billingeritten 2008

Sv: billingeritten 2008

Å jag måste ju tacka de vänliga hinknissar som lät oss prova om sambons häst ville ha lite vatten! Tusen tack! :)

...sen skulle jag även bli överlycklig om någon har råkat få med oss på bild i någon kamera och om man skulle kunna få ta del av den bilden... Jag hade med mig kamera - men hade klantigt nog glömt att kolla hur bra batterierna var... behöver jag säga att de var helt tomma?! Kameran startade inte ens!!! *suck* :grin:
 
Sv: billingeritten 2008

Vi blev godkända till slut efter en överenergisk häst som helst ville springa lika långt till.. :) Tack för sällskapet av er som jag red med! Visst var det trevliga ridvägar, o bra väder!


Inte för att jag vet vem du var, men tack själv :D
De första 15 km eller så tyckte jag vägarna var trevliga och roliga att rida :d, men sista milen var bara :eek: Lerpölarna i skogen var ingen höjdare alls :mad: och all asfalt i nedförsslut var ingen höjdare heller :angel: Men annars trevlig dag :idea:
 
Sv: billingeritten 2008

Å jag måste ju tacka de vänliga hinknissar som lät oss prova om sambons häst ville ha lite vatten! Tusen tack! :)

...sen skulle jag även bli överlycklig om någon har råkat få med oss på bild i någon kamera och om man skulle kunna få ta del av den bilden... Jag hade med mig kamera - men hade klantigt nog glömt att kolla hur bra batterierna var... behöver jag säga att de var helt tomma?! Kameran startade inte ens!!! *suck* :grin:


2IMG_5981.jpg


2IMG_5979.jpg


(inte jag som fotat även om mitt namn står på dem, det var pappa som höll i kameran, därav kvalitén för han vet inte hur den funkar :angel:)
 
Sv: billingeritten 2008

fick ni med någon bild på oss? vi hade nr:123
min mor tog några kort men tyvärr mot solljuset :angel:
 
Sv: billingeritten 2008

En, men den är urkass, halva hästen syns och den är väldigt överexponerad =/

Pappa använde min systemkamera, och han bara satte igång den och fotade med inställningarna som var, blev inte så bra eftersom jag fotat i mörkret sist... (dvs alla bilder är vääääldigt mycket för ljusa)
 
Sv: billingeritten 2008

då var det inte bara min mor som hade svårt att få bra bilder då :D
får vänta på bilderna som en annan tjej tog.
 
Sv: billingeritten 2008

tack alla för trevligt sällskap ute på banan igår , o ett JÄTTETACK till nr 69´s groomar dom bjöd oss på vatten då mina egna inte kom med... tack tack...:bow:
 
Sv: billingeritten 2008

Ååå!
Tack! :-)
Skulle det vara ok om jag lade ut dina bilder på min hemsida (www.cerazophia.com eller blog.cerazophia.com) om jag anger ditt namn som fotograf?
Kommer inte använda dem om du inte vill att jag gör det. Då sparar jag bara ner dem för min egen del :-) Är ju kul att ha från sin första ritt liksom... :laugh:
 
Sv: billingeritten 2008

Härliga bilder!! Åh vad jag längtar till vår debut i distanssammanhang :bump:
 
Sv: billingeritten 2008

Jaa, inne i stian visserligen, men det luktade gris rejält och eftersom hästapållan är väääldig grismotståndare så var hon väldigt motsträvig rätt länge innan (Det luktar ju på långt håll!) Det var efter den långa nedförsbacken på asfalt, efter där den svängde skarpt åt höger. En "normal" häst reagerade väl knappt kan jag tänka mig eftersom det inte syntes några knorrsvansar. Fattade ingenting först och började fundera på om hon hade ont någonstans eftersom hon blev så seg och bara skulle stanna, men sen kom vi ikapp en till vars häst inte gillar grisar
Slutade med att jag fick hoppa av och DRA hästen förbi den gården

var det kanske dig & en till jag red med den sista biten, från grisarna till målgången? ;)
Honey var inte heller förtjust i lukten - madame vill SE vad som luktar; det som inte syns kan ju ligga på lur! :eek:

red 30km PP, kom i mål kl 15.22:29 (start 11.33) senare än jag tänkt mig pga grislukten på slutet och pållans "spattanfall" av bockningar första milen, och att smarta jag trodde vi kommit fel hehe.., men vi är nöjda och glada ändå ;)

såg att det gick bra med tid & puls för alla i klassen, grattis och kramar till er allihop! hoppas att vi ses igen på fler ritter nästa år kanske?

Stort tack också till arrangörerna :laugh:
vilken härlig bana vi fick, och tur med vädret också! (idag regnar det igen..iaf här i Vallentuna)
Och ett jättetack till stall Bockaskede, där vi tillbringade nätterna fre.-lör. och lör.-sön., supertrevligt stall (Honey gillade speciellt den stoora boxen där hon ruuuullade runt :rofl:) !
:bow::bow:

nån som fick oss på bild? mamma fick några bilder, men dessa på hinkningen..hann/orkade/lyckades inte fota speciellt mycket, bara några få bilder tyvärr :( (nästa gång ska jag ha kamera med mig när jag rider också, så att det blir lite ridbilder på andra också)
 
Senast ändrad:
Sv: billingeritten 2008

var det kanske dig & en till jag red med den sista biten, från grisarna till målgången? Honey var inte heller förtjust i lukten - madame vill SE vad som luktar; det som inte syns kan ju ligga på lur!

red 30km PP, kom i mål kl 15.22:29 (start 11.33) senare än jag tänkt mig pga grislukten på slutet och pållans "spattanfall" av bockningar första milen, och att smarta jag trodde vi kommit fel hehe.., men vi är nöjda och glada ändå. Nån som fick oss på bild? mamma fick några bilder, men dessa på hinkningen..hann/orkade/lyckades inte fota speciellt mycket, bara några få bilder tyvärr (nästa gång ska jag ha kamera med mig när jag rider också, så att det blir lite ridbilder på andra också)


Japp, då var det dig vi kom ikapp innan grisarna :idea:

Har faktiskt bild på dig :idea: Men du syns väldigt dåligt :angel:

Här är en på mig och Snörpa (hrm... Exotica heter hon visst :angel:) precis innan målgång.

2IMG_5989.jpg


I obeskuret tillstånd (titta i högerkanten)
3IMG_5989.jpg
 
Sv: billingeritten 2008

aha :idea:
tack för trevligt sällskap i så fall :bow: :D

haha.. :rofl: tror mig se en liten prick som nog skulle kunna vara jag & Honey
 
Sv: billingeritten 2008

slänger in en bild på Team Longrider, precis innan vi åkte hemifrån. bilderna från ritten är på mammas dator förtillfället..kommer på bloggen inom kort!

IM000299.JPG
 
Sv: billingeritten 2008

knapplån!

Hoppas att ni alla hade en positiv upplevelse av Billingeritten och att ni som gjorde det för första gången fick känna på tjusningen med distans?

Här kommer det en länk till lite bilder från Billingeritten, http://medlem.spray.se/norbergcamilla/080816.htm

Tyvärr enbart från 120 km & 80 km! :(

Det blir lätt så när groomarna snabbt förflyttar sig efter att deras eget ekipage lämnat groomplatsen.

/Camilla
 
Sv: billingeritten 2008

Även jag kom runt 80km efter många om och men...
Stiglädershållare som brast, hästar som sjönk ner i lerpölar, fel ridningar och geting stuckna groomar... Vi övervinner allt;) haha

Tack för en trevlig ritt och hoppas vi syns igen nästa år:)

billingeritten02.jpg


Caroline Pont på Agimus och jag på Nariaat vid målgång. Se så glada vi är efter en timmes felridning;)
 
Sv: billingeritten 2008

vilken härlig bild! :laugh:

ni som rider längre (än jag & honey, som än så länge håller oss på PP/CR); hur mycket karta behöver man kunna läsa, kan man gå på markeringarna bara? //Lollo som inte ger sig på att läsa karta utom i absoluta nödfall.. :rofl:
 
Sv: billingeritten 2008

vilken härlig bild! :laugh:

ni som rider längre (än jag & honey, som än så länge håller oss på PP/CR); hur mycket karta behöver man kunna läsa, kan man gå på markeringarna bara? //Lollo som inte ger sig på att läsa karta utom i absoluta nödfall.. :rofl:

Jag red T80 km och tittade inte på kartan en enda gång, men visst kan det hända att det behövs om markeringarna är osäkra eller av någon orsak har försvunnit.

080816-5.jpg

En bild på Sobra, mig och Alexandra in action! ;)

/Camilla
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 986
Senast: iNHALE
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 450
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 226
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 511
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp