde bort att trava... :o:D
 
Vi är ute och åker! Gammelman får följa med han med.
IMAG0090_zpsky8vi0x2.jpg


Min fina fux har blivit ful!
IMAG0099_zpskmmmgzgx.jpg

Hon har fått nån hudinfektion och måste vara pälslös.. Blivit som sår under magen och på halsen :down: Hoppas det hjälper med klippning och desinfektionsmedel..
 
Hon är typ smutsfärgad! Och supermjällig.. och nu med sår under magen.. Suckar, varför köpte jag den hästen? Bara problem och bekymmer ju.
 
image_zpso709k2ae.jpeg



Måste bara dela med mig av glädjen över det vackraste jag äger just nu! Efter att ha velat ha en i många år och alltid velat strosa i butiken på riktigt istället för att cyberstalka webshopen, så slog jag till med en tvåtimmars omväg på en sjutimmars resa och åkte till scandinavian och slog till på en bosal med hästhårsmecate!
Nu har den formats lite och ska äntligen provas! :bump:
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 580
Senast: Blyger
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
10 027
Senast: Habina
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp