billingeritten 2008

Sv: billingeritten 2008

Vädet har ju dock inte vart så bra det sista, men vad jag såg nu så ska fredag vara fint, så hoppas att även det blir bra väder på lördag, alltid roligare att rida då ju!
 
Senast ändrad:
Sv: billingeritten 2008

håller också tummarna för vädret, alltid kul att rida men det är klart roligare om det är uppehåll :angel:

*kl*

Jag måste lära mig att läsa kartor ordentligt :eek: herregud..fattar bara vad som är hus och väg, typ :rofl: tur att man har mamma som kan läsa den, ska be henne gå igenom med mig nååågra gånger. jösses..
men där vi ska rida i skogen eller liknande (iaf avviker från väg :rofl:) - är det stig där eller är jag ute och kör cykel nu?

en annan sak; köpte paddar för benlindor idag, neoprene inte så tjocka. för transporten (lindade ben + boots). de verkar lite stora dock, långa runt benet. är det bara att klippa av det som är för långt, så att det inte blir skarv under lindan?

nervöööst..
ska bli underbart! men nervös ändå :p
 
Sv: billingeritten 2008

Tror inte du behöver oroa dig för kartan. De var kanon bra skyltat där ifjol och det är det nog i år med. Så ta de lugnt!!
 
Sv: billingeritten 2008

jag hoppas oxå på bra skyltning, kan ju säga att orienteringen på gympan var inget för mig :o
håller tummarna för lagomt bra väder!
 
Sv: billingeritten 2008

Det är bara för dig att köra in vid Skara mot Skövde. Därefter svänger du vänster efter Travbanan i Axvall mot Lerdala (15km) Sen är det skyltat i samhället ner till tävlingsområdet. Så det ska nog inte vara några problem.
 
Sv: billingeritten 2008

det blir nog inga problem att hitta dit och sen är det säkert bra skyltat under banan.
 
Sv: billingeritten 2008

Om man kollar på www.smhi.se, klickar på sverigekartan och sedan letar sig fram till närmsta centralort (jag kör på Skövde) så ser det ut att bli helt ok för ridning på lördag! Dessutom uppehåll från och med torsdag em och det kanske kan hjälpa till lite så att det inte blir alltför blött i skogen. :laugh:

Jösses vad jag längtar ihjäl mig nu! Kan knappt bärga mig. Kanske tar å åker dit och tjuvrider sträckan i morgon... NÄ - såklart inte! :crazy:
...men däremot kommer jag vara där på fredagen och montera ett blått doggy-tält... ifall någon av er Bukefalosar har lust att komma och hälsa! Det skulle vara trevligt :D
 
Sv: billingeritten 2008

vad roligt att så många kommer till våran tävling,nära o bra för dig med som bor i västra götaland,banan är mycket fin att rida o lycka till med din prova på ritt mvh anne brückner billingens distansridklubb
 
Sv: billingeritten 2008

Tror inte du behöver oroa dig för kartan. De var kanon bra skyltat där ifjol och det är det nog i år med. Så ta de lugnt!!

*pust* vad skönt, det är min största oro just nu - att rid vilse :o
men är det bara snitslat så att man ser vart man ska hela tiden så :p
(inte heller jag gillade orienteringen i skolan..lyckades alltid felpassa kart-skrället :grin:)

ååååååhh!!! En dag kvar, sen bär det av! Jag kommer dit på fredagen..
nervöst som bara den men det ska ändå bli så härligt!
 
Sv: billingeritten 2008

Jag har en fyraårig angloarab som jag tänkte starta en CR med nästa år (fyraåringar får ju inte starta distans), men eftersom jag aldrig startat innan vore det intressent att åka till Lerdala och kika lite på tävlingen. Men jag undrar då ungefär vilken tid det brukar vara lagom för åskådare att dyka upp och vart man kan tänkas se någonting av själva tävlingen. Går det att åka ut till någon check-point, eller får man nöja sig med att se start- och målgång?

Vore roligt att se era hästar. Hoppas bara på bra ridväder ;)
 
Sv: billingeritten 2008

Bra idé!
Jag gjorde som du innan jag vågade mig på att anmäla - men jag rekade vid Hökensåsritten i våras :D

Du kan kolla på startlistan och ryttarmeddelandet som ligger på www.billingensdistans.com. Där ser du när de olika klasserna startar. Jag tycker du kan komma någonstans "mitt i" - typ när hälften av klasserna har ridit iväg... sen är det full rulle hela dagen, eftersom alla ryttare har alla sina vet.grindar på start/mål-området (och alltså kommer tillbaka dit flera gånger)!

Om du dessutom hör dig för lite snällt i sekretariatet så är det inte omöjligt att du kan få en karta som visar på lämpliga "hink-platser" och då kan du ta dig ut till dem och titta också.

Dessutom är det ett tips att "tjuvlyssna" på någon av bangenomgångarna... så vet man lite vad det är och vilken information man som ryttare får vid en sådan :laugh:
 
Sv: billingeritten 2008

Tack så mycket!
Skönt att veta lite vad man ska kolla efter, så jag slipper åka dit och känna mig helt bortkommen :)

Lycka till på tävlingen! :bump:
 
Sv: billingeritten 2008

TACK för trevligt sällskap delar av ritten, Tezzie82 och Idahoo!
Dumt nog fick jag aldrig tillfälle att hälsa på dig, Liten - var ju så nyfiken på hur det gick för dig och din häst!!! Såg er flera gånger, men det var alltid massor ivägen! Får bli nästa gång då! :-)

Hoppas det gick bra för er alla och att ni är lika nöjda med dagen som jag och Martin - vi är helt sålda! :-)
 
Sv: billingeritten 2008

Alldeles nyss hemkommen från vår första 80 km. Novan blev godkänd och skötte sig jättebra under dagen :love:.
I morse (kl 04.10) blev det lite strul då min tilltänkta hinknisse fick hastigt förhinder men tack vare vänliga, hjälpsamma människor så kom jag ändå iväg.Tack till alla er som så snabbt förändrade era planer.
 
Sv: billingeritten 2008

*kl*
Min första 30 km gick jättebra, hästen var dunderpigg och skötte sig hur bra som helst =D Fast hon tycker inte om vare sig lera eller grisar, men med lite övertalning så gick det. Duktiga hästapållan!
love.gif
 
Sv: billingeritten 2008

Grisar? Fanns der sådana utefter banan? Jag såg kor, hästar och får men grisarna missade jag uppenbarligen. Tur man inte har en grisrädd häst :D.
 
Sv: billingeritten 2008

tack själv! som du kanske märkte så var Nurmi lite överpigg och tyckte det var liiite för roligt... fick hålla väldigt hårt i honom men vi hade jättekul ändå :)
 
Sv: billingeritten 2008

Jaa, inne i stian visserligen, men det luktade gris rejält och eftersom hästapållan är väääldig grismotståndare så var hon väldigt motsträvig rätt länge innan (Det luktar ju på långt håll!) Det var efter den långa nedförsbacken på asfalt, efter där den svängde skarpt åt höger. En "normal" häst reagerade väl knappt kan jag tänka mig eftersom det inte syntes några knorrsvansar. Fattade ingenting först och började fundera på om hon hade ont någonstans eftersom hon blev så seg och bara skulle stanna, men sen kom vi ikapp en till vars häst inte gillar grisar =P
Slutade med att jag fick hoppa av och DRA hästen förbi den gården :angel:
 
Sv: billingeritten 2008

Vi blev godkända till slut efter en överenergisk häst som helst ville springa lika långt till.. :) Tack för sällskapet av er som jag red med! Visst var det trevliga ridvägar, o bra väder!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 981
Senast: iNHALE
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 439
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 204
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 495
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp