Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar känslan av foundation och puder, tycker det känns obehagligt. Har dock gärna någon stark färg på läppar, ögon eller ögonbryn ibland. :)

Kommer dock ihåg när jag sminkat fräknar och hade hur mycket smink som helst och blev tillsagd att jag skulle sluta sminka bort mina fräknar hela tiden, det var så mycket bättre med naturligt. :rofl:

Haha! Jag har ju fräknar naturligt, både vinter och sommar men väldigt mycket på sommarhalvåret eller när jag varit utomlands. Får alltid komplimanger för detta. Förr gillade jag det inte, men nu har jag accepterat att det är såhär jag ser ut liksom! :D

Jag färgar fransarna och gör lashlift en gång i månaden så jag brukar oftast skippa marcara. Ögonbrynen syns inte under luggen :p
 
Jag ser alltid mer sminkad ut än vad jag är eftersom min kamera lägger på ett automatiskt utjämnande filter när man tar en selfie.
Jag har fortfarande ärr i ansiktet efter min olycka förra året, de syns nästan aldrig på bild även om jag är osminkad.
 
Jag sminkar mig i princip aldrig. Använder ögonfransserum och färgar fransarna bara. Jag klarar inte känslan av att ha något på huden eller fransarna
 
Mitt livs första selfie ,tror jag. Får jag presentera: Miran, snorig, stum och halt :) DSC_1602.JPG
 
Jag ser alltid mer sminkad ut än vad jag är eftersom min kamera lägger på ett automatiskt utjämnande filter när man tar en selfie.
Jag har fortfarande ärr i ansiktet efter min olycka förra året, de syns nästan aldrig på bild även om jag är osminkad.
Det gör min mobil också, men jag kan åtminstone ställa in hur mycket det filtret ska påverka. (Kan även ställa in så att det blir smalare ansikte och större ögon :grin: ) kanske går att ställa in det där på din mobil också?
 
Här kan man se hur min mobil på egen hand kan fixa selfies. På övre bilden har jag allt på max (smalare ansikte, större ögon, fixa huden). På nedre bilden är allt avstängt. Det blir lite mer effekt på "smalare ansikte" om jag inte har håret fram sådär, men ja, skillnad syns ju ändå.

Kan tillägga att innan jag gjorde något med inställningarna så var allt inställt på att påverka bilderna lite. Det krävdes att jag började kolla vad som gick att göra med kameran för att det skulle gå att ta rättvisa bilder. Mobilen är en Samsung S7.
27503435_995394007275646_793600451308619729_o.jpg
 
Här kan man se hur min mobil på egen hand kan fixa selfies. På övre bilden har jag allt på max (smalare ansikte, större ögon, fixa huden). På nedre bilden är allt avstängt. Det blir lite mer effekt på "smalare ansikte" om jag inte har håret fram sådär, men ja, skillnad syns ju ändå.

Kan tillägga att innan jag gjorde något med inställningarna så var allt inställt på att påverka bilderna lite. Det krävdes att jag började kolla vad som gick att göra med kameran för att det skulle gå att ta rättvisa bilder. Mobilen är en Samsung S7.
27503435_995394007275646_793600451308619729_o.jpg
Vilken skillnad!
 
Här kan man se hur min mobil på egen hand kan fixa selfies. På övre bilden har jag allt på max (smalare ansikte, större ögon, fixa huden). På nedre bilden är allt avstängt. Det blir lite mer effekt på "smalare ansikte" om jag inte har håret fram sådär, men ja, skillnad syns ju ändå.

Kan tillägga att innan jag gjorde något med inställningarna så var allt inställt på att påverka bilderna lite. Det krävdes att jag började kolla vad som gick att göra med kameran för att det skulle gå att ta rättvisa bilder. Mobilen är en Samsung S7.
27503435_995394007275646_793600451308619729_o.jpg

Tycker det känns så sorgligt att man har det som normalinställning på mobilen.
Visst om folk vill använda filter och ändra hur de ser ut.. Jag lägger mig inte i vad vuxna människor gör.
Men känns så tragiskt på ngt vis att det är normalläge på mobiler. Man undrar ju över vad det ger unga för signaler ihop med alla sociala medier med filter och tillfixade folk och liv.
 
Tycker det känns så sorgligt att man har det som normalinställning på mobilen.
Visst om folk vill använda filter och ändra hur de ser ut.. Jag lägger mig inte i vad vuxna människor gör.
Men känns så tragiskt på ngt vis att det är normalläge på mobiler. Man undrar ju över vad det ger unga för signaler ihop med alla sociala medier med filter och tillfixade folk och liv.
Helt enig! Jag blev faktiskt förvånad när jag upptäckte att det var standard...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 115
Senast: skiesabove
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Amha
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 621
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
622
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp